gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72163 Posts in 11152 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 27, 2024, 11:47:21 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos  (Read 6959 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjorssTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
De omzetting van een transponder met zenders van CanalDigitaal (en TV Vlaanderen) naar de 8PSK modulatie houdt nog veel kijkers bezig.  
Zakelijke klanten van CanalDigitaal werden enkele weken geleden al van de omzetting op de hoogte gebracht. Sinds enkele dagen wordt de consument via de website van CanalDigitaal geïnformeerd.

CanalDigitaal gaat de extra bandbreedte die beschikbaar komt door de aanpassing onder meer gebruiken voor de doorgifte van de tv-kanalen van betaalzender HBO. De meeste klanten van CanalDigitaal merken niets van de omzetting.
De HD satellietontvangers die CanalDigitaal in eigen beheer op de markt brengt, zijn automatisch van een nieuwe zenderlijst voorzien.
De in Nederland veel gebruikte Linux-ontvangers passen zichzelf ook automatisch aan. Voor satellietontvangers die dat niet doen, maar wel over de fastscan-applicatie beschikken, hebben CanalDigitaal en TV Vlaanderen een nieuwe actuele fastscanzenderlijst via de satelliet beschikbaar gesteld. Bij decoders waarbij deze niet geforceerd wordt gedownload, moet dit in het menu van de ontvanger middels fastscan worden gedaan.

Geen beeld Nederland 2 HD en SBS 6 HD
Wie nu geen beeld meer op onder meer de HD-kanalen Nederland 2 HD, SBS 6 HD en Eredivisie Live HD heeft, dient handmatig een nieuwe fastscanzenderlijst in de satellietontvanger te laden.
Wanneer de satellietontvanger geen fastscan ondersteunt, dient men handmatig de frequentie met de juiste parameters opnieuw in te lezen.
Soms volstaat het om handmatig in de transponderlijst de parameters bij de ondergemelde frequentie aan te passen naar 8PSK en DVB-S2.
Wie er nog niet uitkomt kan ook terecht met vragen op ikverhuismee en het satellietforum. Voor SBS en Nederland 2 in de 'gewone' SD distributie op 19,2 oost is er niets gewijzigd!

Nieuwe uitzendparameters voor veel zenders
De wijziging betreft de transponder die uitzendt op de Astra3-frequentie 11.739 GHz V op 23,5 graden oost . Deze is naar de 8PSK modulatietechniek omgezet.
De nieuwe uitzendparameters zijn: 27500 – 2/3 – DVB-S2 – 8PSK. Ook TV Vlaanderen maakt van deze satelliet gebruik voor de doorgifte van diverse themakanalen waaronder FOXlife en Disney Channel en de Vlaamse regionale zenders.
De betroffen zenders zijn: Journaal24/Best 24, Nostalgienet/Humor 24, TVL/ATV/TV Oost (-Vlaanderen!), Body in Balance, Fox Life, Disney Channel, SBS 6 HD, Nederland 2 HD, Boomerang, Zapp/Zappelin 24, Private Spice, Discovery Science, Investigation Discovery en Eredivisie Live 1 HD.

bron: SatelliteMagazine
mvg

Sjorss

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #1 on: September 20, 2012, 08:42:34 PM »
ja ja, ze hadden het ergens aangekondigd, lang geleden.
Om daarna een 2 tal keer uit te stellen, zodat het voor velen als een verrassing kwam.
 
Een dag voor de omschakeling, bijvoorbeeld een banner laten lopen over het scherm om de klanten te informeren
Dat is net iets teveel verwacht van canaldigitaal en C°.
En dan te bedenken dat er nog 3 canaldigitaal transponders om te zetten zijn, ik gok dat de laatste tegen kerstdag op 8PSK zal staan.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline sjorssTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #2 on: September 20, 2012, 09:46:07 PM »
we zullen het wel weer ergens lezen

en dat zal hoogst waarschijnlijk niet bij tvv of cd zijn
mvg

Sjorss

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #3 on: September 21, 2012, 12:04:41 AM »
Sinds enkele dagen wordt de consument via de website van CanalDigitaal geïnformeerd.

bron: Satellietmagazine

Ja ik las het van de week ook op Satellietmagazine.

Maar hoe ze nu bij dat zinnetje komen (bovenstaande quote) is mij een raadsel.
En dan doel ik op het woord "geïnformeerd"   :)

Want ten eerste moet je al heel goed zoeken op de CD site want als je zenders het plots niet meer doen
zet je dat niet ergens onder een bericht van Meldingen & Storingen --> Gepland onderhoud.

En ALS je dat dan al gevonden had, dan word je daar nog steeds niet juist geïnformeerd, dat je de goede frec. te weten komt.
Je moet dan op dat linkje klikken "cd/wijziging"
Op die page daar is nog niks te lezen wat je moet doen als je niet hun decoders gebruikt.
Daarvoor moet je de bovenste video gaan bekijken en dan krijg je aan het einde in die vid het advies om naar "ikverhuismee.tv" te gaan.
( maar ja..als je hun decodertjes NIET hebt, kan ik me voorstellen dat je die vid niet uit gaat zien.)
Dit moet je dus zelf handmatig invullen in je browser want nergens een linkje.
Vervolgens kan je dan op die site lezen bij Zenderwijzigingen over hetgeen wat er nu precies aan de hand is....pffffff.....dat 8psk dus.

En zo worden dus de klanten van CD geïnformeerd
Mensen met een IQ lager dan 150 zijn gedoemd om de telefoon ter hand te nemen.  :-o ....aja, was het daar niet om te doen ?

Offline sjorssTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #4 on: September 21, 2012, 08:14:43 AM »
je zou  beginnen denken dat de desbetreffende pagina´s door de zelfde mensen wordt onderhouden
mvg

Sjorss

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #5 on: September 21, 2012, 12:50:12 PM »
Op de CD site hebben ze nu dan toch maar een NIEUWS bericht gezet: "Nieuwe uitzendtechniek voor een aantal CD zenders"

Heel verhaal bla bla, maar waarom daar dan niet meteen de juiste frec. even vermelden.  :sad: :sad:

Daarvoor moet je nog steeds een aantal linkjes doorklikken naar ikverhuismee.tv   <Jammer>

Offline Tazzios!

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 429
  • Uploader
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #6 on: September 23, 2012, 01:55:12 PM »
Ik hou altijd http://www.zenderlijst.tv/  in de gaten was ook onaangenaam verrast omdat het daar niet vermeld stond ondanks dat er op de site staat:
"Op deze site vindt u alle frequentiewijzigingen op de satelliet. "

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #7 on: September 23, 2012, 02:46:41 PM »
Ik hou altijd http://www.zenderlijst.tv/  in de gaten



Ja dat zenderlijst.tv staat ook in mijn bookmark en daar raadpleegde ik ook altijd

Maar schijnbaar hadden ze nog zo'n site..... en dat is dus  ikverhuismee.tv


Beide sites zijn ongeveer identiek aan elkaar.   :o

Offline drernie

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 413
  • Country: ch
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #8 on: October 03, 2012, 10:18:51 PM »
Ik heb een probleem dat ik bovengenoemde zenders niet meer heb, terwijl ik ze onlangs handmatig heb aangepast. Als ik de nieuwe frequentie zoek dan vindt hij geen zenders. Overigens staat in de tekst 23.5 E maar dat moet toch 23.3 E zijn?
wavefrontier T55, Vu+ Duo 2, Dreambox  800HD. Astra 1,2,3,4, hotbird  and Thor

Offline budyump

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 164
  • Country: be
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #9 on: October 03, 2012, 10:29:35 PM »
hallo, Astra 3 zit op 23,5 E  :cool:
Protek 9720 HD IP / Protek 9700 HD IP (zolder) / MVision HD-270CN / Humax HDCI-2000 (in doos)  / Dragon Cam (in de Humax) / Cas 3 Plus / Funkaart (ergens) / Sony KDL-40X2000 / Sony STR-DN1040 / Sony BDP-A6000 / Canton movie home cinema set (5.1) / Sony BDV-EF1100 (zolder) / schotel 1,50m met actuator, 42E-30W en Gbox V3000 positioner

Offline drernie

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 413
  • Country: ch
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #10 on: October 03, 2012, 11:23:51 PM »
volgens deze site, waar ik het bestand satellites.xml vandaan heb niet:

http://satellites-xml.eu/

wavefrontier T55, Vu+ Duo 2, Dreambox  800HD. Astra 1,2,3,4, hotbird  and Thor

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #11 on: October 04, 2012, 02:02:41 AM »
hallo, Astra 3 zit op 23,5 E  :cool:

Klopt helemaal  :cool:
  Groetjes van Jef

Offline drernie

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 413
  • Country: ch
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #12 on: October 05, 2012, 01:59:22 PM »
waar kan ik dan een betrouwbaar satellites.xml downloaden waar de astra 3 wel op de 23.5 zit?
wavefrontier T55, Vu+ Duo 2, Dreambox  800HD. Astra 1,2,3,4, hotbird  and Thor

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
  Groetjes van Jef

Offline drernie

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 413
  • Country: ch
Re: Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
« Reply #14 on: October 08, 2012, 11:29:34 PM »
satellites.xml gedownload van satbeams, en jawel hoor, astra 3 zit nu op 23E. Ik snap er niets meer van. Ik vind nu minder zenders op de astra 3, geen ned 2 hd, sbs 6 hd, disney channel... Als ik handmatig op de onlangs gewijzigde frequentie zoek vindt hij helemaal niets. Ik weet het onderhand niet meer. Ligt het aan de configuratie van mijn lnb's, aan mijn zenderlijst of aan de satellites.xml?
wavefrontier T55, Vu+ Duo 2, Dreambox  800HD. Astra 1,2,3,4, hotbird  and Thor

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Omzetting CanalDigitaal transponder naar 8PSK niet geheel vlekkeloos
 

gfxgfx
gfx gfx