gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72168 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 02:59:11 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  192tv wil op satelliet
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: 192tv wil op satelliet  (Read 901 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8365
  • Country: be
    • Listen Hitradio
192tv wil op satelliet
« on: May 03, 2014, 06:16:25 PM »
De nieuwe Nederlandse kijkhit heet 192TV. De afgelopen weken was het muziekkanaal de best bekeken digitale tv-zender van Nederland. Het bleef zenders als 13Th Street, Syfy en RTL Lounge in de kijkcijferstrijd voor. Het eerstvolgende muziekkanaal in de kijklijst is Xite, dat het met een kwart van de bijna 1,3 miljoen kijkers van 192TV moet doen.

De succesformule van 192TV is eigenlijk simpel maar niet zo makkelijk uit te voeren. Je pakt de beste hits uit de jaren ’60, ’70, ’80 en ’90 en je mixt daar jingles van de zeezender Radio Veronica door. Het resultaat is 192TV. Makkelijk zou je zeggen maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Videoclips uit de jaren ’60 en ’70 zijn niet alleen beeld kwalitatief enigszins gedateerd. Belangrijker voor een muziekkanaal is dat het geluid niet altijd even goed is. Bij 192TV hebben ze dus veel tijd, moeite en geld gestoken om de originele videoclips van digitaal geluid te voorzien.

192TV begon enkele jaren geleden met uitzenden via het kabelnetwerk van Caiway. Deze periode gebruikte de muziekzender om haar weg binnen het digitale tv-aanbod in Nederland te bepalen. Later volgde al snel verspreiding via glasvezelnetwerken. De komst bij Ziggo greep 192TV aan om met officiële uitzendingen te beginnen. Inmiddels heeft 192TV een potentieel bereik van meer dan vijf miljoen Nederlandse huishoudens en stapt men zo goed als zeker de Nederlandse grens over om via de kabelnetwerken van het Belgische Telenet verspreid te worden.

Maar de Nederlandse missie is ondanks het grote bereik nog niet voltooid. Bert van Breda,  één van de initiatiefnemers van 192TV is duidelijk;
Satellietverspreiding via CanalDigitaal staat hoog op het verlanglijstje. "Wij willen dat iedereen in Nederland 192TV moet kunnen zien en aangezien alleen CanalDigitaal en Tele2 ons nog niet doorgeven staat ook CanalDigitaal natuurlijk hoog op ons verlanglijstje.” KPN biedt overigens 192TV alleen via het tv-product Interactieve TV en niet Digitenne aan.
De gesprekken tussen 192TV en CanalDigitaal-eigenaar M7 Group S.A over satellietverspreiding van de muziekzender zijn al in 2011 begonnen. En ondanks dat dit nog tot resultaat heeft geleid, blijft Van Breda zich inspannen om 192TV naar de satellietkijker te brengen.

De reden is eigenlijk simpel. "Wekelijks krijgen wij mailtjes van CanalDigitaal-klanten en ook op Facebook en via Twitter krijgen wij regelmatig vragen van mensen wanneer wij eindelijk eens te zien zijn. De belangrijkste reden is omdat zij zijn aangewezen op de schotel omdat ze vaak in het buitengebied zitten waar geen kabel of glasvezel ligt”, aldus Bert van Breda. Eén van de Nederlanders die 192TV niet kan bekijken omdat hij in het buitengebied woont, is oud-Veronica DJ Lex Harding. Hij baalt ervan dat 192TV niet bij CanalDigitaal te zien is. "Ook in het buitengebied waar ik woon ben ik aangewezen op schotelontvangst en is het natuurlijk zeker voor mij, als oud DJ van Veronica een grote teleurstelling dat ik 192TV niet kan ontvangen. Als ik het al eens kan zien bij vrienden die het wel kunnen ontvangen via de kabel dan zie ik hoe het gevoel is wat wij als Veronica medewerkers op het schip altijd zo graag wilden overbrengen door 192TV met veel liefde voor het oude Veronica erfgoed nu op televisie wordt overgebracht. Ik hoop van harte dat CanalDigitaal snel een deal maakt met 192TV zodat iedereen die geen kabel heeft het ook dagelijks kan zien”, aldus Harding.

Of die deal er op korte termijn komt, is de grote vraag, want de eerste voortekenen zijn niet al te positief.
Het verdienmodel van beide partijen verschilt nogal.

Bert van Breda hierover: "192TV probeert de zender te runnen van het geld dat ze per aansluiting van de kabelaars ontvangt om daarmee de reclameboodschappen te kunnen beperken tot alleen ‘doelgroep’ reclames. Dat wil zeggen reclames van evenementen en geluid/beelddragers van de muziek die wij uitzenden, de jaren 60, 70 en 80. CanalDigitaal heeft daar tot op heden (nog) geen budget voor over, maar aangezien ook zij wel zien hoe populair 192TV is, hoop ik dat ze toch ons op korte termijn gaan toevoegen.”

The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  192tv wil op satelliet
 

gfxgfx
gfx gfx