gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72167 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 12:52:30 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.  (Read 2316 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Condor 1

  • Guest
Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
« on: March 17, 2009, 08:27:19 PM »
 
Hi jongens,

Heb hulp nodig, bij afstellen van Diseqc motor. Ik heb al ervaring met Diseqc motor enz, máár bij deze model krijg ik het in
de Clarke belt!  In dit geval, 42 oost ( Turksat ) - 43 west ( Intel/Panamsat. Ik heb me laten vertellen, dat bij deze model
de knik ( op de motor  waarop de schotel wordt bevestigd )..verschilt van andere Diseqc modellen.....10 graden ?!?
Heb alles uitgeprobeerd. Dan is het op oosten..ok..en westen...nada...and so go on! Véél problemo! Dit kennen wij allemaal
zo'n beetje. Weet iemand op welke graden de motor en dish afgesteld moeten worden? Mijn woonplaats is Rotterdam..dus
ongeveer  51.9 - 4.2 graden.  P.s: buis staat mooi op waterpas.

Ter info: Diseqc motor  model: sm3d12. Volgens mij, komt dit type motor uit het Oostblok/Turkije ????

Graag Uw reactie, want ik zie het niét meer zitten. Mijn vrouw heeft al een afspraak voor  mij gemaakt bij een pshiciater.

Jongens bedankt  alvast.

Ik blijf er wel :-o in houden.

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
« Reply #1 on: March 17, 2009, 10:43:49 PM »
Mast moet 100% loodrecht staan. Je Latitude op 51.9(214)° instellen (aanduiding op de rotor), dit is belangrijk <uitroep> <uitroep>
Plaats nu je rotor op zijn nulpunt en je receiver op een 1°W fta kanaal, en zorg dat je nu beeld krijgt door de schotel handmatig te bewegen. Als dit goed is kan je vervolgens op zoek naar de volgende satellieten. Draai bv. manueel en eventueel met een satfinder ertussen naar Hotbird 13°E en normaal krijg je daar dan ook wel een minimum signaal. Doe hetzelfde aan de west kant, bv. op Eutelsat 16°W. Nu kan je aan de hand van het signaal en het bewegen van de schotel zonder deze los te maken, bepalen wat verder moet gebeuren.

Probeer dus deze 3 goed te krijgen en de rest volgt wel.  Cheesy       
   
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Condor 1

  • Guest
Re: Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
« Reply #2 on: March 18, 2009, 02:52:05 AM »

Moderator,

Bedankt voor de snelle reactie. Meestal kies ik Sirius  4.8 E als 0 startpunt ( ware zuiden ) voor ons dan, en altijd is het verlopen.
Maar met deze Diseqc motor model:sm3d12, lukt het niét. Klopt het dat deze merk motor, een verschil heeft ( 10 graden ) in vergelijking met andere merken zoals moteck - Stab  enz ?  10 graden  in de knik  waar de schotel wordt bevestigd. Maar  morgen ga ik het op  Thor 0.8 W  proberen.  Motor heb al op 51 graden staan...maar graag zou ik willen weten..op welke graden
de schotel moet staan. Ik heb een Triax 110 mtr.

Mod: Graag Uw reactie. :merci:

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4174
  • Country: be
Re: Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
« Reply #3 on: March 18, 2009, 05:48:01 PM »
Ik heb geen Triax en zou ook op m'n dak moeten kruipen om de schaalverdeling te zien.
Maar ik dacht op zo'n 31° ongeveer. Maakt eigenlijk niet uit, het komt er vooral op neer
om het signaal spelenderwijs te vinden, het lukt wel. Cheesy
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
« Reply #4 on: March 19, 2009, 09:27:13 PM »
Op de motor bevestiging staat toch wel een schaalverdeling.
Plaats die gewoon op 52°, laat de motor lopen naar de gewenste positie bv Thor op 0.8°W
Regel dan pas de hoek van de schotel in en de richting ( dit laatste moet gebeuren aan de achterkant van de motor naar de vaste buis toe), doe dat gewoon met de hand.
Je hoeft je niet druk te maken wat de hoek van de schotel is , je komt er zo wel op uit.
Het bijzonderste is de hoek van de motor t.o.v de buis, die moet juist staan.
En dat is hetzelfde als de lengtegraad waarop je woont, in uw geval 52
Zo heb ik het hier gedaan en ik ontvang zowel turksat als intelsat op 43 W.

Ps
Je moet er zeker op letten dat de schotel lijnrecht staat gemonteerd op de buis van de motor, meestal staat er een streep of inkeping op.



The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Hulp bij afstellen Diseqc motor - model: sm3d12.
 

gfxgfx
gfx gfx