gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 03:14:03 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  multiswitch
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: multiswitch  (Read 1242 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
multiswitch
« on: August 30, 2019, 10:34:59 AM »
hi allemaal, ben hier zowat van het schotelgebeuren  helemaal uitgegroeid, maar  wegens verhuis wil ik nu mijn schotel meenemen, naar ander huis, daar zijn op het verdiep ook tv aansluitingen.
beneden zijn er verschillende mogelijkheden, muren, waarop tv aansluiting staat.
Nu staat beneden in kelder een soort verdeler, switch waar de tv kabel/ distributie binnen komt, telenet dacht ik.
Zou ik ook zo een Switch kunnen zetten, waar de twee kabels vd schotel inkomen ( heb 3 koppen)  en dat deze het signaal naar de verschillende aansluitpunten in het huis verdeeld?
in feite heb ik misschien 2 x aansluiting beneden en 1x aansluiting boven nodig.
 
Ik vermoed dat ik op iedere aansluiting die ik wil gebruiken een ontvanger en kaartje zal moeten plaatsen, maar is geen probleem, neem gewoon kaartje mee naar ontvanger die ik wil gebruiken.
Kan er mij iemand zeggen naar welke switch ( merk / type enz) ik hetbest kan uitklijken om dit te doen.
Bestaat er misschien ook zoiets waarbij we maar 1 kaartje voor alles kunnen gebruiken.?
Bedankt !
Frank

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: multiswitch
« Reply #1 on: September 04, 2019, 02:37:04 PM »
Vrees dat die switch die jouw kabel distributie verdeeld niet ideaal zal zijn voor je schotel ontvangst  :P
Als je 3 ontvangers wilt plaatsen zal je best 3 single lnb's en 1 4/1 switch 3 twin lnb's en 2 4/1 switch of 3 Quad lnb's en 3 4/1 switchen, en dan je kabels verdelen over de 2 verdiepen.

Je kan 1 kaart gebruiken en verdelen binnenhuis, mits internet verbinding...
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: multiswitch
« Reply #2 on: September 04, 2019, 10:02:34 PM »
Inderdaad die kabels van Telenet zijn ongeschikt voor transport van satelliet signaal, teveel verlies.
Andere kabel intrekken als dat kan en mag , dan kan je met een 5/1 switch 4 lnb's + 1 kabel aansluiting alles via een kabel versturen, er dient dan wel een speciale einddoos (splitter) te staan eentje met satelliet aansluiting en kabel. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
Re: multiswitch
« Reply #3 on: September 05, 2019, 04:00:12 PM »
bedankt al voor de info...

Ik wil de switch van Telenet helemaal niet gebruiken, maar als ik het goed begrijp ( is weeral allemaal zo lang geleden :-?) dan zou ik ook de coax kabels die van de switch vertrekken naar de verschillende kamers, ook niet kunnen gebruiken? ik ga zondag naar het huis zal eens een foto maken van de kables die vanaf de telenet switch vertrekken naar de verschillende kamers.
Ik had gehoopt  om op deze manier te kunnen werken:
 2 coax die van de schotel komen , zoals nu ,  dan een Sat combiner en in de twee verschillende kamers een coax wandcontact doos.
De gebruikte ontvangers zijn een Dreambox 7020hd en een dreambox 8000hd  ieders met twee s tuners.

helllp  <Please> :icon_confused:
Frank

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: multiswitch
« Reply #4 on: September 05, 2019, 05:50:28 PM »
je hoeft geen foto te nemen, daarop kunnen we dat niet zien.
Neem gewoon een magneet en houd die tegen de middenader van de coaxkabels die vertrekken naar de kamers.
Blijft de magneet daaraan plakken heb je te maken met CCS kabel (Copper Clad Steel), dat zijn kabels waarvan de middenader bestaat uit staal met een ultradun laagje koper en zijn ongeschikt voor satelliet signaal (teveel demping)
Dan bestaan er nog de CCA kabels waarvan de middenader aluminium is, die zijn ook niet denderend.
Bestaat de middenader volledig uit koper dan zit je goed.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline naishdudeTopic starter

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 219
Re: multiswitch
« Reply #5 on: September 06, 2019, 07:25:21 AM »
Dat is al een heel goede hulp, bedankt!!!
Frank

Offline Sololex

  • Junior Member
  • *
  • Posts: 1
  • Country: kh
Re: multiswitch
« Reply #6 on: January 21, 2020, 05:45:03 AM »
Thanks for the guidance

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  multiswitch
 

gfxgfx
gfx gfx