gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72167 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 05:18:35 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?  (Read 4128 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Crazy SatTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 217
  • Country: be
Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« on: July 28, 2009, 11:43:04 AM »
Hoi, wil een deltastar 120 cm draaibaar maken . Nu heb ik een originele H2H 36v. fibo motor maar die is voor mij veel te lawaaierig ( schotel staat amper enkele meters van de keuken ) en bovendien weegt die ongeveer een 7 tal kilo'tjes ,dus veel te zwaar.
Gezien de sg2100 moteck geschikt is voor schotels tot max. 120 cm , dacht ik om deze deltastar schotel aan de drijven met de sg2100 moteck . vooral daar ik dan met een gewone ontvanger via usals deze schotel perfect kan laten draaien.
Iemand die een 120 cm schotel ( maakt niet uit welke ) draaiende heeft op zo ene motor en is deze motor voor lange tijd bruikbaar .  :P
DM800 HD (2)  + AZBox Premium HD+ + Dr.HD F16 + Technomate TM-5402 HD M3 CI+ , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + TBS 6925 kaart , SkyStar HD en TT-budget S2-1600 kaart.

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #1 on: July 30, 2009, 09:42:49 AM »
schotel is aan de grote kant ondanks dat de fabrikant het opgeeft, je krijgt speling op de as door de klappen van de wind en je rotor zal geen jaren meer meegaan  :?

tevens denk ik niet dat met de usals rotor je schotel de baan van de satellieten goed zal gaan volgen  :P

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #2 on: July 30, 2009, 01:17:32 PM »
@Crazy Sat,

Ik heb zelf een schotel van 120 cm. (no name) op een moteck. Deze draait met USALS en al ruim 4½ jaar
GEEN problemen. Dat klappen valt wel mee, ik woon hier aan het strand en windkracht 7 of meer, is hier geen uitzondering.
Een zeldzame keer is het gebeurd dat de schotel er een beetje naast zat en dan ga ik in het menu op de satelliet die in het zuiden hangt, voor mij 33 graden oost staan en klik op "ga naar referentie" probleem is dan opgelost.
Als je het niet vertrouwt, ik bedoel het gewicht, dan kan je evt. een personenweegschaal gebruiken om hem te wegen.
Ik meen dat de motor een gewicht van 17 kg. aan kan.

Groet uit Anamur/Turkije, 38 graden!!.

Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Crazy SatTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 217
  • Country: be
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #3 on: July 31, 2009, 05:51:30 PM »
Dank voor de reacties  :Thanks:

Vroeger draaide ik vlekkeloos een deltastar 90 cm en die woog :  9 kg (schotel+feedhouder en lnb) + 2kg (aanpassingsplaat) = 11 kg.
Nu weegt die deltastar 120 cm : 13 kg (schotel+feedhouder en lnb) + 2 kg (aanpassingsplaat) + 2 kg (actuator en bevestingen) = 17 kg.

Weet niet Togan waar je die informatie haalt van die 17 kg maximum , maar als het klopt zou dit dus juist kunnen gaan.
De schotel steekt bij mij niet boven het dak uit en bevind zich in een rustige windstille hoek van de woning , de schotel heeft dus praktisch geen last van de wind.
Heb hier twee sg2100's liggen dus moest die een het na een twee tal jaren begeven heb ik nog ene in reserve.

Al met al zou het dus juist het kantje zijn wat het gewicht betreft .

Zijn er nog andere motoren die iets steviger zijn en zeker een 120 cm schotel aankunnen , mag eventueel een 36v zijn als die maar geen zo een lawaai maakt.  <dans>

Ik hoor wel eventuele voorstellen.  :cool:

DM800 HD (2)  + AZBox Premium HD+ + Dr.HD F16 + Technomate TM-5402 HD M3 CI+ , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + TBS 6925 kaart , SkyStar HD en TT-budget S2-1600 kaart.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #4 on: August 01, 2009, 06:29:15 AM »
Hi,

Heb me rot gezocht om te zien hoe ik aan die 17 kg. kom, maar vind het niet meer.
Wat jij actuator noemt, is natuurlijk de motor zelf. Dat gewicht hoef je niet mee te tellen.
Het gaat om het gewicht wat aan de motor komt te hangen, dus weer 2 kg. winst die je van het totaal gewicht kunt aftrekken.
Er zijn zover ik weet geen DiSEqC-motoren die op 36 v. draaien. Wel actuators, maar dan heb je ook een V-box nodig die de DiSEqC-pulsen
"vertaalt" voor de actuator. Het is een kastje dat binnen bij de ontvanger staat met eigen afstandbediening en opgenomen wordt in de coax-kabel.
Zover ik weet, bestaan de tandwielen in de SG-2100 uit nylon?. Heb laatst gelezen dat Moteck nu ook een motor heeft met metalen tandwielen.
Maar, ik zou zeggen probeer het eens uit. Heb het al eerder geschreven, ik woon aan het strand met altijd (veel) wind en heb geen problemen.
Je moet niet het uiterste vergen van de motor, door hem echt tot aan de uiterste oost en west limieten te laten draaien.
Hij kan naar beide kanten max. 75 graden, na aanpassing. Heb je niets veranderd, dan 60graden naar beide kanten, en dat is ruim genoeg voor Nederland. De meeste mensen in Nederland, draaien van 45 west tot 53 graden oost.
Door mijn woonplaats-ligging draait mijn Moteck van 22 west tot 95 oost. Ik woon exact op 33 gr. oosterlengte en dat is een geluk, want op die hoogte hangt ook een satelliet die makkelijk in te stellen was als "0-punt", ofwel zuid.
Voor Nederland, is meestal, 5 gr. oost, Sirius satelliet, een goede referentie. Let wel op, als hij aan een muurbeugel komt, dat hij genoeg plaats heeft om te draaien. Anders klapt de schotel tegen de muur met alle gevolgen vandien.
Als je nog vragen hebt, gewoon schrijven, want we zijn hier om elkaar te helpen.

Groet Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Crazy SatTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 217
  • Country: be
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #5 on: August 01, 2009, 11:42:06 AM »
Thanks Togan ,

Bij mij is de actuator geintegreerd op de adapterplaat en deze plaat behoort bij de schotel dus het gewicht zal ik moeten meerekenen , maar het zal wel niet van wat meer gewicht komen hoor.
Voor mij is het voor pure hobby , dus een motor of twee/drie kan ik wel verslijten hoor. Ik ben een feedhunter en dus werk ik meestal hier in Belgie op 16E , 10E, 7E , 1W , 8W , 15 W en 24,5 W .
Dus het draaien is heel beperkt ( dus max. 40° ) , alhoewel ik gerust kan draaien van 50 E tot 40 W , maar dit interesseert mij niet zo direct.
Het belangerijkste wat ik nu wil ontvangen zijn de feeds op de astra 1c (2 E) met een inclinatie van 2,7 graden en de telecom 2c (3,1 E) met een inclinatie van 5,3 graden.
Normaal gezien is mijn "draaihoek" gelegen tussen de 1W en de 16 E dus het draaien van oost naar west is helemaal miniem ( ongeveer 17  graden ).
Dit kleine draaigebied zal uiteraard minder sleet vergen van de motor dan wanneer je met zo een sg2100 de ganse dag van 40 E naar 30 W staat te zwieren dacht ik.
Nu ik heb reeds tientallen van dergelijke motecks uitgericht en heb er helemaal geen problemen mee , is een exellente en zeer betrouwbare motor en de USALS werken perfect.
Bij mij thuis heb ik enorm geluk , de muur waar de schotel komt op te hangen staat paal op de sirius ( 5E ) dus ietjes uit het zuiden naar het oosten. Als ik mijn schotel evenwijdig met de muur plaats ben ik vlak op de 5E , dus in vijf minuutjes altijd beeld op alle satellieten.  <dans>
Ik laat even iets weten wanneer ik die twee satellieten binnenrijf . Zal het ganse stel eerst eens proberen op een deltastar 90 cm en als dit werkt kan ik veranderen naar de deltastar 120 cm.

Alvast bedankt hoor en de groeten in Turkije  :cool:
DM800 HD (2)  + AZBox Premium HD+ + Dr.HD F16 + Technomate TM-5402 HD M3 CI+ , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + TBS 6925 kaart , SkyStar HD en TT-budget S2-1600 kaart.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #6 on: August 01, 2009, 01:15:13 PM »
Awel,

Ge zeit ne Vlaming, plezant om te lezen. Ik ben een Brabander (dus geen Ollander) uit Breda en woon al 4 jaar en 7 maand in Turkije.
Heb overigens 14 jaar in Antwaaarpen gewoond en dit met veel plezier.
Tis spijtig, dat ik de Vlaamse zenders hier wel kan ontvangen, maar niet zien, dit vanwege het abo.
Ben geen zuinige Nederlander, maar moet gewoon op de centen letten.

Je bent dus een echte feedhunter, plezante hobby. Ben er achter gekomen, dat ik alles kan ontvangen van de Eut. W2 op 16 oost, maar geen feeds en dit met een 120 cm. schotel.
Ik hobby er ook flink op los, al is het momenteel met die temperaturen hier even wat minder.

Om de Ollanders hier te ontvangen, op Astra 1, heb ik een prime focus schotel van 160 cm. met twin flens LNB van Invacom.
Zit ver buiten de footprint, maar heb wel goed signaal.
Heb verder een schotel van 120 cm. voor Hotbird, met normale twin LNB, een 90 cm. voor Türksat, ook met normale twin LNB en de draaibare met 120 cm. en enkele LNB.
Alles is met DiSEqC-switchen aangesloten op mijn Topfield TF4000PVR. Voor tuner 1 zit de switch tussen de LNB en de motor.
Ik heb de opstelling zo gemaakt, omdat ik snel wil kunnen wisselen tussen Astra, Hotbird en Türksat.
Voor deze satellieten staat de motor dus op uit. Ik wil wel eens een programmake opnemen en doe dit op tuner 2, want aan tuner 1 hangt de draaibare schotel.

Ik hoor wel hoe alles daar verloopt, succes met de hobby, geniet van het betere weder dat er aankomt,
dit wordt toch aangekodigd door de weerman op den Ollander.

Groet, Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Crazy SatTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 217
  • Country: be
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #7 on: August 03, 2009, 06:05:45 PM »
Yep , ik ben ne echte West-Vloaming , zijn bekend om hun wroeten, keikoppen , maar hebben een klein hartje  <dans>

Verder ga ik niet in detail mogen gaan want dit zal anders beschouwd worden als "off topic".

Ben wel verrast dat je met uwen schotel zo groot moet gaan voor den astra op 19E , heb als feedhunter een vriend uit Kreta een die ontvangt met een 120 cm perfect TVV , langs de andere kant ken ik een feedhunter uit Israel  en die kan niets ontvangen met een 120 cm. , zo zie je maar.
Voor de rest kan ik u zeggen dat je in Turkije zeker de VTM feeds op de 16E moet kunnen ontvangen , de 7E en de 10E zullen ook geen probleem zijn. Dus dat zijn zowat DE drie satellieten voor de feeds bij ons.

Al wat meer dan 30E ligt interesseert mij geen bal want daar is geen enkele fatsoenlijke feeds mee op te vangen.

Enfin , wel even leuk om te horen wat jij ontvangt in Turkije , is toch een heel andere footprint/beam of in de Benelux.

Alvast de groeten

Crazy Sat

DM800 HD (2)  + AZBox Premium HD+ + Dr.HD F16 + Technomate TM-5402 HD M3 CI+ , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + TBS 6925 kaart , SkyStar HD en TT-budget S2-1600 kaart.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #8 on: August 04, 2009, 01:01:46 PM »
Hi Crazy Sat,

Sinds vorig jaar mei, zijn, op de RTL-zenders na, de andere Nederlandse zenders verhuisd naar de 1M. De 1G "hangt" nu op 23.5 oost. Voorheen had ik met 120 cm. perfecte ontvangst van alle Ollanders, dit kwam door een zij-lob van de 1G.
De nieuwe 1M haalt het net tot aan Antalya met 120 cm. schotel. Daarna dondert het signaal gelijk in mekaar. Ik denk dat Kreta nog binnen de footprint ligt.
Dus nu een Prime Focus schotel van 160 cm. met Invacom twin FLENS LNB.
Heb nu ook goede ontvangst, maar in juni, 2 weken, verzwakking van het signaal ´s avonds om 23.55 u. Dit duurde dan 10 minuten en alles weer normaal.
Heeft waarschijnlijk met de hitte en verandering van atmosfeer te maken. Maar 20 km. verderop, nog nen Ollander , met zelfde schotel en LNB, die heeft overdag regelmatig geen ontvangst en ´s avonds laat ook nikske.

Dan die ouwe 1G, nu op 23.5 oost. Ik content op voorhand, want daar zenden de Nederlandse Regionalen uit, zoals Omroep Brabant. Awel,
 na den verhuis, nikske. Hebben ze de footprint zo veranderd, dat die Ollanders tot in zuid Sanje, goede ontvangst hebben.
Hier sinyal yok, ja das Turks, GEEN SIGNAAL.
Maar hier is nog hoop, want begin volgend jaar komt op 23.5 oost een nieuwe Astra, de 3B, met zelfde footprint als de 1L en M op 19.2 oost.
Hoop dan ontvangst te hebben met mijn 120 cm. draaibare schotel.
Plek voor nog een 160-iger heb ik niet. En ons Mien heeft al gezegd, nog zo een joekel, nee zenne, subiet waait het dak er nog af.

Ja, madammen, goe veur in de keuken, maar da ist dan ook wel, :-o
Ik hoor wel weer van U,

Groet, Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #9 on: August 04, 2009, 10:17:33 PM »
He Togan zeg anders da zij die Wok van 1,20m in de keuken mag gebruiken want de Turken hebben toch grote famillies he en dan schaf jij er een aan van 1,60m he  :-o :-o :-o
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #10 on: August 05, 2009, 10:27:58 AM »
Ja ja,

Was´t leven maar zo gemakkelijk. Ik moet ook niet in de weg gaan zitten van onze zonnencollectoren voor de warmwatervoorziening.
Hoeveel namen hebt gij?, nu weer Jean Lili.
Wat 23.5 oost betreft, heb in Telesatelliet een footprint gezien, die aanmerkelijk kleiner is dan op een site
van SES-Astra.
De 3B moet nog wel eerst de lucht in, pas eind dees jaar, maar zoals gezegd er zijn al (voorlopige) footprints.
Ga nu naar het strand hier voor ons kot, tis al weer 39 graden.
Den Ollander zegde voor vandaag bij jullie ook rond de 30 graden. Geniet er maar van.

Groet,

 Kees, als da geen Hollandse naam is.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #11 on: August 05, 2009, 08:54:22 PM »
Ja ja,

Was´t leven maar zo gemakkelijk. Ik moet ook niet in de weg gaan zitten van onze zonnencollectoren voor de warmwatervoorziening.
Hoeveel namen hebt gij?, nu weer Jean Lili.

Groet,

 Kees, als da geen Hollandse naam is.
Hey Togan ik gebruik deze Nickname jeanlili al sinds mijn registratie bij Luxsat en dat is sinds     20 April 2005, 22:34:14 ,wat mijn lokatie betreft ik woon in ZW Ierland op een eialnd in de Antlantische Oceaan ongveer 1200 km van Antwerpen ik heb daar ook problemen met de Footprint ik ontvang ook de Astra 3 niet op 23,5 oost ik heb mij ook een duo LNB aangeschat en die staat op een 80cm wok wel Astra 1 zonder problemen en Hotbird maar geen Astra 3 . :P
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #12 on: August 06, 2009, 10:43:06 AM »
Hi Jeanlili,

Ik heb me vergist qua naam, gewoon niet goed gekeken.
Normaal gesproken moet je de Astra op 23.5 o. goed kunnen ontvangen. Heb net even de footprints geschecked.
Het probleem zit volgens mij in de duo LNB.
Deze is normaal gezien ontworpen voor een 64 cm. schotel en de BeNeLux.
Heb je wel de DiSEqC instellingen in je ontvanger goed staan?
De footprints geven aan dat jij ontvangst moet kunnen hebben met 85 cm.
Ik zou er een 90 cm. bijplaatsen en via een switch met de rest verbinden.
Want ontvangst is zeer goed mogelijk. Zoals hiervoor beschreven zit het denk ik in de duo LNB.
In zw Ierland ontvang je de signalen onder een andere hoek.
Hoop dat je hier iets mee kunt aanvangen?,

Regards, Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Crazy SatTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 217
  • Country: be
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #13 on: August 10, 2009, 11:35:49 AM »
Hello , Normaal zou een 90 cm idd. moeten volstaan voor jeanlili voor de astra 3 , en Togan jij eentje van 180 cm eens proberen maar je hebt geen plaats meer hé  <dans>

Voor een goede site omtrent die footprints kijk even op : http://www.satbeams.com/ , heerlijke site , niet echt up to date maar echt een toffe site ( wel even aanmelden )

@ Togan : als je de zenders van de 16° E kunt ontvangen ( zoals Alsat,CarliTV,GolicaTV enz..... ) zou je ook in staat moeten zijn om de feeds van de VTM te ontvangen , het signaal is heel sterk. Misschien eens proberen op de middag rond 13h ,18h en 19h (Belgische tijd) dan zijn er verschillende tijdens het journal. Om u wat te helpen :
12517,H,5632
12525,H,5632
12532,H,5632
12535,H,5632
12555,H,5632
12697,H,5632

Succes , is trouwens een hobby  :)
DM800 HD (2)  + AZBox Premium HD+ + Dr.HD F16 + Technomate TM-5402 HD M3 CI+ , Moteck SG 2100A + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + TBS 6925 kaart , SkyStar HD en TT-budget S2-1600 kaart.

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
« Reply #14 on: August 10, 2009, 12:36:18 PM »
Hi Crazy Sat,

Ik wacht wel tot de 3B er hangt. De een zegt zelfde footprint als de 1L/M, de andere, SES-Astra, zegt schotel van 120 cm. moet volstaan.

Ga straks die freqs eens proberen. Als het tenminste niet meer te heet is. Tis weer 39 graden hier.

Bedankt voor de info,
Groet, Togan.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Deltastar 120 i.c.m. een sg2100 moteck , iemand ervaring ?
 

gfxgfx
gfx gfx