| 67099 Posts in
10498 Topics by 6380
Members
- Latest Member: altec6666
| November 03, 2024, 03:30:22 AM |
| |
|
| |
| | | |
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
« Last post by MILASKU on June 25, 2024, 06:48:50 AM »
Mensen met een provider e-mailadres, stappen vaak niet over naar een andere provider. Ze zijn bang om al hun e-mails kwijt te raken. Nu is bv. Gmail algemeen aanvaard wat vroeger niet het geval was voor officiële communicatie.
42
« Last post by mebo870 on June 17, 2024, 11:36:06 AM »
Streamingdiensten zitten in de lift. Meer en meer mensen schrappen hun klassieke digitale tv-abonnement en kijken via internet naar tv-programma’s op VTM GO, VRT Max, GoPlay, Streamz en andere Netflixen. Dat blijkt uit de nieuwe Digimeter, het jaarlijkse onderzoek naar het mediagebruik in Vlaanderen van Imec en UGent.
Het zogenaamde ‘cordcutting’ of ‘kabelknippen’ - mensen knippen figuurlijk de draad van de kabeltelevisie door en zeggen bewust hun klassieke tv-abonnement op - bestaat al langer. Een echte trend is het volgens de laatste Digimeter van 2023 nog niet in Vlaanderen: 76 procent van de Vlamingen had vorig jaar nog altijd digitale tv in huis. Maar dat is toch twee procentpunten minder dan in 2022 en in 2020 stond dat percentage nog op 84. Het digitale tv-abonnement lijkt dus over zijn hoogtepunt heen.
Volgens vrtnws zag marktleider Telenet bovendien de eerste drie maanden van dit jaar toch alweer 18.000 van hun tv-klanten afhaken en Proximus 15.000. Samen verloren Telenet en Proximus de laatste jaren al honderdduizenden digitale tv-abonnementen.
Als we dieper in de cijfers van de Digimeter 2023 duiken, zien we vooral bij de nestverlaters - de leeftijdsgroep van 25 tot 34 jaar - een dalende trend om zelf in hun nieuwe woonst een digitaal tv-abonnement te nemen. Nog 61 procent - 2 procentpunten minder dan in 2022 en al zes procentpunten minder dan in 2021 - heeft nog een eigen tv-abonnement. 13 procent van die leeftijdscategorie heeft dat volgens de Digimeter 2023 opgezegd, of 2 procentpunten meer dan in 2022 en 5 procentpunten minder dan in 2021.
Waarom mensen voor cordcutting kiezen? Het is een besparingspost, want je moet geen decoder of tv-box meer huren/kopen, noch het abonnement zelf, en je kan zelf een keuze maken tussen (goedkopere) abonnementen op andere kijkdiensten. Bovendien wordt streamen ook steeds makkelijker. De klassieke zenders VTM GO en VRT Max hebben - net als streamingdiensten Streamz, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max en Netflix - een gratis eigen ingebouwde streamingapp voor smart tv’s. Ook via Google Chromecast en Apple TV, kastjes die je eenvoudig op tv-toestel aansluit, kan je al die aanbieders - én de derde lokale zender GoPlay - streamen, via een internetbrowser of via hun eigen gratis app.
43
« Last post by Gonzo on June 16, 2024, 05:28:30 PM »
Het wachtbuisje van Fiberklaar ligt al even binnen. Zodra de glasvezel is aangesloten, stap ik over naar Mobile Vikings.
44
« Last post by mebo870 on June 12, 2024, 11:57:00 AM »
Met een combo van hoogstaande fictie en heel veel sport hoopt de nieuwe streamingdienst HBO Max een plaats te veroveren in de overvolle Vlaamse televisiemarkt. ‘In elk land waar we lanceren willen we tot de top drie behoren.’
Tijd om je televisieabonnementen nog eens tegen het licht te houden. Sinds deze week is er met HBO Max immers een nieuwe speler op de streamingmarkt. Al doet die voorlopig nog wat schoorvoetend zijn intrede met een zogenaamde soft launch. Wat concreet betekent dat wie zich nu aanmeldt twee weken kosteloos mag rondneuzen in de bibliotheek van de dienst. Al zijn daarin nog niet alle rekken gevuld en moet je het bij bepaalde reeksen en films nog zonder Nederlandse ondertitels doen.
Pas op 1 juli schiet HBO Max op volle kracht de startblokken uit. Niet toevallig nog voor de Olympische Spelen in Parijs hetzelfde doen. Bij die start zullen er drie tariefformules zijn. De goedkoopste formule – met reclame – kost 5,99 euro per maand, de duurste 13,99 euro. Wie ook sport wil kijken betaalt per maand 5 euro extra.
Om die blijde intrede de nodige luister bij te zetten, zakte de top van Warner Bros Discovery – het moederbedrijf boven HBO Max – af naar Amsterdam. Daar gaven ze niet alleen een sneakpreview van wat er de komende maanden zoal op hun streamingdienst te zien zal zijn, maar was er ook tijd voor wat tekst en uitleg bij de enigszins verlate komst naar de Vlaamse markt.
Blinde vlek Want terwijl Warner Bros Discovery (WBD) ondertussen in meer dan zestig landen zijn eigen streamingdienst lanceerde, bleef Vlaanderen een blinde vlek. Niet dat veel geprezen HBO-titels als Game of Thrones, The White Lotus of The Last of Us hier niet te zien waren. Die zaten in het aanbod van Streamz, het lokale streamingplatform van Telenet en DPG Media, dat een exclusieve deal met HBO had kunnen sluiten.
Een deal die zo lucratief was voor de Amerikanen dat ze er volgens Streamz zelfs niet aan dachten om in België hun eigen platform uit te rollen. Het zou gekkenwerk zijn om dat te proberen in een land met drie landstalen en een televisionele cultuurkloof tussen noord en zuid klonk het. Maar bij Warner Bros Discovery denken ze daar tegenwoordig anders over. “Onze strategie is overal dezelfde”, vertelt Clement Schwebig, die bij WBD verantwoordelijk is voor West-Europa en Afrika. “We willen een directe relatie met onze klant. Dat is de basis van ons businessmodel.” Het hangt er volgens Schwebig ook maar van af hoe je een moeilijke markt definieert. “We zijn ondertussen in 65 landen actief, goed voor meer dan vijftig verschillende talen. Daar zitten wel nog wat moeilijke plekken bij.” Exit Streamz dus, dat de komende maanden steeds meer HBO-content uit zijn aanbod ziet weglekken. Het tweede seizoen van House of the Dragon zal vanaf volgende maandag nog op zowel Streamz als HBO Max te zien zijn. Maar wie de vervolgseizoenen van succesreeksen als The White Lotus en The Last of Us of de Batman-spin-off The Penguin wil zien, zal daarvoor enkel bij HBO Max terechtkunnen.
Dat ze bij WBD geen concurrentie dulden is logisch. Want de lat ligt hoog. “In elk land waar we actief zijn willen we tot de top drie behoren. Ook in België.” Om die ambities waar te maken rekent Schwebig in de eerste plaats op de gigantische catalogus waar HBO Max op kan terugvallen. Met in de eerste plaats dus de populaire HBO-reeksen waar het een paar alinea’s hoger over ging. Maar ook Warner Bros doet zijn duit in het zakje. Zo staat er voor 2026 een serie op de planning die zich afspeelt in het Harry Potter-universum en zit er met de reeks Dune Prophecy een prequel op de succesvolle bioscoopfilms aan te komen. Die films zijn trouwens ook op HBO Max te bekijken. Samen met titels als Wonka en Aquaman. Nog op de planning: lokale content. In Nederland waar HBO Max al langer actief is, gaat het wat dat betreft vooral om realityformats. Dingen als De Frogers: Happy Campers waarbij te volgen is hoe charmezanger René Froger en zijn familie hun vakantie doorbrengen. Of Eating With My Ex: Going Dutch. Een format waarbij ex-partners uit verschillende realityformats samen aan tafel worden gezet in de hoop op spektakel. Of dat ook het soort dingen zijn die we in Vlaanderen te zien zullen krijgen, kan of wil Schwebig niet zeggen. “Het aanbod verschilt van land tot land. In Nederland zetten we in op reality, maar in Frankrijk bijvoorbeeld staat er meer fictie op de planning. Wat België betreft moeten we de reacties van de klanten afwachten. Ons aanbod wordt op hun vragen afgestemd.”
Ultieme troefkaart En dan moeten we het nog over sport hebben, een van de absolute trekpleisters van HBO Max. Of het nu de voorjaarsklassiekers en de grote rondes uit het wielrennen zijn, de grandslamtoernooien in het tennis of de PGA Tour in het golf, het is allemaal live te volgen. Als ultieme troefkaart spelen ze bij HBO Max de Olympische Spelen uit, die ook door abonnees zonder extra sportpakket te bekijken zullen zijn. Een evenement waarmee ze echt het verschil hopen te maken. Ook op een markt zoals de Belgische waar die Spelen bij de openbare omroep te volgen zijn. Bij HBO Max is immers alle actie te volgen. De kijker kan op drukke sportdagen kiezen tussen meer dan vijftig livestreams waarop je dus de volledige competitie in je favoriete sport kan volgen. Al moet je er wel de –voorlopig nog – heel Nederlands getinte aanpak bij nemen. Maar Schwebig en zijn collega’s zijn ervan overtuigd dat de sportliefhebbers daar overheen zullen kunnen kijken. “It’s gonna be huge.”
Bron: De Morgen.
45
« Last post by mebo870 on June 10, 2024, 12:28:43 PM »
Er staat ons een drukke sportzomer te wachten, net als 20 jaar geleden. Toen vond de VRT er niet beter op dan met een aparte sportzender te beginnen. Hoewel zeer succesvol was Sporza in 2004 maandenlang een doorn in het oog van de concurrentie. Het Sporza-verhaal begint in december 2003. De VRT heeft zoveel sportrechten gekocht dat de openbare omroep oordeelt dat het beter zou zijn om een apart kanaal te hebben tijdens de sportzomer van 2004, met onder meer het EK voetbal in Portugal, de Tour, de Spelen in Athene én drie grand slams. VTM is er als de kippen bij om haar ongenoegen te uiten, want het nieuwe net zal sponsorgeld uit de advertentiemarkt halen. Uiteraard niet via de klassieke reclameblokken op televisie, wel via sponsoring rondom de programma’s en extra radioreclame. Toch keurt de raad van bestuur van de VRT het plan goed. Nog een meevaller: toenmalig minister van Media Marino Keulen (Open VLD) is het plan ook genegen. Hij laat onderzoeken of een permanent Vlaams sportnet haalbaar is én of het wenselijk is om reclame toe te laten op het tijdelijke sportnet. Die inkomsten kunnen dan verdeeld worden over de omroepen. Zo kan het verlies dat VTM en SBS zouden lijden – schattingen spreken van 8 tot 13 miljoen euro – deels worden gecompenseerd. Tegen half februari 2004 schieten de commerciële zenders het reclameplan af. Er zou immers een aparte reclameregie opgezet moeten worden, een te grote investering voor wat het zou opbrengen. Onder druk van VTM en SBS beslist minister Keulen om een permanent sportnet niet toe te staan. De commerciële zenders zien liever zelfs helemaal geen apart sportkanaal. Dat uitgerekend Open VLD de VRT laat begaan ten nadele van VTM, zorgt voor een flinke rel tussen liberale kopstukken en de top van VTM. Meer dan sportMidden mei is het hek helemaal van de dam. Het blijkt dat het nieuwe net, dat inmiddels de naam Sporza heeft gekregen, niet alleen een massa sport zal programmeren, maar ook nog andere programma’s. Jan Leyers gaat een talkshow maken vanuit Athene, en er is het spelletje Quizta met Rob Vanoudenhoven, Jo Van Damme en Ben Crabbé. Stijn Meuris gaat documentaires draaien en Koula Terkessidis, de moeder van Danira, krijgt een interviewprogramma. Allemaal met sport als insteek, maar toch… Er volgt vanuit Vilvoorde opnieuw een brandbrief naar Marino Keulen, de top van VTM dreigt zelfs met een schadevergoeding en het in gebreke stellen van de Vlaamse overheid. Het geklaag haalt niks uit. Sporza start op 31 mei aan een bestaan van 96 dagen. ‘Vader’ Tony Mary, toenmalig VRT-baas, en ‘moeder’ Lena De Meerleer, toenmalig netmanager, flaneren fier over de grasgroene loper in het gezelschap van alle grote namen uit de Belgische sportwereld. Van Johan Museeuw en Eddy Merckx tot Joël Smets: iedereen met naam tekent present. Zelfs de voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité Jacques Rogge maakt zijn felicitaties over. “Normaal duurt een zender opstarten anderhalf tot twee jaar. Wij klaarden de klus in zes maanden”, kloppen Mary en De Meerleer zich op de borst. Met presentatoren als Tom Coninx, Evi Hanssen en Catherine Van Eylen krijgt Sporza een blits en vlot imago. Op de eerste dag heeft de zender meteen 12,8 procent marktaandeel. Dankzij Xavier Malisse en Lleyton Hewitt zijn er 570.000 kijkers voor het tennis. We beleven op dat moment de hoogdagen van Henin en Clijsters, waardoor tennis veel bekijks heeft. SuccesAan het eind van de rit komt Sporza nog even in de problemen. De VRT had immers lang voor de plannen voor Sporza al de rechten van de Spelen gekocht, maar wel slechts een beperkt pakket. Er blijkt voortdurend een tekort aan beelden om te kunnen blijven uitzenden. Maar al met al is de VRT tevreden: Sporza haalde over de hele zomer 11,3 procent marktaandeel. De enige Belgische gouden medaille, die van Justine Henin, leverde 946.000 kijkers op, en ook de gemiddelde cijfers voor de andere sporten lagen fors hoger dan anders. De EK-finale Portugal-Griekenland was met 1,116 miljoen kijkers de topper, de documentaire An Olympic odyssey met 3.200 kijkers de hekkensluiter. Hadden de andere zenders reden tot klagen?VT4 bleek niets aan marktaandeel te hebben ingeboet, de twee VTM-netten 2 procent. Maar uiteraard moest de reclamekoek wel tijdelijk over één extra speler worden verdeeld. Hoewel men aan de Reyerslaan aanvankelijk droomde van een permanent sportnet, beslist de VRT toch maar om Sporza op 3 september op te doeken als apart net. Men heeft met het hele project niet bepaald vrienden gemaakt bij de andere zenders. Maar de merknaam werd wel behouden en bestaat twintig jaar later nog steeds. Catherine Van Eylen, Rob Vanoudenhoven, Martin Heylen, Tom Coninx, Jan Leyers en Evi Hanssen bij de oprichting van Sporza. Het net had meer ambitie dan alleen pure sportuitzendingen.
46
« Last post by LuxSat on June 10, 2024, 11:54:40 AM »
Jammer dat Telenet dan ook nog eens de minst betrouwbare internet provider is
47
« Last post by mebo870 on June 09, 2024, 05:53:03 PM »
"Vanaf 2 juni 2024 gelden er nieuwe prijzen voor onze abonnementen", kondigde Telenet aan. Het gaat om een prijsverhoging van 3,5%. Deze prijsstijging geldt voor de vaste, maandelijkse abonnementsprijzen van internet, mobiele en vaste telefonie, kabel- en digitale televisie.
Een jaar geleden, in juni 2023, verhoogde Telenet de prijzen ook al met 6,5%. Dat maakt een stijging van liefst 9,5% op een jaar tijd. Voor de reden wijst Telenet naar de gestegen inflatie.
Telenet benadrukt dat er geen prijsaanpassing is voor volgende producten: Telenet Essential Internet FIVE en TEN, FreePhone Business, sociaal internetaanbod, sociaal internetaanbod + TV, zenderpakketten, opties vaste en mobiele telefonie en internet, verbruik buiten bundel van vaste en mobiele telefonie, TV-theek opvragingen, installatie-en activeringskosten, prijs volgens verbruik, domeinnamen, cloud, security en hosting producten.
Proximus verhoogde de prijzen al eerder, met name op 1 januari dit jaar, nadat er ook al een stijging was in juli 2023.
48
« Last post by mebo870 on June 04, 2024, 06:02:07 PM »
De M7 groep heeft lak aan mensen die geen ontvanger van hen gebruiken.
49
« Last post by tokkio on June 04, 2024, 03:11:01 PM »
Ik heb ditbook gelezen op totaal tv. 192 tv verdwijnt enkel voor zover ik kon lezen uit het pakket van canaal digitaal.voor tv vlaanderen stond ´iets vermeld,192 tv kan je wel nog verder zien via de app van canaal digitaal.
In de zenderlijst ,heb ik zowel TVVL als CD,en tot nu toe kunnen wij luisteren naar 192 TV, meer nog als ik BV het nieuws van VTM opneem, kan ik nu ook eventueel TV 192, of VTM 3 en 4 opnemem,,zelfs nog andere zendersn . Voor de verandering en bij een opname van VTM, was het enkel VTM 2, play 4 rn Play 6 ,die men gelijkteidig kan opnemem., Maar ik vind het jammer dat TVVL of,en CD naar de klanten geen Email of bericht stuurt met de frecqenties of transponders,waar wat nu uitzend. Mijn ontvangst is wel met +/- met 5% gedaald, zo tussen de 72% en de 81 %,
50
« Last post by mebo870 on June 03, 2024, 11:59:46 AM »
BVN is sinds 1 Juni weer te ontvangen via de Hotbird. 10853 MHz, horizontaal, symbolrate 29900, FEC 2/3 (DVB-S2 – 8PSK).
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
|
| | | | |
|
| |
|