gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72168 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 02:49:32 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  schotel plaatsen zonder meter etc.
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: schotel plaatsen zonder meter etc.  (Read 3868 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
schotel plaatsen zonder meter etc.
« on: May 03, 2009, 08:51:48 PM »
 :-) morgen ga ik een schotel plaatsen bij mijn neef. ik ga t installeren zonder een signaal meter.

is t volgende wat ik heb aan info heb voldoende??

tussen 51 -  52 graden ,en alles vanaf sirius 5 gr oost instellen naar 13 gr oost daarna terug naar 5 gr oost bijstellen en dan weer draaien naar 1 gr west bij beeld terug en vastmaken,natuurlijk met een analoog ontvanger.

is dit voldoende of zijn er meer tips die ik .....

gr.

johcarlos
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

robby23700

  • Guest
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #1 on: May 03, 2009, 11:39:01 PM »
Zonder satbieper ben je best met twee of je gaat veel moeten heen en weer lopen, schotels installeren is namelijk milimeter werk.
Zorg er in de eerste plaats voor dat de bevestiging aan de muur pas en vertikaal hangt, goed begonnen is half gewonnen   :cool:

robby23700

  • Guest

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #3 on: May 07, 2009, 07:28:19 PM »
 :-D vreemd ,ik heb 2 satbiepers gebruikt om signaal te krijgen maar helaas geen beeld nog.

1 satbieper van lidl lang geleden gekocht,maar deze geeft wel wat gepiep maar geen beeld.

de 2de satbieper is van gamma en deze geeft helemaal niets,geen geluid niets zelfs geen power(denk dat deze gewoon kapot is).

ik heb alles doorgelopen maar alles is goed aangesloten zelfs met 2 verschillende lnbs  geprobeerd maar toch nog steeds geen beeld.

alles is waterpas,dus  :-D  ben zat om telkens weer t dak op te gaan.

wie heeft de gouden tip voor mij??( iemand die in de buurt van ..... die hulp wil bieden??)

gr. johcarlos
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

skippy2646

  • Guest
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #4 on: May 07, 2009, 10:45:11 PM »
ik heb vele schotels gesteld
ook  met een analoge tuner vrijwel direct beeld
voor de globale afstelling is dat perfect
daarna een satfinder ertussen voor de perfecte afstelling en grandioos beeld
zowel voor humax  als dreambox...... 80 draaibaar als multytenne
zit in de regio  eindhoven helmond......laat maar wat weten

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #5 on: May 08, 2009, 12:02:02 AM »
 :cool:  ja, ik zit in regio den haag dat is niet direct in de buurt .ik heb ook heel wat schotels geinstalleerd maar dit is ook nw voor mij dat ik geen signaal kan krijgen.

ik ben aan het zoeken maar ik kan t maar niet vinden.  :-? morgen gooi ik een ander ontv. ertussen misschien dat ik daarmee het probleem kan oplossen.

als iemand in de regio wil helpen den haag graag.

gr. joh   :cool:   :drink:
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #6 on: May 08, 2009, 12:04:13 AM »
Sluit je kabel aan op je decoder ,zet deze aan en kontroleer eerst of je kabel singnaal van je decoder naar je LMB doorgeeft .
Hoe doe je dit ? de kabel van je LMB ontkoppelen en even met je tong aan de koperen draad die in de midden loopt likken je voelt dan direkt of dat deze singnaal doorgeeft (is maar + - 12 volt) een klein schokje voel je .
Kabel terug aan de LMB hangen neef voor de TV zetten met de huistelefoon of met zijn Mobiel telefoon en jij op dak met ook een Mobieltelefoontoestel en mm per mm schotel verdraaien tot je max signaal hebt en tot je neef het uitroept van STOP :cool: alles vast zetten  <uitroep> zo zou ik het normaal doen zonder satfinder.
Andere methode is decoder en klein TVke mee op het dak en een meter of 2 coax kabel en zelf Tunen tot je het beste resultaat heb bereikt !
Veel suc6 morgen johcarlos
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #7 on: May 08, 2009, 12:27:20 AM »
 :-) (mijn tong heeft heel wat ........ delen gevoeld) ,maar deze is nw voor me  <dans>  :-o .maar ga t zeker proberen was ik niet zelf opgekomen, want de 2de satfinder gaf helemaal niets.

oke,  :Thanks:

gr.

johcarlos
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #8 on: May 08, 2009, 12:35:22 AM »
(mijn tong heeft heel wat ........ delen gevoeld)  :) zal ik niet aan twijfelen johcarlos ..........??
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #9 on: May 08, 2009, 12:40:04 AM »
 :-o  smaak zou t zelfde kunnen zijn roestvrije staal.
 <dans> 

gr.   :cool:   :drink:
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #10 on: May 08, 2009, 03:46:56 PM »
hmmm het advies om jezelf maar te electrocuteren zal ik niet gaan geven want daar hebben ze spanningszoekers voor uitgevonden die prima werken  <dans>

satpiepers kunnen best een goed signaal weergeven maar het blijft de vraag welke satelliet het betreft, duurdere meters met satellietherkenning zijn in dit soort gevallen ideaal maar een simpele ontvanger met een draagbare tv is vaak afdoende om een schotel perfect af te kunnen stellen  :-x

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #11 on: May 08, 2009, 06:10:42 PM »
 :o oke, nog een vraag voordat ik weer t dak opga. moet de ontvanger aan staan als ik de satbieper op aansluit om signaal te traceren??? (trouwens 12 volt kan een mens toch aan,vrouwen hebben zelfs meer   <dans>   :-o    :merci:   toch ??)

gr. johcarlos   :cool:  :drink:
Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #12 on: May 08, 2009, 06:13:19 PM »
De ontvanger moet inderdaad aan staan.  :cool:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline johcarlosTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 788
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #13 on: May 08, 2009, 08:58:59 PM »
<dans>  <dans>   <dans>   :merci:  wat een gerotzooi zeg.ik heb nu beeld en moeder is er helemaal blij mee.

vraag blijft waarom de ontvanger (hier bij mijn moeder een db 500) geen spanning gaf 2x toe vandaag stroom af en op en daarna wel spanning.ik weet dat er sensoren in zijn verwerkt maar dat er dan geen spanning op kwam is voor mij een raadsel.(gister t zelfde probleem)

is dit normaal????

want hierdoor ga je aan jezelf  twijfelen,en ga je alles doorlopen voor niets en ..... hoop in de toekomst dat er anderen hier hun voordeel mee kunnen doen.

gr. johcarlos  :cool:   :drink:

Dreambox 800hd met 250 GB HDD,USB stick
Schotel 99cm (funke)
Motor ? (volgende keer als ik dak op ga) Router vigor 2200 we,wanadoo internet  verbinding ,db met kabel naar router.

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: schotel plaatsen zonder meter etc.
« Reply #14 on: May 10, 2009, 11:21:44 PM »
Lig het mischien aan je antenneinstellingen ,bij mij staat altijd de 12V spanning aan maar ik heb geen DB maar een Arion .
En hoe zit het met de gevoeligheid v/d tong  johcorlos ? :-o <dans>
    Greetz...JEAN <love lux>

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  schotel plaatsen zonder meter etc.
 

gfxgfx
gfx gfx