gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 01:33:29 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Blikseminslag
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Blikseminslag  (Read 651 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Blikseminslag
« on: September 01, 2020, 04:16:46 PM »
Jow...tijdje geleden dat ik hier was  <banaan>

Maar ik wilde hier even melden dat waar ik woon vrijdagavond een blikseminslag is geweest achter het huis....zo'n 25 meter van mijn huis.
Een hele grote eik ( 28 m) is van boven tot onder (13 m) langs de stam beschadigd en de boom is door de brandweer al omgezaagd.
Sommige mensen hier in de buurt hebben allemaal wat lichte schade aan hun apparatuur dwz een ziggo decodertje kapot of een router en dat is het.
Maar ik heb weer eens de pech dat ik de volle lading heb gehad.  <Jammer>

2 dure TV's naar de kloten ( Loewe Art en een LG Oled 55 4K
Het internet was het hele weekende weg want modem kapot...die heb ik inmiddels weer nieuw en werkt weer)
Bij mijn zonnepanelen is de stop eruit geslagen, maar gelukkig is daar verder niet mee aan de hand.

Toen dacht ik dat ik alles gehad had, maar zaterdag merkte ik dat mijn TV beeld haperde. ( ja ik kijk zolang op een klein NOOD TVtje)
Telkens het signaal naar 0 dB. Blokjes en vastlopen e.d. Eigenlijk net zoiets als dat je een regenbui hebt.
Maar deze bleef maar haperen....en de volgende dag nog steeds.
Ik dacht dan zal het wel met de LNB's zijn want ik heb het op alle 2 DM8000 decoders.
Maar ik kom er zojuist achter dat het HOOGSTWAARSCHIJNLIJK toch de tuners zijn.

Ik heb tuner A nu uitgezet in de instellingen en de kabel van de DM gehaald.
Tuner B staat nu als hoofdtuner ( DM8000 woonk) en nu lijkt alles dus goed te gaan....overal goed beeld op.

Dit heb ik ook op de DM8000 ( slaapkamer) gedaan en daar gaat het ook goed met andere zenders, maar
het rare is dat ik daar nu geen beeld meer krijg op de transponder van NED 1 en Veronica e.d.

Weet iemand hoed at nu kan ??????

Oja...zulke tuners zijn die nog ergens te koop ???  Ik heb al 2 bedrijven gebeld die ze online hebben staan
maar als je dan belt blijken ze ze niet meer te hebben....is ook al een oude box he.

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Blikseminslag
« Reply #1 on: September 01, 2020, 05:23:43 PM »
Dit heb ik ook op de DM8000 ( slaapkamer) gedaan en daar gaat het ook goed met andere zenders, maar
het rare is dat ik daar nu geen beeld meer krijg op de transponder van NED 1 en Veronica e.d.

Weet iemand hoed at nu kan ??????

Oja...zulke tuners zijn die nog ergens te koop ???  Ik heb al 2 bedrijven gebeld die ze online hebben staan
maar als je dan belt blijken ze ze niet meer te hebben....is ook al een oude box he.

Heb je dat zowel op de 2 boxen dus slaapkamer en woonkamer ?
Want die zenders die je aangeeft zitten op transponder 12187 H en al de rest zit zo geod als op een Vertikale transponder, als je dit op de 2 boxen hebt vrees ik dat het je lnb zal zijn die ook geraakt is.
Anders moet je eens kijken of je beeld hebt op Stingray classics of op AutoMotorSport die zitten ook op een Horizontale transponder namelijk 12031, als je daar ook geen beeld op hebt moet je het niet verder gaan zoeken vrees ik.

Voor een nieuwe tuner kan je miss eens kijken bij een Duitse webshop die hebben ze miss nog wel liggen  :P
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Blikseminslag
« Reply #2 on: September 01, 2020, 05:25:42 PM »
Heb je dan geen brandverzekering waar bliksem inslag inzit, ik weet uit ondervinding dat dingen die het nu nog doen, toch kapot gaan of nooit meer goed gaan werken.
mocht je dit in een verzekering kunnen inbrengen, doen, desnoods help je het een handje
Bij bliksem inslag , zelfs onrechtstreeks krijg je zo'n groot magnetisch veld dat alle halfgeleiders een flinke klap kregen.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Blikseminslag
« Reply #3 on: September 01, 2020, 10:49:10 PM »
Heb je dat zowel op de 2 boxen dus slaapkamer en woonkamer ?

Nee, gelukkig niet.
Woonk. zitten dus 2 tuners in. De eerste A. is dus helemaal kapot want die hapert als een gek....( btw, ook hier het meest last van haperen op Ned1 transponder en ook b.v. ARTE)
Ik zag dat ik op turner B wel stabiel signaal had, dus ik heb dat aangepast in de instelling.
Dus kabel van tuner A afgehaald en tuner op UIT gezet.....Tuner B. vervolgens ingesteld op de sats ( die stond dus op: gelijk aan A.)
In de woonk. heb ik dus nu weer GOED beeld.  :cool: ...maar ja je kan hem niet meer gebruiken nu voor opnames op een andere transponder.


Mijn DM8000 op de slaapk. heeft hetzelfde probleem met haperen dus ik dacht....hier zet ik hem ook even op alleen de tuner B.
En ook deze doet verder goed...zoals de zender ARTE die nu niet meer hapert.
Maar vreemde is dat dus de transponder met Ned1 helemaal zwart beeld blijft geven.....zelfs geen hapering dus maar niks noppes..

@mebo870

Wat jij zegt dat dingen LATER alsnog kapot kunnen gaan had ik ook al gehoord van de brandweer man die hier die boom weg zaagde.
Op vrijdag de bliksem.....op zaterdag avond had ik nog gewoon beeld...en op zaterdag ook de verzekering alvast gemeld.
En op zondag avond had ik dus plots dat ook mijn DM8000s kapot waren.
Ik dacht ook eerst aan dat het de LNBs waren, maar door testen van tuner zijn die dus denk ik niet kapot ( ik heb dus weer normaal beeld)

Mijn oude Loewe ( 2500 euro en 8 jaar oud) krijg ik nog 140 euro voor....gevoelswaarde die ikzelf heb is nog wel 700 euro.
Mijn 2 DM8000 zijn op 50 euro stuks gerekend....die zijn dan wel uit 2010 en 2012....maar ja ze deden het nog prima.
Mijn LG Oled55C7V koste 2200 euri en dagwaarde daarvan is vastgesteld op 1400 euri. En TV is van november 2017
Dus daar ga ik al 800 euri het schip mee in.

En vandaag een heel gesprek met mevr. van de verzekering gehad.....ik begon te vermoeden dat ze mij als een fraudeur zag,
mede ook omdat ik vandaag ook nog eens die 2x DM8000 aanmelde voor schade.

Ik heb van het bedrijf een schade rapport laten maken waar de verzekering om vroeg.
Maar die vertrouwd ze schijnbaar niet.
Staat met simpele woorden in dat reparatie alleen mogelijk is als EERST de voedingsmodule en het mainboard vervangen moeten worden.
Daarna kan men pas de TV doormeten op eventuele schade....dus m.a.w. reparatie is niet rendabel.

Dan gaat ze op mijn liggen zeuren dat ze dat raar vind en waarom een tV van 2200m euri niet gemaakt kan worden...pffffff
Ik zei dat ik dat schade formulier niet gemaakt heb....en ik dacht dat het eerst 300 euri zou kosten voor module en dan kijken of er iets kapot is

Inmiddels weet ik als dat die module zo'n 300 is , mainboard 400 en werkloon 100......is dus 800 maar kan ook goed 900 euro zijn
Dus met 900 euro kunnen ze pas zien of er nog meer kapot is...misschien kan die de container in, of kan toch gemaakt worden voor 100 of 600 euri of nog meer  :P :P
Snap je dan zit je al gauw op 1500 euri en dat is al meer dan de dagwaarde van 1400 euri.
 
En ga dat allemaal maar eens uitleggen aan zo'n bliepmiep aan de telefoon.  :)

Die verzekering die ik heb is van Interpolis en daar zit de RABO bank nog tussen als tussen persoon ( bij de RABO heb ik alles afgesloten)
Dus die ga ik morgen maar eens bellen hoe ik daar al goed klant word afgezet.
Ben daar al mijn hele leven verzekerd met alles huis e.d. en NOOIT NOOIT NOOIT wat gehad...tot vorig jaar een kookplaat ( eductie) die
gloednieuw was ( 1 maandje oud) en een kras ik het glas kwam....koste 300 euro en daar deden ze ook al heeeeeeel moeilijk over
dat ik met veel moeite toch nog die 300 euri heb gekregen....ook pas nadat ik de RABO hed gezegd helemaal bij hun weg te gaan met al mijn zaken bij hun.

Dus die 1400 euri die gaan ze mij gewoon betalen...daar ga ik iig alles voor uit de kast trekken.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Blikseminslag
 

gfxgfx
gfx gfx