gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 03:09:05 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders  (Read 470 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« on: December 03, 2020, 09:57:00 AM »
Half december gaat Stichting BREIN van start met het voorlichtingsproject voor wat het noemt ‘langdurig inbreukmakende uploaders’ van auteursrechtelijk beschermde werken zoals films, series, boeken en muziek.

BREIN gaat met behulp van speciaal daarvoor ontwikkelde software op zoek naar Nederlandse IP-adressen waarmee meermaals inbreukmakende uploads plaatsvinden.

Het gaat in dit project niet om incidentele, de zogenoemde ‘hit & run’- downloaders, maar om frequente bittorrent-uploaders.

BREIN wil gedurende tenminste een half jaar voorlichtende waarschuwingen versturen aan abonnees van ISP’s, maar is wel afhankelijk van de medewerking van internetaanbieders. Die in het verleden ook geen gehoor hebben gegeven aan dergelijke verzoeken.
BREIN begint eerst met een kleine aantal IP- adressen. Het is de bedoeling om vervolgens op te schalen naar maximaal 1000 unieke IP-adressen per maand, 1000???

Om relevante Nederlandse IP-adressen te detecteren heeft BREIN speciale software laten ontwikkelen. Elke maand worden er meerdere steekproeven op diverse titels gedaan. Niet-relevante adressen worden niet opgeslagen. Gegevens die niet worden gebruikt worden gewist en gegevens die wel worden gebruikt worden zo snel mogelijk na verzending van de voorlichtende waarschuwing gewist.

De verwerking van persoonsgegevens is met een privacy-expert onderzocht en vindt plaats conform de geldende wettelijke privacy-bescherming. Bij de ontwikkeling van dit project is overleg gevoerd met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Er wordt in de e-mail ook op gewezen dat er in de toekomst mogelijk gehandhaafd gaat worden.
Of er inderdaad tot handhaving zal worden overgegaan hangt af van de effectiviteit van de voorlichtende waarschuwingen.

KPN laat aan Emerce weten in principe géén gegevens aan BREIN te verstrekken.

Dat zou kunnen veranderen als op grond van wetgeving en rechtspraak KPN als tussenpersoon eraan is gehouden om een dergelijk bericht door te sturen. Er moet dan wel sprake zijn van een proportioneel verzoek en er géén andere mogelijkheid is om betrokkenen rechtstreeks met dergelijke berichten te benaderen.

‘In de begeleidende e-mail aan klanten zullen we daarbij benadrukken dat de persoonlijke gegevens niet zijn verstrekt en ook niet zullen worden verstrekt aan BREIN.’

Bron: Emerce
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #1 on: December 03, 2020, 05:30:29 PM »
wie doet nog aan bit torrent? is zo ouderwets, zelfs nieuwsgroepen is ouderwets welk een later stadium was dan torrent.
 :-o
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #2 on: December 03, 2020, 07:54:58 PM »
Dat vroeg ik me dus ook al af, wat ze nog te zoeken hebben via torrents, daar is niks meer te vangen.
Zulke berichten zijn bedoeld om af te schrikken.

 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline g@it

  • Full Member
  • **
  • Posts: 48
  • Country: nl
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #3 on: December 04, 2020, 03:14:29 PM »
volgens mij werkt een Codi box met bit torrent alleen verneem je daar niks van als je kijkt.
heb het ooit op een oude pc geinstaleerd (open elec). maar het is mij te omslagtig je moet de box iedere keer aanpassen
Dreambox 7020 HD
Xtrend 8500
Xtrend 9500
Mut@nT 500C
2 keer Wavefield T90
Maximum E85

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #4 on: December 06, 2020, 01:45:16 PM »
mijn codie box kan bijna geen content meer vinden behalve de afbeeldingen, en ik hou de repos bij welke nog goed zouden werken.
Mijn sat en codi gaat weg, iptv kost veel minder en je betaalt voor wat je wilt zien, play en kijken maar zonder gedoe om subs te syncen e.d. :cool:
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #5 on: December 06, 2020, 01:56:09 PM »

Quote
iptv kost veel minder en je betaalt voor wat je wilt zien

En van waar haal je dan je iptv , illegale weg  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #6 on: December 08, 2020, 09:51:45 PM »
nee... pay iptv, F1 €5,75 pm, netflix €7,50 p/m, prime video €2,95, NLziet €7,95, Discovery Dplay €3,99 pm
Als ik al deze abbos neem ben ik zelfs nog goedkoper uit als mijn cd abbo van nu en kan die lelijke schotel weg, geen atmosferische storingen meer  :-o
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #7 on: December 09, 2020, 12:17:30 AM »
Het is allemaal hoe je het bekijkt , een prijs vergelijk maken is moeilijk want wat je daar opnoemt komt ook per jaar op 337,68€
Dus al naargelang wat je neemt maak je het wel duurder of goedkoper.

Vereiste is wel als je op Tv wil kijken je een smart Tv moet hebben en niet iedereen is daar liefhebber van.
Dan heb je ook nog het probleem met opnames  :sad:  :37party-smiley-019:
  Groetjes van Jef

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
« Reply #8 on: December 09, 2020, 09:03:30 AM »
Dat er een kentering is, dat mag nu wel duidelijk zijn.
IPTV is wat velen al jaren vragen, een pakket met content die je als kijker graag ziet.
Voorlopig is dit alles nog betaalbaar, straks wordt hier ook een titanen gevecht uitgevochten.
Veel aanbieders zullen opgeslokt worden door de grote aanbieders, dan denk ik aan Disney en Sony.
Die overnames gaan door iemand betaald moeten worden, … de klant.
Iets waar tot op heden geen rekening mee word gehouden is de prijs van het internet abonnement, al dat extra verbruik, gaat straks flink aangerekend worden door de internet provider. 
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  BREIN start met voorlichtingsproject frequente uploaders
 

gfxgfx
gfx gfx