De Spaanse variant van CNN is eind 2010 definitief met haar uitzendingen gestopt. Reden zijn de veel te grote verliezen en slechte vooruitzichten. Dit lag volgens de eigenaren vooral aan een slecht ontvangstbereik.
De Spaanstalige variant van CNN en Español voor Latijns-Amerika heeft met deze zender niets te maken. CNN+ was gericht op de Spaanse markt en is 12 jaar in de lucht geweest. De zender was een samenwerking van CNN met de Prisa groep (uitgever van de Spaanse krant El Pais). De afgelopen 3 jaar werd met de zender maar liefst €30 miljoen verlies geleden.
De zender haalde nooit een hoog marktaandeel en had daardoor weinig reclameinkomsten. Dit lag onder meer aan het geringe technische bereik (vrijwel alleen via Digital+ gecodeerd via satelliet). De zender was net als de uitgeverij gelieerd aan Cuatro (kanaal 4) maar die zender is als gevolg van de schuldenberg gefuseerd met Tele Cinco (Spaanse 'kanaal 5') en nu in bezit van het Italiaanse Mediaset (een maatschappij van Fininvest van de Italiaanse premier Berlusconi). Mediaset gebruikt het kanaal van CNN+ nu voor Gran Hermano, de Spaanse versie van Big Brother.
Bron: Totaaltv