De concurrentie onder streamingdiensten is bikkelhard. Om die reden gaan Disney en Warner de handen in elkaar slaan met een nieuw abonnement.
Door aan schaalvergroting te doen, hopen de twee bedrijven sterker te staan in de Verenigde Staten.
Ergens deze zomer zal je in de Verenigde Staten één abonnement kunnen aanschaffen en daarmee zowel Disney+, Hulu en (HBO) Max kunnen bekijken.
De exacte datum en de kostprijs worden later meegedeeld. Er zullen twee versies beschikbaar: een reclamevrije versie en een goedkopere versie waar je de reclame wel moet doorstaan.
De twee bedrijven hopen zo de achterstand op Netflix goed te maken. Bovendien heeft samenwerken ook andere voordelen. Op financieel vlak is het veel efficiënter. Bepaalde kosten moeten niet meer twee keer, maar slechts één keer worden gemaakt. Mooi meegenomen, want beide bedrijven maakten recent flink wat verlies. Ook voor de consument heeft het voordelen. Die zegt steeds vaker zijn favoriete films en series niet meer te vinden in het oerwoud aan streamingdiensten, waardoor er eindeloos gescrold moet worden.
Series als The bear, Shogun en House of the dragon komen zo onder één dak terecht. Naast streamers MAX, Hulu en Disney+ krijgt de consument ook alle content van ABC, CNN, Discovery, Food network, FX, HGTV, Marvel, Pixas, Searchlight en Warner Bros in één bundel.
De samenwerking tussen twee giganten is niet uniek. Vorig jaar werd het aanbod van Showtime, Peacock, Universal en Nickelodeon ook al ondergebracht bij Paramount+.