gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6351 Members - Latest Member: Aalesund March 29, 2024, 04:19:13 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Gaan de Discovery zenders er uit ??
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Gaan de Discovery zenders er uit ??  (Read 1419 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Gaan de Discovery zenders er uit ??
« on: April 29, 2020, 10:25:54 PM »
Bij Skylink uit de M7 Group waartoe ook Canal Digitaal en TV Vlaanderen behoort gaat na een distributieovereenkomst met looptijd van 3 jaar, dat eindigt op 31Mei 2020, bij alle Discovery zenders de stekker eruit. Dit geldt voor Discovery, Discovery Showcase HD, Eurosport 1 HD, Eurosport 2 HD, Animal Planet en TLC. Omdat het niet mogelijk was om met de omroeporganisatie overeenstemming te bereiken over aanvaardbare commerciële voorwaarden voor verlenging van de distributieovereenkomst, eindigen de genoemde programma's op 31 mei 2020 in het aanbod van Skylink. Volgens Jaromír Glisník, lid van de raad van bestuur van M7 Group SA zullen programma's waarvan de waarde niet meer overeenkomt met hun prijs of overbodig zijn geworden en daardoor het aanbod van Skylink verlaten.
Daar is al langer discussie over, of die zenders nog wel hun geld waard zijn
Gaat dit besluit ook gevolgen hebben voor Canal Digitaal en TV Vlaanderen, of zal het allemaal zo'n vaart niet lopen, ook in 2017 deed dezelfde situatie zich al eens voor.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #1 on: April 30, 2020, 05:07:49 PM »
Wait and see zekers, maar vrees dat ze dan bij TvVl en Canal digitaal weer abbo's gaan verliezen...
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #2 on: April 30, 2020, 10:29:50 PM »
Per 1 juni verdwijnen de zenders van Discovery uit ons zenderpakket.
Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC dan niet meer beschikbaar zullen zijn.

als je het zo wil noemen, ter vervanging van de Discovery-zenders:

basic+:

BBC First HD

Basic Light:

BBC Entertainment

Fightbox

Basic:

Ment

 

Verder is Insight HD  voor alle klanten ook met Nagra smartcard beschikbaar.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #3 on: April 30, 2020, 10:47:59 PM »
Erg dat je zoiets daarvoor in de plaats krijgt, het gaat er enkel op achteruit en waarschijnlijk nog een prijsverhoging erbij binnenkort.
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #4 on: May 01, 2020, 11:46:38 AM »
  <Jammer> <Dommage>
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #5 on: May 01, 2020, 01:39:56 PM »
ik begrijp ergens de frustratie van de providers, altijd maar meer betalen, terwijl het aanbod achteruit boert. Het zijn daar vrijwel altijd herhalingen en dan presteren ze het nog eens om die herhalingen op dezelfde uren uit te zenden, dit alles opgevuld met een hoop irritante shit. Elke aflevering wordt 4 keer onderbroken, om voor 738ste keer een van hun programma's aan te kondigen.
Op Animal Planet presteren ze het zelfs om afleveringen uit te zenden die al 5 jaar op het scherm komen.
Ik ben eens benieuwd, nu Discovery zelf een streamingdienst in het leven heeft geroepen, hoe lang het zal duren voor hun klantjes gaan afhaken, die wil een aanbod dat regelmatig aangevuld word. 

Enfin we gaan nu in een klap 7 zenders kwijtspelen en 4 voor terug krijgen, waarvan er mij geen enkele interesseert, maar wel voor ga betalen. Canal digitaal heeft tenminste al moeite gedaan om te communiceren, TV Vlaanderen klanten moeten het zoals altijd weer ruiken.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #6 on: May 01, 2020, 01:46:39 PM »
Chance dat we de 4.8e en de 0.8w nog hebben kunnen we daar nog eens naar de discovery's kijken.
Animal planet staat hier soms op voor onze Jack Russel om die me momenten wa kalm te houden das ook ne tv maniak  :) en die beseft het toch niet direct of dat herhalingen zijn  :-x
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #7 on: May 01, 2020, 02:53:48 PM »
Kreeg vandaag onderstaande mail van CD.
dit is niet de volledige mail alleen de relevante info



Beste heer/mevrouw

   
Nieuw: BBC-zenders

Goed nieuws! Het was al lang een wens van veel van onze klanten, en daarom zijn we heel trots en blij dat we vanaf 1 juni ons zenderaanbod gaan uitbreiden met twee BBC-zenders: BBC First en BBC Entertainment.


• Op BBC First kijk je naar de beste en meest originele Britse misdaadseries met Nederlandse ondertiteling, zoals Sherlock, Luther en Midsomer Murders. De zender biedt meesterlijke Britse series, met unieke karakters en onvergetelijke verhalen.
   

• Met BBC Entertainment haal je de crème de la crème op het gebied van drama en comedy in huis: van exclusieve premières van dramaseries tot terugkerende comedyklassiekers als One Foot in the Grave, Alan Carr en Only Fools and Horses.


   
Op 1 juni biedt Canal Digitaal een gewijzigde zenderlijst aan. Heb je een ontvanger die niet automatisch een nieuwe zenderlijst inlaadt en dus zwart beeld op een of meerdere zenders? Laad dan op 1 juni je zenderlijst opnieuw in.


   
Stingray CMusic
   
Zender van de maand: Stingray CMusic

Met Stingray CMusic geniet je de hele maand van de mooiste klassieke muziekprogramma's, liveoptredens en nog veel meer. De zender is vanaf 6 mei beschikbaar op kanaal 97 en via de Canal Digitaal TV App. In ons blogartikel lichten we de leukste tips voor je uit.


Maak je nog niet gebruik van de gratis Canal Digitaal app? Download hem nu in de App Store (voor iOS) of Google Play (voor Android) en log in met je inloggegevens voor Mijn Canal Digitaal.

   
Klantenservice
   
Zenderwijzigingen

Nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je 24 uur per dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. En dat op één kanaal.

Ook wordt RTL Crime vanaf 1 juni aangeboden via de satelliet. Op RTL Crime kijk je 7 dagen per week 24 uur per dag naar de beste misdaadprogramma’s van eigen bodem en de beste buitenlandse crime-series. Zo kijk je onder andere naar Crime Scene Investigation, Castle, Moordvrouw, Criminal Minds en Killer in Plain Sight.


Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC dan niet meer beschikbaar zullen zijn.

mvg

Sjorss

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #8 on: May 01, 2020, 06:38:02 PM »
ik kap ermee als dit doorgaat! <Jammer>
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #9 on: May 01, 2020, 09:14:45 PM »
Je moet wel toegeven dat ze het altijd positief weten te brengen, die dooie mussen van hen.
En zo helemaal onderaan, je kijkt er bijna over, berichten ze over het verdwijnen van het hele Discovery pakket.

Ik ga alvast mijn lnb's op 4.8 oost en 0.8 west opblinken, daar zit Discovery ook met Nederlandse ondertiteling en zelfs 2 discovery zenders meer.
Nu Telenet de belangrijkste Vlaamse zenders FTA op de kabel heeft, moet ik me ook maar eens gaan afvragen of een abonnement op TV Vlaanderen nog zin heeft, die zijn dan wel in SD maar dat formaat zijn we al jaren gewoon van TV Vlaanderen.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #10 on: May 04, 2020, 12:11:36 PM »
Juist mail van TvVl gekregen met de aankondiging dat de Discovery's verdwijnen.

Beste klant,

De maand mei staat alweer voor de deur, en dat is goed te merken aan het goede weer. Toch kunnen we op dit moment niet de dingen doen die we normaal gesproken doen rond deze tijd van het jaar. Maar toch zitten we bij TV VLAANDEREN niet stil. Zo komen er binnenkort nieuwe zenders bij!
NIEUW: BBC-ZENDERS

Goed nieuws! Het was al lang een wens van veel van onze klanten, en daarom zijn we heel trots en blij dat we vanaf 1 juni ons zenderaanbod gaan uitbreiden met twee BBC-zenders: BBC First en BBC Entertainment.

• Op BBC First kijk je naar de beste en meest originele Britse misdaadseries met Nederlandse ondertiteling, zoals Sherlock, Luther en Midsomer Murders. De zender biedt meesterlijke Britse series, met unieke karakters en onvergetelijke verhalen. BBC First wordt toegevoegd aan het tv-abonnement Basic+.

• Met BBC Entertainment haal je de crème de la crème op het gebied van drama en comedy in huis: van exclusieve premières van dramaseries tot terugkerende comedyklassiekers als One Foot in the Grave, Alan Carr en Only Fools and Horses. Deze zender is beschikbaar voor klanten met een Basic Light tv-abonnement.

Op beide zenders zal Nederlandstalige ondertiteling beschikbaar zijn.

Vanaf 1 juni is er een gewijzigde zenderlijst van TV VLAANDEREN. Heb je een ontvanger die niet automatisch een nieuwe zenderlijst inlaadt en dus zwart beeld op een of meerdere zenders? Laad dan op 1 juni je zenderlijst opnieuw in.
NIEUW: MENT

Zing je graag mee met de populairste Vlaamse, Nederlandse of Duitse hits? Warm je stembanden al maar op! Vanaf 1 juni voegt TV VLAANDEREN Ment TV toe aan het satelliet tv-abonnement Basic Light.

Ment TV werd in 2010 gelanceerd en spitst zich vooral toe op de tv-kijker met een hart voor de Vlaamse muziek. Laura Lynn, Christoff, Micha Marah,… ze komen er allemaal aan bod met hun grootste hits.
Live TV app

Wil je het nieuws op de trein volgen? Je favoriete film in het park bekijken? Je tv-avond plannen met behulp van de tv-gids? Alles kan met de Live TV app van TV VLAANDEREN. Kijk nu je favoriete programma’s op je smartphone, tablet of pc waar en wanneer je wilt!

Heb je een Smart TV? Dan kan je de Smart TV app installeren en via je vertrouwde televisie al je favoriete programma’s bekijken. Met deze app kan je ook genieten van alle interactieve functies zoals Restart & Replay, tv-gids,… en dat allemaal zonder hd-ontvanger. De Smart TV app is beschikbaar op de Smart TV’s van onder andere Samsung, LG, Panasonic, Sony, Philips,… (bekijk de volledige lijst op www.tv-vlaanderen.be/smart-tv).

Overige zenderwijzigingen

FightBox

Er komt nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je de hele dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen, en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. De zender Fightbox is beschikbaar voor klanten met een Basic Light tv-abonnement.

Discovery

Daarnaast verdwijnen per 1 juni de zenders van Discovery uit ons zenderpakket. Dit betekent dat de zenders Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Eurosport 1 en 2, Investigation Discovery en TLC niet meer beschikbaar zullen zijn.
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #11 on: May 04, 2020, 08:34:39 PM »
4 - 7 noemen ze daar goed nieuws.
We kennen dat soort dooie mus-zenders zoals fightbox, een goedkope proefperiode en na enkele maanden als ze de volle pot moeten betalen, verdwijnt die weer met de noorderzon.
Ergens hebben ze nog geluk met de komst van Caz2 en heel misschien nog een VTM2
Dat er ooit bijna 100 zenders in hun pakket zaten.

 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline cablekiller

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #12 on: May 06, 2020, 05:34:43 PM »
Ik heb hen al gecontacteerd dat ik mijn abbo opzeg als de discovery's er uit gaan, de één ziet graag sport de ander discovery en als je het opneemt heb je zo goed als geen last van hun reclame.
Een vriend heeft hen ook al gebeld, ik stel voor dat iedereen die bij tvvlaanderen is en iedereen die bij canaal digitaal is massaal een mail stuurt.
Ik stop er nu zowiezo mee dus als iemand een kaart of een ultimo kan gebruiken ?

Wat een debielen, goed nieuws noemen ze dat en helemaal onderaan, je ziet er bijna over dat deze zenders verdwijnen, BBC heb ik zonder hen ook. <achter>

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #13 on: May 06, 2020, 08:56:52 PM »
Wie van documentaires houd, Astra 28.5 kan ontvangen, zoek The Smithsonian Channel eens op, best goed.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Gaan de Discovery zenders er uit ??
« Reply #14 on: May 09, 2020, 06:41:55 PM »
Ik heb hen al gecontacteerd dat ik mijn abbo opzeg als de discovery's er uit gaan, de één ziet graag sport de ander discovery en als je het opneemt heb je zo goed als geen last van hun reclame.
Een vriend heeft hen ook al gebeld, ik stel voor dat iedereen die bij tvvlaanderen is en iedereen die bij canaal digitaal is massaal een mail stuurt.
Ik stop er nu zowiezo mee dus als iemand een kaart of een ultimo kan gebruiken ?

Wat een debielen, goed nieuws noemen ze dat en helemaal onderaan, je ziet er bijna over dat deze zenders verdwijnen, BBC heb ik zonder hen ook. <achter>

Ik ook  :drink: :cool: <achter>
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Gaan de Discovery zenders er uit ??
 

gfxgfx
gfx gfx