gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 27, 2024, 09:35:02 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Dreambox Goliath
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Dreambox Goliath  (Read 6230 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Dreambox Goliath
« on: June 15, 2012, 09:41:10 PM »

Goliath - meer dan alleen digitale tv

Dream revolutie in het gebruik van digitale media

Dream Multimedia, de toonaangevende leverancier van Linux-gebaseerde set-top boxes, zal de bezoekers van de Anga Cable show, die plaatsvindt van 12 tot 14 juni 2012, met een blik in de toekomst van digitale media. Dream presenteert de Goliath-project op haar stand, E34 in hal 10.2.
Goliath is een volledig nieuwe hardware en software producten, het combineren van alle functies van de succesvolle Dreambox serie, en inderdaad gaat zal
verder dan dat. Het project zal een nieuwe standaard op het gebied van snelheid en innovatie, en zal de manier waarop media-inhoud worden geconsumeerd revolutie. Goliath is momenteel nog in de ontwikkelingsfase, en het kan dus nog niet precies worden aangegeven wanneer het product beschikbaar zal zijn in de handel.
Toch zal Dream zorgen voor een glimp van de toekomst van de digitale media op de Anga Cable show. Goliath zal worden ingevoerd voor het eerst in
een video. Bovendien is de bezoekers van de Dream Multimedia stand op de show kunnen een werkelijke gevoel voor deze innovatieve hardware.

Dream woordvoerder Alpaslan Karasu: "Terwijl anderen zijn nog bezig klonen en kopiëren, wij bij Dream al druk bezig met de toekomst,
de vorm van de Goliath. Vanaf het begin, heeft Dream Multimedia gericht op de convergentie van televisie en het internet. Deze
jarenlange ervaring worden nu vaak ondergebracht bij de ontwikkeling van Goliath. Goliath zal de consumptie van digitale media in een nieuwe
tijdperk. "

Goliath: Nieuwe Dreambox Enigma2 en opvolger

Voorafgaand aan de ANGA Cable 2012 was veel speculatie, wat is dat voor nieuwe producten die zullen worden gepresenteerd en hoe het zal gaan met de Dreambox en Enigma2. Nu is het meer specifiek: Er zijn veel betere met een nieuwe Dreambox hardware, de opvolger van de Dreambox Enigma2 en het netwerk.

Van 12-14 juni 2012 zal worden gehouden van dit jaar ANGA Cable.
Dit is een "beurs voor kabel, satelliet en multimedia", die niet is gericht aan consumenten, maar business-to-providers, retailers en anderen.
Er zijn ontwikkelingen hier beschreven, die de richting waarin het gehele markt ontwikkelen voor de eindgebruiker.
Natuurlijk, in zo niet missen een eerlijke droom en was aanwezig met een stand.
In de tentoonstelling, samen met de nieuwste Dream boxen (DM500 HD, DM800SE, DM8000, DM7020 en DM600pvr HD) is ook een video over de nieuwe "Project Goliath" waren.
En natuurlijk heeft deze keer geen tekort aan cocktail stand.
 

Dream wordt gepubliceerd voorafgaand aan de ANGA Cable 2012 persbericht over Goliath.
Van dit persbericht zijn vooral de volgende twee sets zeer interessant:
Goliath is een compleet nieuwe hardware en software die alle kenmerken van de succesvolle Dream Dozen op zich en deze troef combineert.
Het project zal een nieuwe standaard voor snelheid en innovatie en de manier waarop media-inhoud wordt verbruikt, een revolutie.
Wat dat betekent is, gisteren in een interview met Dream op ANGA illustreert opnieuw.
Er zal een nieuwe Dreambox, die bestaan niet alleen uit een nieuwe hardware, maar krijgt ook een nieuw systeem - dat is de opvolger van Enigma2.

Nieuwe hardware: meer vermogen, betere processor

Maar eerst tijd voor de hardware:
Wie in het nieuwe OE 2,0 beelden ooit geprobeerd de browser, of HbbTV heeft zeker opgemerkt dat, hoewel er al verschillende prestatie-updates,
er betrekkelijk langzaam en het duurt even voordat de pagina's worden geladen en weergegeven op de TV.
De reden hiervoor is simpelweg de processor van de Dreambox.
De Broadcom processors die gebruikt werden in de nieuwe Dreambox DM8000 en hebben een capaciteit van 400 MHz (dual core).
Op een dergelijke processor, duurt het iets nu tijd om foto's en verwerkt een hele pagina en er is aangetoond.
 

Daarom is het de bedoeling voor de nieuwe Dreambox Goliath Project, een nieuwe, krachtige processor. Broadcom biedt deze aan elk geschikt processor,
Dit betekent dat Goliath zal ook een detachement van Broadcom.
De nieuwe processor zou een aanzienlijke prestatieverbetering vertegenwoordigen:
Een processor prestaties meer dan 1 GHz, en natuurlijk dual core. Met zo'n processor, zal de webbrowser te maken veel plezier,
misschien zelfs nieuwe media formats liet weinig prestaties.
Welk type processor architectuur, dan wordt dit is officieel niet bekend, noch zelfs de vraag die de fabrikanten komen in twijfel getrokken.
Het kan echter voordelig zijn niet de processor architectuur veranderen en verblijven in MIPS kans is zeker niet slecht.
In aanvulling op de nieuwe hardware in de Dreambox zal ook het ontwerp van de Dreambox.
U blijft terwijl nog steeds herkenbaar als Dreambox, maar toch anders uitzien.
Het nieuwe prototype werd tentoongesteld alleen verborgen - was het mogelijk om te voelen voor hem om naar te kijken, maar er was niets.
De reden voor dit is zeker voor de hand:
De wedstrijd zal niet te zien krijgen vóór de publicatie, lijken de nieuwe Dream boxen - een praktijk die wordt beoefend door de meerderheid van de autofabrikanten.

Nieuwe software combineert alle voorgaande en nog veel meer

Om de nieuwe kracht te benutten kunnen samen komen met de nieuwe hardware en nieuwe software op de Dreambox.
Een belangrijke verklaring is te verwachten dat alles wat voorheen mogelijk was met een Dreambox, zal Goliath ook mogelijk zijn.
Het is duidelijk dat bij de nieuwe Dreambox Enigma2 niet meer gebruikt.
Of de nieuwe software bouwt voort op de kern nu Enigma2 of het is echt een compleet nieuwe ontwikkeling is niet bekend.
Het moet echter, geven net als bij Enigma2, interfaces voor plug-ins.
En het moet, stond, waardoor de mogelijkheid om de "oude" Enigma2-ins aan te passen zodat ze werken met Goliath.
Hier is echter niet bekend, en nauwkeuriger is het mogelijk dat op het einde alles anders is - er is geen andere keuze dan te wachten.
 

Het zal waarschijnlijk later dit jaar tot nu toe dat de tuner zal worden uitgebracht - ervan uitgaande dat er niets mis is.
Er zal een klein voorbehoud zijn:
De tuner wordt alleen ondersteund door de DM800SE.
Zo kan de kleine Dreambox een twin tuner Dreambox gemakkelijk omgezet.

Conclusie

We kunnen nieuwsgierig zijn over wat nu precies wordt de ontwikkeling van het project Goliath. Hoewel de informatie tot nu toe gepubliceerd zijn niet erg gedetailleerd en rijk aan detail, maar het mocht niet later dan het volgend jaar zullen er nauwkeuriger ANGA - en de nieuwe Dreambox.
Eerder gepubliceerde informatie in ieder geval ooit gehoord van goed en feitelijk aan de huidige behoeften van veel gebruikers:
Meer prestaties voor meer functies.
Laat je verrassen ons nog weten hoe het zich ontwikkeld en wat het gaat tot nu toe zijn!
  Groetjes van Jef

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: Dreambox Goliath
« Reply #1 on: June 16, 2012, 09:28:04 AM »
ze doen de spanning weer stijgen die Dreambox jongens.
de twin turner dat is een zeer  :-) laat die er maar snel zijn  :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline jnn1

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 515
Re: Dreambox Goliath
« Reply #2 on: June 16, 2012, 12:20:56 PM »
Beetje jammer dat de vertaling naar het Nederlands door een PC is gedaan. Ik snap er af en toe de ballen niet van...

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5738
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Dreambox Goliath
« Reply #3 on: June 16, 2012, 03:45:49 PM »
Het is een soort android systeem van wat ik begrepen heb.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline jnn1

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 515
Re: Dreambox Goliath
« Reply #4 on: June 17, 2012, 05:52:56 PM »
Kan best, maar ik wil gewoon TV kijken.
Ik heb een Tv met Smart-hub ofzo, waar je mee op internet kunt. Dan moet je de afstandsbediening daar voor gebruiken. Dit is echt niet te doen. Als ik op internet wil surfen, neem ik een PC of tablet. Véél makkelijker.
Ze maken allerlei dingen waar we niets mee doen. Net zoals dat 3D verhaal: leuk voor 5 minuten, maar daarna weer terug naar het oude vertrouwde 2D beeld. HD ben ik echter wel tevreden over.
Gelukkig denkt niet iedereen zoals ik, anders zou de handel maar bitter weinig verkopen.
Nog een leuke zondagavond voor de Nederlanders onder ons. En voor de andere: maak een mooie avondwandeling of geef uw madam een flinke beurt. zolang het nog kan...

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Dreambox Goliath
« Reply #5 on: June 17, 2012, 06:30:33 PM »
Ik ben het eens met het eerste deel van uw posting , maar bij het tweede deel vraag ik mij af waarom het mijn madam moet zijn mag dat dan niet die van een ander zijn. :P
  Groetjes van Jef

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5738
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Dreambox Goliath
« Reply #6 on: June 17, 2012, 06:36:02 PM »
+1 Jef  :-x
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline sjsjeng

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 300
  • Country: nl
Re: Dreambox Goliath
« Reply #7 on: June 18, 2012, 08:09:55 AM »
 :)

Als we hier op verder gaan denk ik dat het verstandig is dat we een nieuw topic openen, want hier kan ik mijn fantasie ook wel eens los op laten.

 :) :) :) :) :) :) :)      :drink:
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline cablekiller

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: Dreambox Goliath
« Reply #8 on: June 26, 2012, 11:20:25 AM »
Ik ben het helemaal niet eens met jnn1, ik wacht al op 3D sinds mijn jeugd, toen ik 17 was zag in Antwerpen voor de eerste keer een 3D film, ik vergeet het nooit, dat was de Feerless Vampire Killers van Roman Polanski met de mooie helaas daarna vermoorde Sharon Tate.
Ik heb nooit begrepen dat dit toen niet meer doorgedrongen is.
Gelukkig is daar nu, meer dan 30 jaar later verandering ingekomen, mede en dan zij Cameron die de 3D terug ontdekt heeft.
Zo zie ik het nut weer niet in van zo'n (voor mij) stom tablet.
Zo zie je maar dat meningen ver uit elkaar kunnen liggen, gelukkig maar zou ik zeggen, anders lagen de ontwikkelingen compleet stil.
Al gaat het naar mijn mening iets, of liever veel te snel, je kan niet eens goed aan het ene gewend geraken of het volgende is er al, met het gevolg dat je altijd achter loopt. <uitroep>

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Dreambox Goliath
 

gfxgfx
gfx gfx