gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72168 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 03:08:29 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Tv beelden streamen van Xtrend 9000 naar TV in andere kamer
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Tv beelden streamen van Xtrend 9000 naar TV in andere kamer  (Read 1228 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bobkat

  • Guest
Tv beelden streamen van Xtrend 9000 naar TV in andere kamer
« on: November 28, 2012, 07:17:42 PM »
Hallo allemaal,
Momenteel verbind ik de TV beelden van de Xtrend en ook van een andere decoder en DVDspeler, behalve naar de TV in de woonkamer, naar een andere kamer waar ook een TV staat via een radio zendertje;. Ik gebruik daarvoor de scartuitgangen. Het beeld dat ik ontvang in de andere kamer is ronduit slecht te noemen met veel storingen.
Ik zou daarom mijn (electriciteits) netwerk willen gebruiken om de beelden te streamen naar de TV in de andere kamer.  Het lijkt me dat daarvoor twee oplossingen zijn:
1 in de huidige opstelling de analoge signalen van de scarts digitaliseren en via het netwerk naar de andere kamer brengen en daar weer converteren naar een analoog signaal die naar de TV kan. Dit vereist dus een analoog naar digitaal converter en een die het tegenovergestelde doet. Ik heb dat soort kastjes gezocht maar niet gevonden. Ze moeten immers ook een ethernet uitgang hebben.
2 de xtrend zit gekoppeld aan het netwerk dat ook inde andere kamer ter beschikking is (stopcontact). Maar wat voor kastje heb ik nodig die contact kan maken met de Xtrend via het netwerk en het streamen kan sturen en tevens het beeld kan doorgeven naar de TV: HDMI of scart?
Een oplossong is natuurlijk een PC in de andere kamer te gebruiken. Maar dat is een beetje dure oplossing.
Ik vroeg me dus af of iemand me kan adviseren hoe ik op een niet te dure wijze van mijn satellietontvangers op twee verschillende plekken kan genieten gebruik makend van het electriciteitsnet.
Bij voorbaat dank voor alle reacties.

Bobkat

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Tv beelden streamen van Xtrend 9000 naar TV in andere kamer
 

gfxgfx
gfx gfx