gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 27, 2024, 07:55:23 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  CI module voor Telenet een feit
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: CI module voor Telenet een feit  (Read 8309 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
CI module voor Telenet een feit
« on: June 04, 2013, 11:43:26 AM »
SmarDTV, van de Kudelski Group kondigde vandaag aan dat de Belgische kabeloperator Telenet in juni, de langverwachte CI Plus Conditional Access Module (CAM) in haar netwerk in Vlaanderen en Brussel gaat introduceren.
Het gaat over de SmarDTV's SmarCAM 3.5 module, de nieuwste telg uit het NAGRA coderings-systeem.
Dankzij de SmarCAM-3.5 module zijn de digitale telenet kanalen voortaan rechtstreeks te bekijken op de digitale televisies met de originele afstandsbediening van de TV.
Vanaf nu is geen settopbox meer nodig, elk tv-toestel krijgt een CI+ module Pro voor ontvangst van het digitale signaal.
De voorwaarde is dat het toestel CI+ ondersteunt, helaas Dreambox valt hier af.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #1 on: June 04, 2013, 12:01:59 PM »
helaas Dreambox valt hier af.
\

Ik zou zeggen HOERA HOERA, voor Dreambox.

Als klant moet je gewoon blij zijn dat je NIKS met dat CI+ te maken krijgt.

Lees op Wiki maar eens...vooral even bij "Beperkingen van CI+ en Kritiek op CI+"   

http://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #2 on: June 13, 2013, 11:33:44 AM »
Telenet lanceert zijn CI + product op 24 juni genaamd 'TV met een kaart'.

Abonnees kunnen de module te kopen voor een eenmalig bedrag van € 69 en zonder extra maandelijkse kosten.

Hoe werkt het concreet?
CI+ staat voor ‘Common Interface Plus’ en is een technologie om digitale tv te kijken zonder een decoder.
Je hoeft alleen maar de CI+ module met smartcard van Telenet in de daarvoor voorziene opening aan de zijkant of achterkant van je televisietoestel te plaatsen. Met ‘TV met een kaartje’ geniet je van hetzelfde uitgebreide zenderpakket als digitale kijkers, bestaande uit 75 zenders waarvan een groot aantal in HD.
Het is ook mogelijk om extra zenderpakketten als PRIME of Sporting Telenet te bestellen.
Daarnaast is er een elektronische programmagids beschikbaar die 2 dagen vooruit kijkt.

Het verschil met de digicorder
Klanten die gebruik maken van ‘TV met een kaartje’ kunnen geen programma’s pauzeren of opnemen via de CI+module.
En gezien de CI+module niet interactief is, kan je ook geen programma’s en films uit de TV-theek opvragen.
Daarvoor blijft de digicorder het ideale toestel.
Met ‘TV met een kaartje’ komen we tegemoet aan kabeltelevisieklanten voor wie de vele functionaliteiten van digitale tv een drempel zijn.
Of voor wie een extra televisietoestel heeft, bijvoorbeeld in de slaapkamer, en daar graag op een voordelige manier meer zenders op wil bekijken.


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #3 on: June 13, 2013, 11:28:49 PM »
Ook tvv is al aan het testen met ci+.
slechte vooruitzichten dus.
mvg

Sjorss

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #4 on: June 14, 2013, 09:16:22 AM »
he Mebo870 nu de CI+ module een feit is waarom zou die niet werken in een Dreambox7020HD met kabel turner.
want alle kanalen van Telenet heb ik in de box.
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #5 on: June 14, 2013, 10:57:30 AM »
Omdat volgens wat ik erover gelezen heb de CI + module gepaird wordt met de box of TV toestel.
Het toestel in kwestie moet dan CI + ondersteunen, of dreambox dat wil of mag ???   
De software die dat regelt zou dan aangepast worden zodat enkel die module er nog op werkt.
Daardoor is uitwisseling van opnames naar een ander toestel onmogelijk, omdat de originele CI+ module + box nummer altijd aanwezig moet zijn om af te spelen.
Hoe meer CI + opduikt des te rapper zal het omzeild worden, het is misschien nu al mogelijk, tenslotte is het allemaal maar software.
 

 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #6 on: June 14, 2013, 04:57:03 PM »
inderdaad Mebo870 dat dacht ik ook. :cool:
volgende week kunnen we testen. :)  :-)
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #7 on: June 14, 2013, 06:35:08 PM »
hallo ff gegoogle en ja hoor de CI+module van telenet zou met verschillende
recievers werken dus ook de Dreambox wordt vermeld das goed om te weten.  :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

birota

  • Guest
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #8 on: December 27, 2013, 12:46:04 PM »
Hallo,

ik ben helemaal nieuw op het forum en in de satteliet- wereld.
In mijn zoektocht naar verschillende mogelijkheden op jullie forum gebotst: prachtig!  :cool:
Ik sta op het punt een dreambox 7020HD aan te schaffen en had ook graag geweten of ik de CI+ module van telenet (die ik nu gebruik in mijn panasonic TV) kan gebruiken in de dreambox? Of moet ik dan toch opteren voor een schotel? Ik had namelijk graag TV- programma's willen opnemen (op NAS) en tegelijkertijd een ander programma bekijken.

Alvast bedankt!

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: CI module voor Telenet een feit
« Reply #9 on: December 27, 2013, 01:52:53 PM »
Ik had namelijk graag TV- programma's willen opnemen (op NAS) en tegelijkertijd een ander programma bekijken.


@birota  <welcome to luxsat>

Die CI+ zorgt er straks uiteindelijk voor dat jij dus datgene wat je nu graag wil ( opnemen/kijken e.d.) misschien niet meer kan......daarom moeten we met z'n allen dat CI+ ook niet willen.
Op schotel beginnen ze er nu ook stilletjes aan mee ( bij CD op de FOX zender) maar voor de rest is dat nu nog niet aan de orde.

Als jij nu een DM7020HD (of ander enigma2 decoder) zou aanschaffen dan kan je nog gewoon kijken ZONDER zo'n module...........Het kaartje rechtstreeks  in decoder en via CCcam krijg je beeld
Ik heb het nu wel over kijken via een schotel......ik weet niet of je een DM met CI+ kan gebruiken bij Telenet. ( ben Nederlander)
Maar met schotel is dat nu dus nog gewoon mogelijk.....je moet dan wel minimaal twin LNB's op je schotel zetten ( b.v. voor Astra 1 -2 -3 en hotbird...of b.v. alleen Astra 1 en 3 )
en via diseqc lopen er dan 2 coax kabels naar je decoder met 2 tuners.
Op die manier kan je kijken en een andere zender opnemen..........of zelfs meer zenders tegelijk opnemen, maar dat ligt eraan dat ze dan wel in die zelfde transponder moeten staan.
En als je een decoder zou hebben met b.v. 4 tuners erin kan je nog meer zenders tegelijkertijd opnemen...of je koopt er b.v. nog 1 of 2  DM's of VU+ e.d.  bij.....(p.s. moet je vaak wel weer quad LNB's hebben of een extra schotel op dak...dit kan je allemaal zo gek maken als je wil hahahahahaha)
Bij CD en TVV is het nu zo dat je tot 4 gecodeerde signalen tegelijk kan/mag - kijken/opnemen......maar je hebt natuurlijk ook nog de FTA zenders en die kan je onbeperkt kijken en opnemen..



LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  CI module voor Telenet een feit
 

gfxgfx
gfx gfx