gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72167 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 09:08:25 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  beginnersongeluk
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: beginnersongeluk  (Read 3178 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sabberke

  • Guest
beginnersongeluk
« on: February 09, 2014, 10:07:03 AM »
hallo,
ik heb een dreambox 7020hd, met via netwerk een dreambox 500hd aangesloten. en ik heb helaas 2 probleempjes, ik denk dat het stomme dingen zijn waar ik overkijk. ik heb op beide systemen
openpli geïnstalleerd 4.0 geïnstalleerd.
het eerste probleem is in mijn 7020 zit een harddisk voor opnames, en telkens ik iets opneem "verlies" ik kanalen, desondanks ik met dubbele LNB's werk. kan iemand zeggen hoe ik dat kan overkomen?
mijn twdeede probleem is dat ik op mijn 500hd maar een paar zenders kan ontvangen. ik kan bv wel één, canvas en vtm ontvangen, maar niet vier, vijf, 2be, en veel andere zenders gaan helaas de mist in.
kan iemand me een beetje helpen? alvast dank!

Offline Sjef

  • Full Member
  • **
  • Posts: 33
Re: beginnersongeluk
« Reply #1 on: February 09, 2014, 10:26:26 AM »
Heb je 2 tuners in je 7020hd ??? Lopen daar dan ook 2 kabels naartoe vanaf je lnb ???? Heb je vanaf je lnb naar je 500 een eigen kabel lopen of heb je die doorgelust vanaf je 7020 ??? Weet niet wat je met dubbele lnb bedoeld. Het is namelijk een twin lnb ( of meer uitgangen , waar je 2 ontvangers op aan kan sluiten of 1 twintuner ) of een duo lnb voor ontvangst van astra 1 en astra 3. ( 2 koppen in 1 lnb )

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: beginnersongeluk
« Reply #2 on: February 09, 2014, 10:45:37 AM »
Voor uw zenders laad daar eens een Enigma 2 zenderlijst in

https://www.luxsat.eu/forum/index.php/board,210.0.html 
The key to happiness
Stay away from idiots

sabberke

  • Guest
Re: beginnersongeluk
« Reply #3 on: February 09, 2014, 11:52:46 AM »
@sjef: ja, het heeft ooit naar behoren gewerkt (daarom dat ik zeker ben dat ik ergens iets mispeuter), maar ik wou eens de software upgraden en dat krijg ik niet goed. het zijn idd twin-lnb's, en er zijn 2 aansluitingen aan mijn 7020, en vandaar vertrekt er via utp een kabel naar mijn 500, en vanop mijn signaalsplitter (een sab multiswitch system) vertrekt er een coax rechtstreeks naar mijn 500 en 2 kabels naar mijn 7020.

sabberke

  • Guest
Re: beginnersongeluk
« Reply #4 on: February 09, 2014, 11:58:04 AM »
@mebo870, ik gebruik de henksat (astra 1, 2, 3 en hotbird) omdat die mij destijds door de installateur is aangeraden. ik heb geen rotor, dus gewoon even voor de zekerheid dat ik het vraag: kan ik die ook gebruiken? :-)

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21499
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: beginnersongeluk
« Reply #5 on: February 09, 2014, 01:49:47 PM »
Ik vermoed dat je toch met een verouderde zenderlijst aan het werken bent want veel zenders zijn de laatste tijd verplaatst en veranderd van frequentie.
Daarom denk ik dat je toch eerst zult moeten testen met een recente zenderlijst.
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: beginnersongeluk
« Reply #6 on: February 09, 2014, 03:02:30 PM »
ik gebruik de henksat (astra 1, 2, 3 en hotbird) omdat die mij destijds door de installateur is aangeraden.

Het beste is om "je eigen zenderlijst" steeds te gebruiken.  Cheesy  van een ander weet je het nl. nooit zeker of die up2date is...ook al zeggen ze dat.

Die Henksat kan je dan ooit wel eens als basis lijst erin hebben gezet....op dat moment werkte b.v. alles goed.
Als er dan zenderwissels komen kan je die ook zelf even aanpassen....vaak gaat het om een paar zenders.
p.s tenzij je alles maar dan ook alles zoals al die FTA zenders ...dia zenders religieuze zenders e.d. ook steeds up2date wil,
maar ikzelf beperk me tot mijn eigen boekketen ( stuk of 6 à 7) met zenders die ik belangrijk vind...meer niet....en dan is zo'n zenderlijst makkelijk zelf te onderhouden.
Ik lees dat je ook maar 4 satellieten hebt, dus dan is het goed te doen. Die buitenlandse veranderen bijna nooit en het is alleen CD en TVV die ons daar telkens mee lastig valt.

Telkens als er dus een zenderwissel is, pas je die aan op je box ( of met dreanset) en haal je je eigen "nieuwe" zenderlijst met b.v. Dreamset
weer naar je PC en bewaar je die daar ook in een nieuwe mapje ( ik maak zo'n mapje altijd met de naam van huidige datum )
Ik bewaar al die oude ook maar de hele oude kan je dan wel een keer weggooien als het er teveel worden...zodat je er b.v. weer een stuk of 4 hebt.
....mocht er plots wat zijn...b.v. Image loopt vast of je koopt een nieuwe decoder e.d. dan heb je altijd je eigen werkende lijst...mocht er een probleem zijn met je laatste
lijst dan kan je altijd nog weer die vorige lijst pakken. ...( p.s. daar had ikzelf toevallig van de week nog mooi profijt van haha )

Als je nu een Image gaat flashen, kan je voor de zekerheid ook nog eerst even de zenderlijst zoals die er nu instaat naar je PC halen.
Na de flash kan je deze meteen weer terug plaatsen.  :-x
Zo weet je altijd dat het niet aan een zenderlijst ( b.v. Henksat) kan liggen die niet helemaal Up2date zou zijn.



Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: beginnersongeluk
« Reply #7 on: February 09, 2014, 05:28:33 PM »
sabberke? omschrijf uw installatie eens wat beter, vooral wat op de schotel zit, lnb's eventueel diseqcs en kabels naar de boxen.
heb je een duo lnb, hoeveel uitgangen, of aparte lnb's en hoeveel kabels
het zal hem daar wel in zitten.   
The key to happiness
Stay away from idiots

sabberke

  • Guest
Re: beginnersongeluk
« Reply #8 on: February 16, 2014, 03:05:44 PM »
ik heb 4 lnb's, en er komen op mijn diseqcs komen in totaal 16 kabels binnen. dus als ik goed ben heeft elke lnb 4 uitgangen. maar ik ben er wel 200% zeker van dat het ergens een instelling moet zijn. het heeft vroeger gewerkt maar ik heb de firmware ge-updated en sindsdien heb ik dat probleem voor. ik heb ook ontdekt dat als ik iets opneem op mijn 7020hd, dat er kanalen ontoegankelijkj worden.
ik ben momenteel nog alles aan het uitvogelen hoe die finetuning moet (terminologie, met eigen zenderlijsten, ...). ik had wel de zenderlijst vanop de dreambox gehaald voor ik alles zitten flashen heb, en dat was een goede zenderlijst en alles werkte. zou het kunnen zijn dat er een fout in de firmware zit?
(mijn excuses voor het de late reply, ik heb nogal ongelukkige werkuren)

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  beginnersongeluk
 

gfxgfx
gfx gfx