gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 




Updates
LuxSat Key Files (update) 01-05-2024
Latest oscam all images 11774 (update) 29-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (76) (update) 28-04-2024
Vu+ Nonsolosat-32-py3 (update) 28-04-2024
Vu+ cobraliberosat Team Image 9.0(update) 26-04-2024 Vu+ Open BlackHole-5.4.003 (update) 26-04-2024
Vu+ Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024

******************************
Door een server storing zijn een aantal postings tussen 19 April en 30 April ontbrekend.
Hiervoor onze verontschuldigingen

Due to a server malfunction, some postings between 19 April and 30 April are missing.
Our apologies for this


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72222 Posts in 11153 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights May 01, 2024, 01:51:36 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  FTA ontvangen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: FTA ontvangen  (Read 2420 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisice1

  • Guest
FTA ontvangen
« on: May 14, 2012, 11:58:28 PM »
Hallo iedereen,

Kan iemand mij helpen met deze vraag:

Ben beginner in het satelietwereldje en wou weten waar je de meeste fta zenders ontvangt in het Engels waarschijnlijk zal dit astra zijn?  klopt dit?
Ook wou ik weten of het mogelijk is om meerdere zenders van verschillende satelieten op het zelfde moment te ontvangen, moet je meerdere LNB plaatsen op je schotel en wat is het maximum?
Of moet je verschillende schotels plaatsen voor bijvoorbeeld 6 satelietfrequenties te ontvangen?

Als laatste wou ik weten wat een goede goedkope decoder is om fta te ontvangen voor een beginner?

Sorry voor al deze vragen maar ja ergens moet je beginnen.  :-o

Alvast bedankt!

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8362
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: FTA ontvangen
« Reply #1 on: May 15, 2012, 01:03:21 AM »
 Welkom chrisice  <welcome to luxsat>


je kan gratis Engelse zenders ontvangen, het merendeel zit op de astra 28.5 en de bekendste daar zijn film4 , horror channel en niet vergeten de ITV's.
Je hebt per satelliet 1 lnb nodig, meerdere frequenties tegelijk kan wel maar je kan maar 1 transponder (paket met +/- 8 zenders) per tuner ontvangen.
Naast astra 28.5 zijn er nog een 15 tal andere satelliet posities, die kan je normaal allemaal met 1 (speciale) schotel ontvangen en daar staan meerdere lnb's op, het maximum is 16 lnb's   
Dan spreken we wel over een op en top installatie en is niet goedkoop d.w.z. €
de meesten beperken zich tot
hotbird 13.0 >> Het merendeel zuiderse zenders
astra 19.2 >>> Europa, Frans, Engels, Duits, Pools, Nederlands enz   
astra 23.5 >>> Europa   "          "          "
astra 28.5  >>> specifiek voor UK
The key to happiness
Stay away from idiots

chrisice1

  • Guest
Re: FTA ontvangen
« Reply #2 on: May 15, 2012, 03:58:53 AM »
Thx Mebo voor je snelle reactie, ik zal het dan maar bij een lnb houden.  Cheesy

Weet jij misschien iets voor een deftige ontvanger voor mij? 


Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: FTA ontvangen
« Reply #3 on: May 15, 2012, 08:09:15 AM »
 @ Chrisice1  <welcome to luxsat>
neem eens een kijkje bij onze sponsors hier, daar ga je zeker iets vinden.
ik zo persoonlijk toch zeker gaan voor een HD ontvanger, ook al is het voor de FTA zenders. :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: FTA ontvangen
« Reply #4 on: May 15, 2012, 03:06:29 PM »
Thx Mebo voor je snelle reactie, ik zal het dan maar bij een lnb houden.  Cheesy

Weet jij misschien iets voor een deftige ontvanger voor mij?  



Mebo bedoeld dat wanneer je een echt uitgebreide schotel neemt het nogal duur kan worden.
Hij zegt daaronder dan ook dat de meeste mensen zich beperken tot 4 sats ( astra 1-2 en 3 en hotbird )
Hierbij kan je min of meer een normale schotel voor gebruiken die je anders ook zou hebben voor 1 LNB
Voorkeur is wel om dan iets van 80cm doorsnee te nemen...vooral voor de Engelsen (Astra 2 ) zou dat niet onverstandig zijn.
Hierop zet je dan ook 4 LNB's....en als je ook nog tevens opnames wil maken en iets anders wil kijken, kun je denken aan TWIN LNB's

Mijn ervaring is dat je begint met 1 schoteltje met 1 LNB je al gauw spijt hebt  :-x  :-o dat had ik ook.
Dus de uitbreiding naar 4 sats was dan al gauw aan de orde....
En dus moet je dat even goed vooraf bedenken, want anders maakt je al gauw extra kosten want dan moet je weer veranderen en
dus zo'n eventuele monteur die hem plaatst en aansluit e.d. kost dan ook weer geld om het werkje opnieuw te doen.
Dus als je al 1 schotel hebt met 1 LNB.....wat kost dan 3 LNB's extra ???  niet zo heel veel toch ????

Voor een decoder zou je ook aan een 2de hands kunnen denken. Persoonlijk doe ik zoiets nooit want ik hou van nieuw  Cheesy , maar goed als je
toch alleen eerst de FTA zenders wil dan zou je nog aan een MPEG2 decoder kunnen denken....en die zijn er momenteel genoeg 2de hands te koop voor weinig geld
want tegenwoordig is de MPEG4 decoder van toepassing om de (meeste) zenders uit je pakket te kunnen ontvangen....en OOK de FTA zenders die HD zijn.
Als je van plan bent om zelf een NIEUWE  decoder te kopen, zou ik zoals nokirol ook al zegt voor een HD decoder gaan.
Een gloedje nieuwe Mpeg2 decoder is in deze tijd min of meer weggegooid geld.


chrisice1

  • Guest
Re: FTA ontvangen
« Reply #5 on: May 16, 2012, 02:20:42 AM »
Bedankt Kanus & Nokirol,

Hou van nieuw en dus ga ik zoals jij ook voor een nieuwe aankoop en zeker een HD ontvanger. 
Plaatsing van de schotel zou ik zelf eigenlijk willen doen, op deze site heb ik iets tergugevonden dat het redelijk gemakkelijk is om te plaatsen aan de hand van een kompas en spaart mij plaatsingkosten uit.

Die 4 lnb ziet er mij dan toch interresant uit, denk dat ik daarvoor ga, ben een freak op gebied van tv kijken :-o

Laatste vraag voor jullie, indien ik tevreden ben van de zenders en wil uitbreiden met betaalde buitenlandse zenders, kan ik deze dan aankopen bij een dealer of online?

Nogmaals bedankt iedereen!

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21525
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: FTA ontvangen
« Reply #6 on: May 16, 2012, 07:08:34 AM »
Als je van plan bent later uit te breiden koop dan géén free to air ontvanger.
Geef liever ietsje meer voor een goede ontvanger die ook goede ondersteuning krijgt van de hobbyisten en verzeker U zo van jaren plezier met of zonder abonnement.
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: FTA ontvangen
« Reply #7 on: May 16, 2012, 09:16:15 AM »
zoals Jef aanheeft ga dan voor een van de betere ontvangers zoals( Dreambox of VU) deze box's kunnen heel wat maar zoals eerder aangehaald ga eens langs bij een van onze sponsors daar krijg je zeker de nodige uitleg wat het best bij je past.

en als je zover ben laat je maar horen er is hier hulp genoeg.  :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

chrisice1

  • Guest
Re: FTA ontvangen
« Reply #8 on: May 16, 2012, 11:42:14 AM »
Ok laat jullie zeker nog iets weten heel binnenkort en zal jullie zeker nog is lastig valllen met vragen!  :)

groetjes!!!

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  FTA ontvangen
 

gfxgfx
gfx gfx