gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 27, 2024, 01:17:30 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Lange afstand coax kabel
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Lange afstand coax kabel  (Read 3680 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

soevel

  • Guest
Lange afstand coax kabel
« on: May 20, 2010, 05:19:53 PM »
Ga binnenkort verhuizen en mijn afstand tussen schotel en garage is daar een 40m, daar wordt deze coax opgekoppeld en gaat die naar mijn TV in de woonkamer en in de slaapkamer en dan via het NIKO aansluitpunt naar mijn sat decoder.
Hoe doe ik dit best? Heb ik versterkers of iets anders nodig? Hoe doe ik de opkoppeling best in mijn garage?  :merci:

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #1 on: May 20, 2010, 07:28:33 PM »
Hier gebruik ik ook een satcoax kabel van ongv. 35m zonder versterker rechtsreeks van LMB naar sat receiver zonder problemen ,goede LMB + goede sat kabel gebruiken ,en aansluiting van de kabel op LMB met krimpkous afdichten ( is reeds 2jaar)  :cool:
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline davmal

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #2 on: May 20, 2010, 09:09:17 PM »
Je mag zeker op geen cent kijken , daar krijg je later spijt van . <nono>
Dit koop je maar 1 maal ,   ga voor kwaliteit produkten.

40 meter dat is nog niets ,  ik werk hier met +- 150 meter coax kabel ( kan niet anders )  zonder versterker , gebruik ook een  kwaliteits kabel en mijn signaal is zeer goed . niets op aan temerken .

En ook is de kabel aan elkaar gezet in de garage. via goede aansluit klemmen .

40 meter mag zeker geen probleem geven als je maar goed materiaal gebruikt.

                  succes   :cool:
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

soevel

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #3 on: May 21, 2010, 04:32:00 PM »
Wanneer weet je of je een goeie LNB hebt? Zou graag Astra1-3 en Hotbird willen, iemand een aanrader? En hoe koppel ik in de garage de 2 coax kabels op?

madmax_2000

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #4 on: May 21, 2010, 06:25:38 PM »
bedoelt u met de tweede coax kabel het verlengstuk, of moeten er twee kabels van de lnb de garage in :P

soevel

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #5 on: May 21, 2010, 07:20:19 PM »
ik kom met 2 coax kabels van achteraan mijn tuin binnen in mijn garage vooraan het huis. In de garage komen ook alle coax kabels bij elkaar van alle kamers in huis dus in de garage moet ik de coax opkoppelen om naar mijn sat decoder te gaan in mijn woonkamer (dus 1x onderbroken in de garage en 1x aan het tv stopcontact in de woonkamer en van dat stopcontact naar de satdecoder)
Begrijpen jullie me? :-) thx

madmax_2000

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #6 on: May 21, 2010, 07:43:20 PM »
Ja dan moet je in de garage dus een multiswitch plaatsen  :-)

soevel

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #7 on: May 21, 2010, 08:26:38 PM »
Ohw en dan? Wat is de functie dan juist van die multiswitch? Ken er niet zo ontzettend veel van. Hoe sluit ik dit dan aan en naar welke kabels? Bedankt

madmax_2000

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #8 on: May 22, 2010, 08:39:44 AM »
bij onze handleidingen (nummer 47) kan je een pdf doenloaden met een mooi voorbeeld

via de homepage /satellite/manuals

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #9 on: May 22, 2010, 02:26:28 PM »
Wauw , weer een mooi staaltje van communicatie , “opgekoppeld” wat moet ik me daarbij voorstellen.
Ik kan het raden, maar gissen is missen en dat kost u misschien nu of later onnodig veel centen.
Er komen 2 coax kabels binnen via de garage, vanwaar komen deze ? wat wil je ermee, wat voor schotel heb je en wat steekt daar op.
Daar word met geen woord over gerept, het enige wat ik kan lezen is dat je Astra 1 – 3 en Hotbird wil gaan ontvangen, en dan nog wat uitleg over de woon en slaapkamer.
Je stelt een vraag maar geeft bijna geen informatie.
Wat we moeten weten:
Welke satellieten wil je precies ontvangen, Astra 1, 3 en Hotbird? en wat met Astra 2
Hoeveel decoders wil je echt gaan gebruiken, 1, 2,  4?
Rekening houdend dat een Twin tuner staat voor 2 decoders in een toestel.
(Twintuner: dm 7025,dm8000, VU+ Duo)
Want net hier wring het schoentje, hoe meer satellieten en decoders je wil, hoe complexer en duurder de zaak word.
Er zijn 2 systemen , het meest gebruikte systeem is dat met de universele LNB en diseqc, het nadeel hierbij is hoe meer uitgangen deze heeft voor de decoders hoe duurder de LNB word.
Daarnaast is er nog  de Multiswitch waarvoor een ander type LNB word gebruikt en heeft als voordeel dat terestrieële of kabel signalen mee worden verdeeld.
Welk systeem gebruikt word hang af van het aantal satellieten / decoders en de opbouw van de installatie, want soms is het een kluwen van kabels.
Uiteraard gaat het prijskaartje evenredig mee omhoog bij beide systemen.
Daarom is het belangrijk dat jij precies zegt wat er moet komen, vergeet al die toestanden van ik wil hier een aansluitpunt en daar nog een, satelliet ontvangst is geen kabel TV.
Elke satelliet decoder heeft zijn eigen LNB uitgang nodig aangezien de decoder de LNB aanstuurt, je kan niet zomaar even een kabeltje er bij hangen voor een 2de toestel.

The key to happiness
Stay away from idiots

soevel

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #10 on: May 23, 2010, 09:30:42 AM »
Beste mebo870, ten eerste is opkoppelen een correct nederlands woord, dat u dit niet begrijpt kan ik echter niet verantwoordelijk voor gesteld worden. Als u de alle info correct zou lezen weet u dat er astra1 en 3 en Hotbird gewenst is, als ik Astra2 zou willen had ik dit gemeld, niet?  Zoals gezegd heb ik 2 kabels van de tuin naar de garage dus als ik hier 2 decoders wil mee aansluiten of 1 TWIN dan is dit mijn zaak denk ik. De schotel moet ik nog kiezen alsook de LNB. U bent bedankt voor de informatie maar alles behalve bedankt voor de arrogante startinfo die ik gerust kan missen en waarschijnlijk wel meerdere beginnende satgebruikers

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #11 on: May 23, 2010, 09:52:59 AM »
Rustig aan jongens
 <Pease>
  Groetjes van Jef

crazydavid

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #12 on: May 23, 2010, 12:07:50 PM »
persoonlijk zou ik niet kiezen om het via een verdeeldoos van Niko te doen. Heb hier niet veel goede ervaring mee. Veel problemen met signaal verlies. Thuis heb ik zel een mooi plaatje gemaakt met 2 aansluiting aan. Geen signaal verlies en even mooi als zo een Niko plaatje.
De afstand is ook geen probleem. Heb hier 50m coax liggen moet welm zeggen dat hij 3 dubbele afscherming heeft.

soevel

  • Guest
Re: Lange afstand coax kabel
« Reply #13 on: May 23, 2010, 01:07:28 PM »
Bedankt alvast. Bedoel je dan van Niko de verdeeldoos voor telenet of effectief dat voor Satelliet dat ze nu tegenwoordig hebben? Is afgeschermde coax maar niet 3 dubbele, dus zal even afwachten worden.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Lange afstand coax kabel
 

gfxgfx
gfx gfx