Julie Van den Steen gaat niet alleen de diepte in, de kijkcijfers volgen haar.
‘Beat VTM ‘ werd met veel tamtam aangekondigd door VTM, maar lost de verwachtingen lang niet in. In het zoveelste reality-programma, gaat een bekende Vlaming een uitdaging aan met een onbekende Vlaming. Spannend hé!.
Het is een voorbeeld van een tv-programma waarvoor je veel tv moet kijken om het te kunnen smaken. Als je, zeg maar, Julie Van den Steen niet kent, kan het je geen lor schelen of het meisje haar adem kan inhouden of niet.
Uit de kijkcijfers blijkt dat dat inderdaad ook zo is, ‘Beat VTM ‘ laat de Vlamingen koud. Slechts 390.000 kijkers wilden weten of Julieke kan apneuduiken of niet. Sinds de lancering van het programma dalen de kijkcijfers week na week. Ze begonnen al laag met 550.000 kijkers, gingen met Kürt Rogiers de week daarop al meteen naar 440.000 duizend en duiken onder met Van den Steen naar 390.000 kijkers. Geen Wauters vs Waes dus.
Commerciële zenders hebben er een handje van weg, wanneer een programma scoort daar tot in den treure een copy-paste van te reproduceren. Zoals de kookprogramma’s, men kan de tv niet opzetten of er staat ergens wel een pot patatten te koken met op de achtergrond de zelfzekere stem van een tv-kok(in) die gerecht 222.194 presenteert.