gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Updates

Computer Software PDF converteren naar Office, iWork en meer
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 30-11-2023
Vu+ Open ATV 7.3 (update) 27-11-2023
Vu+ Cobraliberosat Team Image 8.3 (update) 24-11-2023
Sat-Tv daily Frequency news Vhannibal settings 27-11-2023

We need your help
Your donation will help keep the site running  :cool:
To view all topics you must be registered

gfx gfx
gfx
75093 Posts in 12633 Topics by 59666 Members - Latest Member: feka87 December 03, 2023, 02:59:41 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Internet FAQ  |  ADSL speedtouch 510 modem instellen?
gfx
gfxgfx

Author Topic: ADSL speedtouch 510 modem instellen?  (Read 552 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rooy29Topic starter

• Bronze Member
  • *
ADSL speedtouch 510 modem instellen?
« on: December 27, 2004, 07:25:42 PM »
Ik wil bv met vnc verbinding maken met mijn pc thuis als ik bv op mijn werk zit.

Ik kan wel verbinding maken met vnc van huisuit naar mijn werk maar niet andersom. Ik had ergens gelezen dat ik mijn multi modem aan zou moeten passen is moden mer router ineen.

Wie kan mij stap voor stap zeggen hoe ik de instelling moet zetten.

Ik gebruik XP-pro sp2, adsl van planet, speedtouch 510 multi-pc modem.

*Ik zou een vaste ip-adres moeten instellen, hoe doe ik dat?
*Ik heb gelezen dat ik het programmatje NAT-manager nodig heb, ik heb het al vast gedownload?

rooy29

Humax 5400Z Loader L2.08 CAM ToH 3.4 with
EMU 10.11 Plug schotel:triax 88cm, diseqc motor 1.2 strong, settingslijst pet123

Offline keeskas

• Bronze Member
  • *
« Reply #1 on: December 27, 2004, 09:46:11 PM »
hoi.

http://www.**********************.htm

dacht dat vnc iets van 5900 gebruikte

groet,

kees

Link aangepast daar het een commerciele link betreft, doch is dit goed bedoeld kees, maar dit kan via pm  :-x -Natrium

• Bronze Member
  • *
« Reply #2 on: December 28, 2004, 10:20:54 AM »
Het probleem zit niet in de vnc maar i de configuratie van mijn speedtouch 510 modem is modem en router in één.
Ik kan wel verbinding maken van huisuit naar de pc van vrienden maar anders omlukt het niet. Zoals ik al een beetje heb rond gelezen dan zou ik mijn pc een vast eip-adres moeten geven maar hou doe ik dat ?, ik weet wel wek ip adres ik heb maar hoe moet ik deze instellen en dan komt het grootste probleem ik zou wat moeten "forwarden"met mijn modem/router zodat daar ook het ip-adres in staat met de NAT en DNS instellingen??

rooy29

EMU 10.11 Plug schotel:triax 88cm, diseqc motor 1.2 strong, settingslijst pet123

Offline keeskas

• Bronze Member
  • *
« Reply #3 on: December 29, 2004, 07:51:37 PM »
Hoi,

Heb de link via een pm aan je verzonden.

Zal proberen het iets duidelijker te maken.

Dat jij degene bent die wel naar vnc op bijv. het werk kan connecten komt omdat jij degene bent die de "sessie" initieert. Jij zet door het starten van de applicatie de deur open en bepaalt zelf wanneer die dicht gaat (sluiten van de applicatie). De router/firewall weet dat jij van het interne netwerk afkomt en dit is verkeer welk wordt vertrouwt door de router.

Andersom is het stuk lastiger omdat de router niet kan ruiken dat iemand die van buiten komt met goede bedoelingen naar binnen wil.

Doormiddel van poortforwarding kan je aangeven dat zodra er iets op een bepaalde poort (bijv.5900) binnen komt, alleen dit moeten worden doorgezet naar een bepaalde pc (en poort) aan de veilige kant van de router. dus als jou ip adres bijv. 111.222.111.222 is en vnc probeert hier op poort 5900 binnen te komen dan zal jouw router zeggen:

111.222.111.222 (5900) -----> 192.168.0.5 (5900) (jouw pc)
d.m.v. van een truukje zou je dus ook kunnen zeggen:
111.222.111.222 (5900) -----> 192.168.0.5 (5900) (jouw pc)
111.222.111.222 (5901) -----> 192.168.0.6(5900) (de pc van je baas)

e.e.a. neemt niet weg dat zodra je welke poort dan ook open zet, kwade geesten zullen proberen door dit gaatje naar binnen te komen.

er is veel te lezen over dit soms moeilijke onderwerp, zo kan je poorten dynamisch open laten zetten (als ik op 5900 naar buiten ga dan mag 5904 open voor verkeer naar binnen, want dat vertrouw ik) enz. enz

op bijv. www.weethet.nl en www.tekstenuitleg.net is om te beginnen wel wat leesvoer te vinden. Een aanrader is ook de site network4all

Groet,

Kees

• Bronze Member
  • *
« Reply #4 on: December 29, 2004, 11:13:29 PM »
Kees,

Ik had deze vraag ook al op een ander board gezet en daar kreeg ik dit antwoord:

Als eerst het advies voordat je gaat forwarden, maak een vast ip adres aan voor de pc waarmee je dit wilt gaan doen.
Dit doe je door eerst in een internet explorer in te typen, 10.0.0.138 en daarna te gaan naar advance instellingen en daarna naar dhcp instellingen, daar zie je een blok staan met DHCP server adres pools.
Deze schirjf je even op.
Daarna sluit je dit af en dan sluit je de explorer.
Daarna ga je naar de netwerk instellingen en kiez je bij tcp.ip eigenschappen niet voor automatisch ip adres verkrijgen maar volgende adres gebruiken, hier vul je in het adres maar dan eindigend 1 hoger dan het laatste getal wat je opgeschreven hebt, of tewel, vb:10.0.0.100 tot 10.0.0.150 en dan vul jij in, vb:10.0.0.151, dit betekent dat je nu een ip adres wilt wat buiten de DHCP range valt en dit adres krijg je dan vast toegewezen door de router.
Daarna vul je in een gateway nummer, dit kun je doen onder de extra eigenschappen in de netwerk instellingen, hier vul je in, 10.0.0.138, het nummer van de router inderdaad.
Daarna sla je de boel op en wacht je even.... bij gebruik XP wordt alles dan automatisch goed gezet en zou je daarna gewoon weer internet en zo moeten hebben.
Daarna als dat werkt ga je weer in een explorer naar je router en kies je weer voor advance opties en nu ga je naar NAT opties, daar kun je nu invullen NEW napt settings, als je hier op klikt moet je een aantal velden invullen, als eerst het interne ip adres, vb:10.0.0.151 en daarna het poort nummer, vb:3389 en daarna het outside ip adres, deze laat je zo staan allemaal nullen, en het outside poort nummer, vb:3389, dit sla je op en daarna sluit je de explorer.
Nu heb je gemaakt een vast ip adres voor de pc en heb je de juiste poort reeds opengezet voor de aplicatie.

Ik kon niet alles uitvoeren, ik had hierop weer geantwoord:

Ik heb de DHCP server gegevens opgeschreven, ik geeft het ip end adres +1 op in de netwerkinstellingen dat wordt dan vb:10.0.0.201 en de gateway instelling zoals je al aangaf maar dan gaat het mis men vraagd ook de subnetmaster instelling en deze stond op 255.255.255.0 maar als ik deze daar ook in geef en ik wacht even zodat alle instellingen worden verwerkt en dan probeer ik op internet te gaan maar dan doet hij niets vind een wit scherm?(ik kan dan wel downloaden maar vind geen web pagina) wat doe ik nu verkeerd? ik neem aan dat ik eerst dit probleem zal moeten oplossen voordat ik verder kan gaan?

Verder had ik nog geen antwoord terug gehad maar mischien kan jij mij hiermee verder helpen?

rooy29

Offline keeskas

• Bronze Member
  • *
« Reply #5 on: December 30, 2004, 06:40:35 PM »
het is lastig maar zet alles eerst eens terug in de werkende situatie.

ga dan naar start, uitvoeren en type "cmd".
op de commandline type je nu "ipconfig /all"
je kunt nu instellingen van de netwerkkaart bekijken.
noteer het nummer dat je ziet staan. (dit nummer wordt door de dhcp-server van de router aan je uitgedeeld, eigenlijk moet je het "vastzetten" maar gelukkig probeert de dhcpserver als eerste om je oude adres opnieuw toe te kennen).

probeer nu het netwerkadres dat je gevonden hebt in te stellen in de poortforwarding van de router.

Groet,

Kees

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Internet FAQ  |  ADSL speedtouch 510 modem instellen?

gfxgfx
gfx gfx