Vanaf 7 september krijgen enkele RTBF-kanalen een nieuwe naam en logo.
La Deux verandert naar Tipik TV
Pure Vision verandert naar Tipik Vision
Radiozender Pure FM verandert naar Tipik
Tipik, nieuwe digitale media, tv en radio vanaf 7 september
Voor het eerst in zijn geschiedenis combineert RTBF radio, tv en digitaal in één medium. Pure radio- en tv-zender La Deux wordt Tipik met een nieuwe look en vooral nieuwe programma's. Bepaalde programma's van Pure en La Deux zullen aanwezig zijn, maar met nieuwe features en nieuwe schema's. Zijn kleine naam: Tipik. Een media die zich voornamelijk richt op millennials, alias generatie Y.
Op de radio zal een nieuwe ochtend het levenslicht zien: Le Réveil de Djé maakt je elke ochtend wakker met energie en een goed humeur. In de vroege avond begeleidt het duo Sélim & Malou u bij uw terugkeer van het werk. Op zondagavond wordt er een speciale show georganiseerd door Loxley, een lid van L'Or Du Commun. Als een trotse erfenis van Pure zal muziek altijd centraal blijven staan op de radio, dankzij een up-to-date afspeellijst met de geluiden van het moment, ontdekkingen en liedjes die naar de jaren 90 en 2000 riekt.
Op tv,er zal ook een nieuw raster ontstaan. De niet te missen evenementen van La Deux blijven aanwezig, zoals La Tribune, Le Grand Cactus of Vews, in een vernieuwde versie. Elke dag verwelkomt een ander programma u om 20.00 uur, waaronder Stress en Cuisine, een volstrekt ongebruikelijke culinaire show gepresenteerd door Béné; Culture Club gepresenteerd door Cécile Djunga, waar coole cultuur en humor één zijn; en The Internet Show, gepresenteerd door Malou, die elke week het beste en het slechtste van het web zal ontcijferen. Twee andere shows zullen ook het levenslicht zien: The Love Experiment, de anti-Tinder bij uitstek, met een intieme sfeer en een curieuze psychologische test en The Escape Show, georganiseerd door Cathy Immelen en Ivan, die de zenuwen van onze gasten zal bezweren. zware test. Ze hebben een uur om even gek als grappig uit een escape room te komen.
Digitaal als ruggengraat. Sites, sociale netwerken en Auvio zullen een prominente plaats innemen in het leven van Tipik. Eén enkele pagina per sociaal netwerk, waar u het beste van onze radio- en tv-inhoud kunt vinden, maar ook specifieke inhoud ontworpen voor Facebook, Instagram en YouTube zoals Le Vlog de Béné (we zullen Bénédicte Deprez daar dagelijks zien worden ingebed, in een clip, mixen op een bruiloft…), decodeert Tipik (decodering van muzikale fenomenen door Marie Frankinet) of doe het zelfs met de decoratie, praktische, cosmetische en doe-het-zelftips en tutorials van Amandine Katz. Een enkele site zal ook alle popcultuur- en lifestyleproducten en -artikelen hosten. Auvio heeft ook recht op exclusieve inhoud, naast het hosten van tv- en radio-uitzendingen.