gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72168 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 03:22:24 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne  (Read 3927 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

boysim

  • Guest
Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« on: December 29, 2015, 09:02:53 AM »
Hallo,
ik had enkele vraagjes ivm de installatie van de VU+ 4K.
Op de box draaid momenteel de VTI image
Ik heb deze momenteel aangesloten met 1 kabel met de skytenne satteliet van technisat.

Ik heb waarschijnlijk de fout gemaakt de zenderlijst te laten downloaden met de originele software: Kan ik dze er gewoon afgooien?

Hoe stel ik de box in ivm de switch? (Later sluit ik een tweede of meer kabels aan tussen de switch en de box)

ik heb er ook een tvvlaanderen abbonnement bijgenomen met CI module: klopt het dat ik hiervoor oscam nodig heb?

Alvast bedankt

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #1 on: December 29, 2015, 01:25:43 PM »


Ik heb waarschijnlijk de fout gemaakt de zenderlijst te laten downloaden met de originele software: Kan ik dze er gewoon afgooien?

Hoe stel ik de box in ivm de switch? (Later sluit ik een tweede of meer kabels aan tussen de switch en de box)

ik heb er ook een tvvlaanderen abbonnement bijgenomen met CI module: klopt het dat ik hiervoor oscam nodig heb?

Alvast bedankt

Ja zo'n 4K decoder is voor iedereen nog een beetje nieuw, dus als ik het fout blijk te hebben neem het me dan niet kwalijk.

***
Die zenderlijst maakt niet uit...is wel goed als je er al een heb, want dat staat de lamedb er al op.
Je kan het programma DreamSet even op je PC te zetten ( als je tenminste ook al in je netwerk verbinding heb tussen decoder en PC)
Vraag is alleen of dat DreamSet of DreamboxEdit ook zal werken met deze 4k decoders  :P
En als daar allemaal nog niks/weinig voor is, dan zou je met de decoder nu zelf alle satellieten moet afzoeken....dat duurt dus een poos.
Daarna op de box ZELF handmatig de boeketten aanmaken en zenders die je hebben wil daarin verplaatsen.
Op die manier kan je ook te werk gaan....

***
Als je later de 2de tuner aansluit kan je in het menu / instellingen dit aangeven bij Tuner B: "Gelijk als tuner A"
Want je hebt bij Tuner A dus al de sat posities van je LNB's aangegeven

***

Hier staat een TEST te lezen: http://www.totaaltv.nl/tests/278/preview-eerste-4k-settopbox-voor-satelliet.html

Volgens hun zou dus ook je smartkaart in de interne kaartlezers nu moeten werken want je hebt er nu "hobbyfirmware" op met VTI
 (er vanuit gaande dat VTI dit op deze 4K al mogelijk maakt)
En met alleen de smartkaart in je box heb je idd een softcam nodig....b.v. CCcam ....maar velen gaan nu ook over naar OScam ( p.s OScam is wat moeilijker)
Maar als jij een CI module hebt ( of CI+ module  :P ) van TVV/CD dan kan je kaartje daarin en is een softcam niet nodig.
Een DM of VU+ is JUIST zo mooi omdat je die modules van TVV en CD niet nodig hebt en het met een GRATIS softcam kan doen..
Ik heb hier ook nog een officiële CD module liggen van destijds 100 euri....ding heeft nooit beeld gegeven hier.  <nono>

boysim

  • Guest
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #2 on: December 29, 2015, 02:48:04 PM »
Heb ik het juist als ik zeg dat de meeste software voor dreambox ook voor VU+ werkt?

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #3 on: December 29, 2015, 03:05:14 PM »
Heb ik het juist als ik zeg dat de meeste software voor dreambox ook voor VU+ werkt?
ja klopt...als je van de normale enigma2 decoders uitgaat en zoals er nog wat andere merken enigma2 decoders zijn !
Alleen heb jij nu een nieuw 4K model en dan kan het allemaal net even wat anders zijn dat de instellingen in b.v. DreamSet niet kunnen.
Ik zeg `b.v.` want het zou ook zomaar wel kunnen.  :P

boysim

  • Guest
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #4 on: December 29, 2015, 08:36:58 PM »
weet je toevallig waar ik het wachtwoord en gebruikersnaam kan vinden  :merci:

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #5 on: December 29, 2015, 09:09:08 PM »
Is dit ook niet root en dreambox?
Probeer anders eens met DCC om in te loggen.
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

boysim

  • Guest
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #6 on: December 29, 2015, 10:43:37 PM »
het was blijkbaar root en niets 😜

Als ik oscam installeer kan ik niet inloggen op de weginterface. Echter ik kan nergens de oscam.config vinden (ik vrees namelijk dat ik op de verkeerde poort probeer of mijn ip adres buiten de range valt...)

Kan ik ergens zeggen als ik via de EPG een programma opneem om 5 minuten vroeger te beginnen en 5 minuten lager op te nemen?

De IdreamX applicatie voor mac werkt perfect met de 4K

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #7 on: December 29, 2015, 10:50:26 PM »
Oscam cfg's staan meestal in etc/tuxbox/config of nog een folder dieper in oscam.

De opname tijden aanpassen kan in Menu - instellingen - Systeem - Opname
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

boysim

  • Guest
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #8 on: December 29, 2015, 10:57:42 PM »
Oscam cfg's staan meestal in etc/tuxbox/config of nog een folder dieper in oscam.


De folder Config heb ik niet... kan het zijn dat het niet correct geïnstalleerd is?

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #9 on: December 29, 2015, 11:04:44 PM »
Ik zie dat je de folder zelf moet aanmaken.

 [youtube]https://youtu.be/Rl21UvC_n-M[/youtube]
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

boysim

  • Guest
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #10 on: December 30, 2015, 07:29:40 PM »
loopt als een trein!

bedankt voor de hulp iedereen :merci:

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #11 on: December 30, 2015, 07:53:48 PM »
Thx voor de feedback  :cool:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

boysim

  • Guest
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #12 on: December 31, 2015, 06:59:01 PM »
veel gemekker, geklaag en tassen koffie later...



ben ik blij dat het allemaal mooi in deze kast zit.

Laten we de feesten nu maar inzetten  :37party-smiley-019:

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
« Reply #13 on: December 31, 2015, 07:55:19 PM »
Knap hoor, 't ziet er beter uit dan m'n zekering kast  :)
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Paar vraagjes voor VU+ met skytenne
 

gfxgfx
gfx gfx