gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72168 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 12:50:21 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Motor op hotbird ipv Sirius ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Motor op hotbird ipv Sirius ?  (Read 7265 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ceyceyTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Motor op hotbird ipv Sirius ?
« on: August 07, 2008, 08:01:50 PM »
Beste Luxsat Professoren,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik zou graag mijn schotel met motor op tegelvoet willen bevestigen maar dit lukt mij helaas niet.
Misschien dat iemand van jullie met een oplossing kan komen.

Ik heb geen Serius als Nul punt, dit omdat ik deze gewoonweg niet kan ontvangen.
Ik wou weten of ik de schotel ook kan ontvangen met de nul punt Hotbird ?
Zo ja, zou iemand duidelijk kunnen vertellen op welk positie ik de motor moet afstellen en welk positie de schotel moet afstellen.
Ik woon in Amsterdam , via dishpointer is de posities te lezen maar ik snap er helaas geen bal meer van  :twisted:

Ik heb op dit moment de schotel aangesloten met moter maar ik kom niet verder dan hotbird met signaal tussen 45/49 en astra met sterk 91+
Heb ook een paar fotos genomen van de shotel plus omringende opstakel deFLAT weet niet of deze belemmert maar ik denk het wel .
Laat me Aub weten of ik hier mee verder moet gaan of dat ik een ander schotel moet kopen zonder motor.
Alvast bedankt voor juliie wijze reakties... ooopss  hoe moet ik een foto toevoegen? ?


Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #1 on: August 07, 2008, 08:10:25 PM »
Als je mij even de foto's mailt dan zal ik deze in het topic plaatsen.

email = el-bandito@luxsat.eu

Offline ceyceyTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #2 on: August 07, 2008, 08:15:53 PM »
Dank je wel ....ze zijn onderweg

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #3 on: August 07, 2008, 08:18:22 PM »
Oke.


Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #4 on: August 07, 2008, 08:24:33 PM »


foto 1




foto 2



foto 3

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #5 on: August 07, 2008, 08:26:53 PM »
Bij foto2 staat je schotel dan op sirius gericht ?

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #6 on: August 07, 2008, 08:38:49 PM »
Zo tre zien op de foto`s zit hij wel goed ingekapseld met gebouwen rondom aleen een stuk open rechts naast het hoge gebouw ,op het hoeveelste verdiep zit je ? :P
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline ceyceyTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #7 on: August 07, 2008, 09:07:10 PM »
Nee foto 2 is hotbird wat er van over is dan :-D
Sirius ben ik een hoop dagen kwijt geweest om te vinden zonder resultaat ...
Is er nog hoop voor mij om wat te kunnen ontvangen behalve astra en hotbird?
We zitten op de 4 de etage..
WAt het ergste is ze verdomme het om een sat op de dak te plaatsen dit allemaal omdat het nieuwbouw is <achter>

Offline ceyceyTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #8 on: August 07, 2008, 09:34:12 PM »
Ik zal ook ff vertellen hoe ik nu aan de huidige ontvangst  kom..
Dus na dagen lang friemelen met de schotel heb ik eindelijk beeld op de astra en hotbird.
Ik heb namelijk de motor niet op de 0 stand maar op 13 graden van Hotbird gedraaid en de Latitude: 54 op de motor endaar vastgezet.
En toen gaan zoeken met het hele geheel.
En dit is het resultaat  :P

johank

  • Guest
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #9 on: August 07, 2008, 11:41:29 PM »
Er zijn meerdere manieren om je motor uittelijnen, er is echter maar een de beste en de gemakkelijkste.

Okay eerst wat info.
Alle satellieten staan als het ware in een cirkelvormige baan om de aarde, deze baan wordt de Clarke Belt genoemd.
Van deze ClarkeBelt kunnen wij alleen dat deel (kromme lijn) "zien" dat boven onze horizon uitkomt.

Om nu te zorgen dat onze schotel deze kromme lijn op de juiste manier (net zo krom en telekns op de goede hoogte) kan volgen, moet de schotel op de middenstand van de rotor (nulstand= hoogste stand voor de schotel) op voor ons het hoogstepunt van die krommelijn gericht staan.
Dit hoogste punt is voor ons in Nederland (5 graden ten oosten van de null-lengtelijn) dus ongeveer 5 graden ten oosten van het zuiden.
De Sat die daar het dichste bij staat is Sirius. Vandaar uitrichten in Nulstand op Sirius.
je doet dat als volgd:
Mast in alle richtingen Loodrecht stellen, juiste hoogtehoek voor de rotor instellen, Rotor in Nulstand zetten, juiste hoogtehoek voor de schotel instellen, schotel op rotor zo bevestigen dat -de mast- en -de as van de rotor- en -de LNB- samen op 1 rechte lijn staan.

Maar je kan natuurlijk ook de rotor op 13 graden Oost zetten, en dan de schotel zo bevestigen dat je dan Hotbird ontvangt.
Of je dan echt maximaal goed uitgericht staat is niet zeker.
het beste kan je dan de alles op 1 lijn truuk in de nulstand doen en alles vast zetten.
dan de rotor naar 13 graden draaien en enkel de hoogte van de schotel nog aanpassen op hotbird te krijgen.

Denk je dat Hotbird nog wat opzij zit, laat dan de rotor op 13 graden staan en draai de mast totdat je Hotbird hebt.

johank

  • Guest
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #10 on: August 07, 2008, 11:47:38 PM »
Goed we gaan verder,

ik denk dat jij ongeveer zoiets als ik net beschreven heb, gedaan hebt, als jij Astra 1 (19,2 E) en Hotbird (13,0 E) krijgen kan.
Maar dan zou je in principe ok iets verderop als Astra 1, ook Astra 3 (23,5 E) en Astra 2 (28,2 E) moeten kunnen ontvangen.

Ik zie echter ook een probleem

het gat waardoor jij naar de Sats kan kijken is erg small,
op image 2 kijkt de halve schotel bij hotbird tegen een Flat aan in plaats van vrij uitzicht.
vermoedelijk gebeurd zoiets ook bij kijken naar Astra 2 en 3.

Okay we gaan er even van uit de de rotor redelijk goed op de mast zit (juiste hoogte-instelling enz),
en dat de schotel redelijk goed op de rotor zit.
(We moeten nu eenmaal ergens vanuit gaan  :twisted:)

Laat dan je rotor naar Astra 1 draaien.
Kijk nu over de arm naar de LNB (net zo als op foto 2),
is deze nu precies midden in het lage gat gericht?
- Ja, dan kunnen wij je weinig anders aanraden als je schotel hoger te plaatsen.
- Nee, verschuif je mast dan zo dat je nogsteeds Astar 1 ontvangt, maar dat de LNB nu wel precies in het midden van het lage gat gericht is.

Met enige geluk, moest je de voet wat naar het Oosten verschuiven, en heb je daardoor meer zicht op hotbird gekregen (en dus een beter signaal.)

Offline ceyceyTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #11 on: August 08, 2008, 01:27:39 AM »
Beste Johan,
Bedankt voor je waardevolle reaktie,
Ik heb enkeld nog een paar vraagjes.
Is dit dus wat ik het hoogst uit de schotel kan halen met motor.( Astra1-2-3 en hotbird ).
Als ik nog verder naar het oosten wil gaat het me niet lukken wegens de grote flat voor me?


johank

  • Guest
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #12 on: August 08, 2008, 11:50:24 PM »
Quote
Is dit dus wat ik het hoogst uit de schotel kan halen met motor.( Astra1-2-3 en hotbird ).
Die kans is inderdaad erg groot  :D
Kijk voor 100% zeker kan ik het niet (nooit) zeggen, zeker waar ik niet vanuit het midden van de schotel naar de LNB kan kijken.
Nu is mijn inschatting dat we net over de schotel heen kijken.
Zou er echter op die foto duidelijk van veel hoger als bovenkant schotel naar de LNB gekeken worden, dan wordt alles gunstiger. (is echter niet mijn inschatting :D )

Quote
Als ik nog verder naar het oosten wil gaat het me niet lukken wegens de grote flat voor me?
dat zal zwak of geen signaal op leveren ben ik bang.
Een enkel kanaal met sterk signaal zal misschien nog te krijgen zijn.

Het enige wat dan helpen kan is de schotel op een hogere plaats te zetten,
Om een Sat te kunnen ontvangen heeft een schotel nu eenmaal  "vrij uitzicht" op die Sat nodig.  :?


Offline ceyceyTopic starter

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 93
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #13 on: August 08, 2008, 11:53:19 PM »
Ik zat te denken  8-)
Wat als ik de schotel onderste boven bevestig zal dit enige invloed hebben :sad:

johank

  • Guest
Re: Motor op hotbird ipv Sirius ?
« Reply #14 on: August 09, 2008, 12:17:17 AM »
Vermoedelijk wel (boven en onderhelften van schotels zijn vaak niet 1005 gelijk)
Maar zeer waarschijnlijk wordt het er alleen maar slechter door.

Kijk de stand van de schotel is zo dat de LNB zo min mogelijk in de weg van het satkanaal zit,
daarom zit de LNB lager als het midden.

Maar als je de schotel op de kop hangt blijft het midden van de schotel (min of meer) op dezelfde plaats/hoogte.

dus ten opzichte van kijken naar de sat veranderd er niets, er komt dus niet meer signaal op de schotel binnen. (eerder minder, door de vorm van de schotel)
Het enige effect is dat het signaal dat op de schotel aankwam, naar een andere plek wordt teruggespiegelt.
Waar dan, met enig geluk, door het omdraaien toevallig ook je LNB zit.


LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Motor op hotbird ipv Sirius ?
 

gfxgfx
gfx gfx