gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 01:11:41 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Geen ontvangst op TV1 en canvas
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Geen ontvangst op TV1 en canvas  (Read 1286 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jeanliliTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Geen ontvangst op TV1 en canvas
« on: November 17, 2020, 02:12:09 PM »
Sinds er VTM1 & 2 & 3 & 4 zijn bijgekomen heb ik geen ontvangst meer van TVVlaanderen wel op alle Free channels op 23,5 E kan het zijn dat ik m`n CAM moet updaten ( open PLI )
Heb ook al 10X TVVlaanderen daar over opgebeld , gemaild en getext maar konden mij niet helpen alles langs hun kant was in orde zals abo betalingen en kaart geupdatet
Ondertussen was m`n VU ontvanger gerepareerd en ik dacht dat hij weer naar de bom was , m`n 2 ontvanger Xarius gaf het zelfde resultaat .
Dus iemand een idee aan wat het zou kunnen liggen ?
    Greetz...JEAN <love lux>

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #1 on: November 17, 2020, 03:53:23 PM »
Welke cam gebruik je  :sad:

VTM1 & 2 & 3 & 4 werken de andere kanalen zoals één enz wel  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline jeanliliTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #2 on: November 17, 2020, 05:21:47 PM »
Alle kanalen met de TVVlaanderen kaart werken niet  maar wel open kanalen op 23,5 E wel en op 28E en op 19E
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #3 on: November 17, 2020, 06:28:04 PM »
Er wordt gevraagd welke cam je gebruikt
Uw probleem heeft niks te maken met wel of niet kunnen ontvangen van FTA zenders.
waarschijnlijk heb je de update voor je kaart gemist, dat kan je oproepen, maar de methode voor CCcam en OSCam verschillen hierin.
voor oscam is het je ip adres http://192.168.0.xxx:8081/  dat staat onder status

ik zou alvast een heractivatie van de kaart aanvragen via mijn tv vlaanderen
https://www.tv-vlaanderen.be/smartcard-heractivatie/
daar moet je wel een log-in voor hebben of aanmaken.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline jeanliliTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #4 on: November 17, 2020, 06:53:36 PM »
Hey mebo en Jef   :?  had de vraag niet goed gelezen , op m`n VU open PLI ook op m`n Xarius Oscam -open PLI
Heb m`n kaart nogmaals laten aktiveren 10min geleden maar verleden week via Email , via Telefoon rechtsreeks met een technieker aan de lijn en nogmaals via SMS .
Zonder resultaat
Heel die historie heeft mij al een pak geld gekost  eerst 150Eu. schotel verplaatsen volgens de schotel technieker stond er een boom in de weg zonder resultaat , dan kwamen we tot de konstatatie dat de VU stuk was en heeft er een andere schotel expert de Xarius geinstaleerd en had ik weer signaal en alle kanalen met m`n kaart vaan TVVlaanderen .weer 250Eu.
Nadat ze op VTM meer stations hadden bijgemaakt VTM 2,3 en 4  konden we niets meer ontvangen met de TVVLaanderen kaart dan heb ik uiteindelijk m`n VU laten repareren ook zonder resultaat .
Verder weten we het niet meer .
Ne hele boterham he ! :-?
    Greetz...JEAN <love lux>

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #5 on: November 17, 2020, 07:49:01 PM »
Ik kan moeilijk aannemen dat VTM 2,3 en 4 hier iets mee te maken heeft , wat wel zou kunnen is dat je kanalenlijst niet meer Ok is en daarom dan ook de vraag of je al eens hebt getest met een andere kanalenlijst  :sad:

Kijk ook eens in je oscam server of deze instelling te vinden is

[reader]
label                         = Tvv
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,2,0
lb_weight                     = 1000
cccreshare                    = 2
ratelimitecm                  = 3
ecmunique                     = 1
ratelimittime                 = 9000
srvidholdtime                 = 2000
cooldown                      = 30,600
  Groetjes van Jef

Offline philippe

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 151
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #6 on: November 17, 2020, 09:20:23 PM »
al die technieker's zijn grooooooooooote geldwolven!!!!!!!!

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #7 on: November 17, 2020, 10:51:55 PM »
Waar woon jij ergens, zijn er daar nog met een schotel, dan kom ik in uw buurt wonen, daar is grof geld te vangen.

Kijk, je zit hier op een satelliet forum en gaat naar TV Vlaanderen bellen, omdat je een probleem hebt, dat doe je toch niet.
Die gaan u géén oplossing bieden, buiten wat zeveren over de schotel beter uitrichten en we gaan uw kaart heractiveren komen ze daar niet, technisch gezien zijn dat snullen.

Nu wat betreft VTM 2, 3, 4 die zenders zijn er niet bij gekomen maar gewoon van naam veranderd en hebben dan ook niks te maken met het niet openen van TV Vlaanderen zenders.

Doe eens een test met je ontvanger, zap naar Ocko Star of  RTL Tele Letzebuerg, op de astra 23.5.
Dat zijn FTA zenders, heb je daarop ontvangst?

Ja, dan is de volgende stap uitvissen waarom je geen beeld hebt op TV Vlaanderen.

Nogmaals welke cam gebruik je om te kunnen controleren of je kaart actief is en gezien wordt in de kaartlezer van de box.
Dat vind je onder de blauwe knop en “softcam instellingen” 
Misschien staat je softcam wel af , zonder dat je het weet, controleer dat daar.

Bij oscam kan je gegevens over de smartcard oproepen via de webbrowser, voor cccam heb je een plug-in nodig “cccam info”.

Wat hebben we vandaag geleerd:
1. Niet naar TV Vlaanderen bellen
2. Vermelden welke cam je hebt
3. Zappen naar een van die 2 FTA zenders

The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #8 on: November 17, 2020, 11:30:05 PM »

Quote
op m`n VU open PLI ook op m`n Xarius Oscam -open PLI

Voorzover ik gelezen heb gebruikt hij Oscam
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #9 on: November 18, 2020, 09:45:46 AM »
Ik mag hopen dat hij zijn box in een netwek heeft hangen, als hij oscam draait, kan hij toch gaan kijken via de webbrowser of zijn kaart gezien en uitgelezen wordt.
Om zeker te zijn dat dit deel werkend is, dat is mij ook al overkomen, nadat ik de smartcard even voor een andere box gebruikte, dat die niet meer uitgelezen werd door de kaartlezer.
Het is datgene wat hij nu moet controleren, het ip adres van zijn box intypen gevolgd door :8081
Als de smartcard gezien wordt een heractivatie doen via de site van TV Vlaanderen en op Eén  of VTM gaan staan en wachten.
Ik raad hem aan om eerst de chip op de kaart even onder handen te nemen met een gom, om die contacten te reinigen.
Er kunnen een paar oorzaken zijn, kaart gedeactiveerd, kaart wordt niet uitgelezen, kaart vuil, oscam niet geactiveerd, of smartkaart defect.
Ik zou graag horen of hij nu Ocko Star of  RTL Tele Letzebuerg op de astra 23.5 ontvangt.
Het gewoon een kwestie van zaken uit te sluiten, de oplossing wordt wel gevonden


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline jeanliliTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #10 on: November 18, 2020, 04:43:51 PM »
Hey Jef en Mebo eerst de kaart met een gummetje afgegumt zonder resultaat , dat van Jef kan ik niet vinden op m`n Xarius die hangt er momenteel aan .
Wel niet aan het internet m`n inkomende signalen gekontroleerd en die waren op TV1 SNR:84% AGC:99% en ber 0
                                                                                                                       Vtm SNR:85% AGC: 97% ook 0 BER
Kanaal 288 RTL LUX 23E free speelt gewoon
Kanaal 119 Drente NL Free op 23E ook gewoon

Zou ik misschien een andere kaart bestellen bij TVvlaanderen die naar m`n zoon laten opsturen ?
Of ergens in een store en me die dan direct naar Ierland laten opsturen ??
Ik weet het niet meer , de vrouw kijkt ondertussen naar Thuis en Familie op de laptop zo ze kan nog volgen he !


    Greetz...JEAN <love lux>

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #11 on: November 18, 2020, 05:07:01 PM »
Omdat het toch ook zomaar even kan toch deze vraag , steekt die kaart wel juist in de box  :sad: Chip omlaag of omhoog 

Heb je zoals mebo870 schrijft ook kunnen zien via de webbrowser of die kaart gezien en uitgelezen wordt  :sad:

Natuurlijk zul je ook die Oscam bestanden moeten gaan opzoeken via Ftp of DCC om te kijken in de server bestanden of die wel ok is om die kaart te lezen. :P
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #12 on: November 18, 2020, 06:31:05 PM »
Maar daar krijgen we geen antwoord op, ik begrijp dat soms niet, er is een probleem en dan worden vragen gewoon genegeerd en dan volgt er een uitleg die zelden ter zake doet.
Stellen we een andere vraag, wordt weer niet op geantwoord enz… om dan 3 dagen later te lezen ik geef het op !!

Als ik het juist heb hangt de box niet in het netwerk van je router, klopt dat?
Dan raad ik u aan om die box dringend achter de modem/router te hangen zodat je daarmee kan communiceren, desnoods verplaats je de box even, dat mag zonder kabel aansluiting van de schotel.

Opgelet als je TV Vlaanderen gaat contacteren voor een nieuwe kaart, ze gaan u vertellen dat er geen kaarten meer uitgereikt worden en verplichten om hun prul te kopen met geïntegreerde smartcard. Of je daar vrolijk van gaat worden betwijfel ik.
Probeer eerst uw patiënt te  redden.

Ik begrijp dat sommige zaken moeilijk te begrijpen zijn, maar daar kan je uitleg bij krijgen.
Het belangrijkste is dat je kan communiceren met je box via netwerk.  :-x
The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #13 on: November 18, 2020, 07:45:20 PM »
Wat je ook nog kunt is even een CCcam downloaden en testen.
  Groetjes van Jef

Offline jeanliliTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Geen ontvangst op TV1 en canvas
« Reply #14 on: November 18, 2020, 09:06:18 PM »
Bedankt al voor de toelichtingen m`n kaart steekt er ondersteboven in met de chip naar onder , ik dacht dat ik dit zo altijd deed .
Morgen hang ik m`n box aan het net en zal eens kijken of ik iets van de ccCam kan downloaden op een stick en eens testen(althans proberen te testen ) heb ik in 15 jaar nog nooit gedaan Pfff <nono> .

 <The Mods>
Hopelijk lukt het me !
    Greetz...JEAN <love lux>

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Geen ontvangst op TV1 en canvas
 

gfxgfx
gfx gfx