Bron :
https://www.totaaltv.nl/nieuws/frustratie-abonnees-canal-digitaal-over-uitblijven-informatie-wijziging-codering/Ik begrijp Canal+ Luxembourg niet wat de meerwaarde is om de satelliet gebruikers ,dus hun klanten,te verplichten om een cam module te gebruiken,wat is er mis met het huidige systeem met de TV kaart in de ontvanger, en die te openen met een oscam?
Als al die Vlamingen en Nederlanders die gebruikmaken TVVL of CD verplicht worden om een module aan te kopen , of zelfs een nieuwe ontvanger,om verder TV te zien snijden ze in hun eigen vinger,en al wie naar het buitenland in gaan wonen, het zij in een B&B of de kampeerders kunnen(of zullen) daardoor wel hun abonnement opzeggen,en wat dan met Canal+ Luxembourg ?
Voor wie op een vast adres woont in het buitenland,kan mits een internet abo met streaming nog wel naar BV VTM Go of VRT ,of NPO1 kijken,maar voor de kampeerders wordt het moeilijker, men moet al heel goede wifi hebben op een camping,want met een mobiel abo komt men er niet.
Ook voor de ontwerpers van satelliet ontvangers en de schotelbouwers,komen er moeilijke tijden,is dat de bedoeling,om het satelliet ontvangst te dumpen.
En kan dat zo maar, ik betaal al jaren het abo van TVVL in augustus, dus als ze stoppen met de ontvangst met een oscam, ben ik mijn geld kwijt?
tot wie kunnen wij ons wenden om massaal klacht neer te leggen,want het gaat echt om een heel grote groep gebruikers.
Het systeem van de linux enigma 2 met een kaartlezer en oscam loopt toch goed ,ze hebben er toch geen last of verlies van,waarom doen of willen ze dat dan doen?
kunnen de consumenten bonden van Vlaanderen of Nederland er niets aan doen?
graag iedereen zijn mening.