Mediabedrijf Fox International Channels gaat zich vanaf het komende voetbalseizoen meer met de bedrijfsvoering van Eredivisie Live bemoeien.
Fox International Channels gaat onder meer reclamezendtijd verkopen.
Fox International Channels heeft een meerderheidsbelang in Eredivisie Media & Marketing, het moederbedrijf van betaalzender Eredivisie Live. Vanaf het nieuwe voetbalseizoen wordt voor het eerst de hand van de nieuwe eigenaar op de betaalzender zichtbaar. De kans is groot dat Eredivisie Live – mede door een kapitaalinjectie van Fox International Channels – de uitzendrechten van de belangrijke voetbalcompetities van de Engelse Premier League en het Italiaanse Serie A in bezit krijgt. Op dit moment zijn deze voetbalwedstrijden nog bij Sport1 te zien.
Eredivisie Live nieuwe in portofolio
Ook gaat Fox International Channels Benelux vanaf het komende seizoen Eredivisie Live exploiteren. De afgelopen vijf jaar werd dit door Triade Media gedaan. Nu wordt Eredivisie Live aan het Benelux-portofolio van de nieuwe meerderheidseigenaar toegevoegd. Dat bestaat op dit moment uit de tv-zenders National Geographic Channel, 24 Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife. Eén van de taken van het exploiteren van Eredivisie Live bestaat uit de verkoop van reclamezendtijd. Ondanks dat Eredivisie Live de duurste betaalzender in Nederland is, wordt tussen programmaonderdelen reclame uitgezonden. Er is geen sprake van programmaonderbrekende reclame.