gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72163 Posts in 11151 Topics by 6364 Members - Latest Member: keivnpo2001 April 27, 2024, 05:26:04 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  4 TV's, welke opstelling TVV ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: 4 TV's, welke opstelling TVV ?  (Read 10031 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clioke

  • Guest
4 TV's, welke opstelling TVV ?
« on: October 31, 2011, 09:01:41 AM »
Hoi jongens,

Na 2 jaar afwezigheid ben ik er weer klaar voor om de schotel aan de muur te monteren.
Wij zitten in ons nieuwe huisje en hebben momenteel gewoon kabel tv.

Nu wil ik voorlopig de 3 tv's op de bovenverdieping voorzien van schotel.
Als het enigzins kan, ook de tv beneden ineens mee aansluiten.

Ik heb nog 2 ontvangers liggen.
1 philips dsr 2210
1 zwarte ontvanger (van een vroegere tvv inruilactie)

Bij TVV kan je slechts 2 bijkomende kaarten verkrijgen. Ik moet er dus nog 1 extra hebben en vind het echt te gek om nog 1 extra abonnement te moeten afsluiten voor die extra kaart.
Ik zoek dus andere opties  :-o

Ik overweeg om het actiepakket van tvv te nemen met de huur recorder voor 3.95€
Kan dit pakket overweg met een smartwii ? En kunnen mijn andere decoders hier mee aan de slag ?  :-D
En wat is het bereik van een smartwii, want de verste decoder staat op de zolderkamer op de 2e verdieping ?

Langs de andere kant droom ik al jaren van een dreambox.  (mag zelf een goede 2de hands zijn, iemand een goede aanbieding)
Heeft een dreambox tegenwoordig nog steeds meerwaarde met de nieuwe codering ? Zo ja, welke allemaal ?

Wat heb ik nu juist allemaal nodig voor 3 ontvangers +1 ontvanger/recorder ?
En nog belangrijker...
Bestaan er tegenwoordig al makkelijke manieren om de coax binnen te brengen, of is het nog steeds gaatjs boren ?

Bedankt  Luxsat !   <love lux>

ProX

  • Guest
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #1 on: October 31, 2011, 09:33:34 AM »
Je zou zo'n systeem kunnen overwegen die hotels ook hebben. Ben zo even de naam kwijt, maar dat lijkt me een redelijke oplossing voor jouw probleem.
Ik heb nog een Dreambox 7020s (met 80 GB HDD) voor je in de aanbieding, maar moet wel eerlijk toegeven dat je wat beperkt bent qua ontvangst omdat er heel veel HD kanalen bij zijn gekomen en daar kan de 7020s niet mee overweg.

Heb zelf een VU+ gekocht, mooie box voor een mooie prijs ( € 389,- ), is een twintuner. Heel veel opnemen en toch een ander kanaal kunnen kijken :)
Je zou ook wat kunnen doen met in huis cardsharing, zo heb je een goedkope oplossing voor jouw probleem, je moet dan wel ontvangers hebben met een netwerkaansluiting.

Ook kun je vanaf bv een VU+ met een vrije tuner streamen naar een Dreambox/VU+/Clarktech/Xtrend, zolang ze maar in je netwerk hangen. Beperking is/zijn de vrije tuners op de box waarvan je stream komt. De VU+ Ultimo en Dreambox 8000 hebben allebei 3 tuners, dan ben je daar al wat flexibeler mee.

Succes!

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #2 on: October 31, 2011, 11:19:34 AM »
Zeker wanneer dit je droom is moet je gaan voor 2 á 3 extra linux boxen.
Rekening houdend dat je idd nog moet boren voor de kabel en (draadloos) internet moet hebben/box.
Misschien kan je wat vinden 2de hands maar beneden de 500€ zal moeilijk worden.
De mogelijkheden met de linuxboxen zijn er idd, denk maar aan opnemen op 1 plaats en kijken op alle andere boxen.
En dan haal ik maar 1 pluspunt aan van de zovele andere. (teveel om op te noemen).
Echter toch, wanneer je enige interesse hebt in computer technologie en een beetje geduld soms want plug and play is het niet :-x

Maar dit is net het leuke eraan  :cool:    

PS. Momenteel heb ik ook 3 tv's is dus een beetje vergelijkbaar.

  
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

clioke

  • Guest
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #3 on: October 31, 2011, 12:50:16 PM »
Opnemen is geen echte behoefte en zal er ook nooit één worden. Dus die optie kan eventueel weg.

Maar nu las ik hier en daar wat over de openbox (de S10 ofzo) ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Kwa prijs lijken ze me wel ideaal om in de slaapkamers te plaatsen !
Wat is het bereik van een smartwii eigenlijk ?

ivo

  • Guest
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #4 on: October 31, 2011, 03:05:45 PM »
met 4 amiko alien hd in mgcam kan je naar elkaar doorgeven homesharing met de spark firmware geen enkel probleem om
de tvvkaart te lezen je hebt wel een qutro lnb nodig en dus 4 kabeltjes (coax)internet werkt perfekt met een wireless wifi bridge

 en de prijs valt wel mee  amiko +/- 150€
                                    wifi    +/-40€
  en nee :? maar de s10 is niet mijn ding (wel iets goedkoper) maar,,,,,,

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #5 on: October 31, 2011, 03:09:40 PM »
Je zou in de 1ste plaats moeten afvragen wat wens ik, en wat is realistisch.
Er is niks mis mee om 4 tv’s te willen aansluiten op de schotel en dat is zelfs nog het gemakkelijkste deel. Je kunt hier kiezen voor gewone lnb’s met Diseqc
Of als je de kabel behoud voor een gso systeem dat als voordeel heeft dat de kabel meegevoerd word.

Het is dat andere deel dat je parten gaat spelen, namelijk de gecodeerde zenders van Tv Vlaanderen.
Je zou dat theoretisch via smartwi kunnen oplossen, maar het gaat nooit lukken om het signaal en de terug koppeling van op de zolderkamer werkend te krijgen, Smartwi draagt +/- 25 meter, zonder obstakels.
Daarnaast is smartwi duur, het aankoopsetje met de Smartwi hub en 3 bijgeleverde Smartwi cliënt kaarten kosten 160 €, een extra kaart kost 50€, totaal = 210 €.
Voor die prijs koop je een HD Linux box met netwerk aansluiting of mits wat opleg een tweedehands Dreambox 800.

Bijkomend probleem voor ons allemaal, men is bij canal digitaal en Tv Vlaanderen naast de uitzendingen op Astra 19.2 nu ook gaan uitzenden op Astra 3 maar in de nieuwe uitzendnorm Mpeg 4, hierop zitten naast de HD zenders ook gewone (SD) zenders, zoals Boomerang, Scify,
Al deze zenders kan je met oudere toestellen niet meer ontvangen, enkel HD decoders kunnen mpeg4 aan.
Er blijven voorlopig genoeg zenders in Mpeg2 op Astra 19.2, zoals; vrt , vtm, vt4 , 2be
De vraag is, hoe lang nog, wat zijn hun plannen?
 
Het hangt er een beetje van af wat je op de 3 tv’s boven wil gaan ontvangen, zeg je ik ben daar tevreden met de zenders op Astra 19.2 in mpeg2
Dan zou je kunnen gaan voor 1 Linux HD (hoofd) decoder (uiteindelijk moeten het toch allemaal HD ontvanger s  worden)
En de rest voorzien van een Dreambox 500 s, die zijn nu tweede hands al te koop vanaf 50 €.

Via een netwerk achter een router kunnen deze allemaal tegelijk op de kaart gaan lezen in de HD decoder.
Daarnaast zijn er nu bij alle Linux HD decoders standaard opname mogelijkheid.

Dat geeft je het bijkomende voordeel dat je op eender welke DM500 S films kunt gaan zien die op de harde schijf staan van de HD decoder, let wel enkel wat is opgenomen van een Mpeg 2 zender.

Uw ander vraag ivbm netwerken, kabel aanleggen is nog altijd de meest betrouwbare vorm.
Al kan het wel 100 % draadloos, er bestaat een systeem (powerlan) dat het signaal via het stopcontact verstuurd en ontvangt, dit wordt vaak toegepast waar wifi faalt, bijvoorbeeld op zolders .



Of een wifibridge met een USB voeding/adapter van 12 volt


The key to happiness
Stay away from idiots

clioke

  • Guest
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #6 on: October 31, 2011, 07:20:39 PM »
Goed,

Alvast erg bedankt voor jullie input natuurlijk  <love lux>

De smartwii schrappen we van het lijstje.
Ik ga dus voor 4x een linux box.
Omwille van het nieuwe mpeg4 gedoe, kies ik meteen voor nieuwe ontvangers. Mijn 2 huidige gaan dus 2de hands verkoop...

Ik heb dan nodig 1 quad lnb. (want opnemen doen we niet!)
Er zijn ook quad lnb's dewelke astra 19 & 23 tegelijk kunnen ontvangen, kan ja dan tegelijk op ontvanger 1 naar 19 kijken en op ontvanger 2 naar 23 ?
Of kan dat enkel met een externe switch ?
Welk formaat schotel kies ik best?


Dan nog even over het internet in huis...
Ik heb momenteel 1x laptop draadloos, 1 media streamer draadloos en 1x pc op de bovenverdieping met powerline.

Als ik dan op 1 kamer zowel internet en de linux ontvanger op het net wil hangen via een powerline, plaats ik dan gewoon een switch na de powerline, of werkt dat niet?
Hetzelfde voor kamer 2...

Met deze opstelling zit ik nog wat in de knoei.
Je ziet, een hoop vragen maar ik wil echt weer van die (telenet)installatie vanaf.
En der is maar 1 plek waar je een echt antwoord krijgt op zulke vragen.  <welcome to luxsat>

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #7 on: October 31, 2011, 07:50:49 PM »
Dan nog even over het internet in huis...
Ik heb momenteel 1x laptop draadloos, 1 media streamer draadloos en 1x pc op de bovenverdieping met powerline.
Als ik dan op 1 kamer zowel internet en de linux ontvanger op het net wil hangen via een powerline, plaats ik dan gewoon een switch na de powerline, of werkt dat niet?
Hetzelfde voor kamer 2...

Ik laat het schotel gebeuren voor anderen, maar wat betreft internet kan je idd een switch plaatsen na de powerline.
Of een router als acces point instellen is nog beter dan heb je zowel kabel en draadloos internet boven.
Dit kan met iedere router zelfs met een oude.   
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #8 on: October 31, 2011, 10:18:18 PM »
Voor ontvangst op astra 19.2 en astra 23.5 bestaat er de duo lnb quad (4 uitgangen)
Hiermee kan je op 4 decoders tegelijk en onafhankelijk van elkaar kijken naar beide sats.

Meld bij aankoop zeker welke schotel je hebt, er bestaan 2 versies in deze duo lnb's
Namelijk voor schotels van 60 cm en een voor schotels 78 - 90 cm
Het brandpunt verschilt tussen beide schotels, dus vergewis je dat je de juiste aankoopt.

 
The key to happiness
Stay away from idiots

clioke

  • Guest
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #9 on: November 01, 2011, 11:19:44 AM »
Bij een nederlandse satshop staat de openbox/skybox S11 88€ geprijsd.
De eigenaar van de shop heeft me laten weten dat het geen clone is. Hij kan het zich als canaal digitaal verdeler niet veroorloven om clone's te verkopen. (zegt hij)
Bij aankoop van 4 stuks is de prijs 75€/stuk.
Betrouwbaar ?

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #10 on: November 01, 2011, 12:35:56 PM »
Voor je die koopt moet je overtuigd zijn van de mogelijkheden, ik probeer ook wat info over de skybox S11 te vinden.
Wat ik bedoel kan je daar cccam op draaien kan de box zowel server als client dienen :P

Ik begrijp wel dat je naar alternatieven moet zoeken (en die zijn er wel) anders wordt het met 4 dreamboxen te duur.

Sowieso zou ik toch gaan voor minstens één Dreambox/VU+/Clarktech/Xtrend en dan zien voor enkel client hd boxen (100€) die cccam draaien.

Is mijn idee erover  Cheesy 

   
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2293
  • Country: be
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #11 on: November 01, 2011, 12:51:19 PM »
maar dat is geen HD box  :sad:  en dan gaan er heel wat kanalen niet open gaan.
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Online Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #12 on: November 01, 2011, 02:12:27 PM »
maar dat is geen HD box  :sad:  en dan gaan er heel wat kanalen niet open gaan.

Toch wel HD hoor, maar nogmaals enkel als client. Het is een soort gesloten linux systeem, geen enigma2 maar wel compatibel met cccam enz...
Die toestellen komen eraan of zijn er al en dit voor een zeer lage prijs, mits je daar geen extra plugins wil/kan op plaatsten kan dit wel een oplossing zijn.
Zeker als je 4 tv's hebt, kortom het moet nog betaalbaar blijven hé

Al moet enige voorzichtigheid geboden worden want er is nog niets bewezen met deze boxen.
Ik zou er geen 4 ineens kopen  Cheesy

Hopelijk bieden onze sponsers dan ook gauw deze receivers aan. 
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #13 on: November 01, 2011, 04:31:38 PM »
Nu eerlijk gezegd, ik zou eraf blijven, toch voor 3 of 4 stuks.
Ik heb vanmorgen naar problemen en beoordeling gezocht voor deze toestellen en kwam er toch wel 3 tegen zeg, en al 1 te koop als tweedehands.

Sites die de box verkochten vond ik met tientallen, allen aan dumping prijzen en dat zegt al veel over wat er in steekt.
Terwijl  nog niet zo lang geleden de S9 en S10 werdt aangeprezen.

Anders gezegd er word een serie gemaakt van 5.000 of 10.000 toestelen, (1 container ) zijn deze op maken ze een nieuwe reeks met andere moederbordjes en software.
en garantie  <dans>

De software is Linux native, en daar kan je als gebruiker niks manipuleren als het door de programeurs niet werd voorzien.
Het klopt wel dat men CCcam kan installeren, maar een box is wel wat meer dan CCcam.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

ivo

  • Guest
Re: 4 TV's, welke opstelling TVV ?
« Reply #14 on: November 01, 2011, 06:51:41 PM »
als je goed en goedkoop wilt gaan
  de amiko allien 8900 hd
 leest de kaart en kan verbinding maken met elkaar wifi  met vonets

  ps goede raad vergeet die s9/10 ontvangers
  k heb hier ook nog ene staan  :-?

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  4 TV's, welke opstelling TVV ?
 

gfxgfx
gfx gfx