De Nederlandse cultuurzender BravaNL introduceerde maandag een geheel vernieuwde vormgeving, zowel in de tv-uitzendingen als op de website en in de social media. Met de toevoeging van het kernbegrip ‘klassiek’ presenteert de zender zich nu als brava nl klassiek. Gezichtsbepalend voor de nieuwe ‘outfit’ is het driedimensionale gouden logo.
Nieuwe faseSinds de start in 2009 heeft brava zich in een hoog tempo op de kaart gezet als dé landelijke zender voor klassieke muziek, opera en ballet. Dankzij de doorgifte via alle Nederlandse kabelaars en mediapartnerships met vele artiesten en instituten, heeft de zender zijn naam gevestigd in het medialandschap. De nieuwe ‘outfit’ markeert de start van een nieuwe fase voor de nog jonge cultuurzender.
Gids in de klassieke muziekDe nieuwe vormgeving is gebaseerd op de identiteit van brava als ‘gids in de klassieke muziek’. De tv-zender ziet het als haar missie om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek. Door toevoeging van het begrip ‘klassiek’ in de naam legt brava een nog sterkere nadruk op zijn rol als een nieuw televisiepodium voor musici en producenten.
In de visie van brava nl klassiek is klassieke muziek een niet-elitair muziekgenre voor iedereen. De modern-klassieke vormgeving en de vooruitstrevende composities van Jacob ter Veldhuis onderstrepen dit uitgangspunt. Het opvallende driedimensionale logo van Luc Vleugels is door de technisch ontwerpers van BasMedia in Steenwijk doorontwikkeld tot een frisse en spannende televisievormgeving. De jonge musici van het Utrechtsch Studenten Concert, het oudste symfonieorkest van Nederland, figureren in de nieuwe vormgeving in een ‘klassiek labyrint’.
‘Enorm trots’Programmadirecteur Rob Overman is ‘enorm trots’ op de nieuwe outfit. "Brava laat een volstrekt eigen geluid horen in het Nederlandse muziekleven: de mooiste klassieke muziek voor iedereen", aldus Overman. "Brava nl klassiek gidst de muziekliefhebber dag in dag uit door het spannende labyrint van de klassieke muziek. Het gouden beeldmerk en de pakkende sound stralen de topkwaliteit en de toegankelijkheid van onze nog zo jonge zender uit."
Brava nl klassiekBrava nl klassiek is een Nederlandse cultuurzender voor opera, ballet en klassieke muziek sinds juli 2009. Brava nl klassiek heeft een landelijke dekking via de digitale pakketten van de Nederlandse kabelnetwerken. Daarnaast maakt brava nl klassiek in diverse regio’s deel uit van het analoge basispakket van UPC. De zender wordt samen met de andere brava-zenders gedistribueerd vanuit het playcenter van het bedrijf Basmedia in Steenwijk.
Brava nl klassiek is onderdeel van de Brava Group die uit vier televisiezenders bestaat. Brava nl klassiek richt zich geheel op Nederland en het Nederlandse muziekleven. Brava hd is de eerste en enige Pan-Europese HD cultuurzender. Brava hdtv zendt sinds 2007 in high definition uit en kan worden ontvangen door ruim 25 miljoen huishoudens in tien Europese landen en delen van Afrika. Brava 3d is de eerste tv-zender op het Europese vasteland die 24 uur per dag in 3D uitzendt. DJAZZ.tv is de nieuwste uitbreiding van de Brava Group.