gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:13:07 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Internet FAQ  |  Firefox verandert ingrijpend per 14 november
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Firefox verandert ingrijpend per 14 november  (Read 1782 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« on: November 05, 2017, 11:14:12 AM »
Firefox gaat per 14 november hun browser veranderen, de belangrijkste wijziging in 4 jaar.
14 november is de grote dag voor Mozilla. Dan wordt Firefox 57 gelanceerd: de compleet vernieuwde browser, die twee keer sneller moet zijn, 30% minder geheugen gebruikt en een geheel nieuw ontworpen uiterlijk heeft. Firefox 57 is de grootste vernieuwing van Mozilla's browser in jaren tijd. Add-ons zoals bijvoorbeeld Adblockplus kunnen dan anders werken of zelfs helemaal niet meer.

Oude extensies (add-ons) zullen niet meer werken in Firefox 57, dat op 14 november 2017 zal verschijnen. Alleen vernieuwde web-extensies doen het dan nog. Hoe weet je welke extensies dan nog functioneren?

Waarom werken oude Firefox-extensies na 14 november niet meer?
Firefox is zeer drastisch veranderd onder de motorkap dit jaar. Multipele inhoudsprocessen en sandbox-beveiliging maken Mozilla's browser veel sneller, veiliger en stabieler. Neveneffect van deze metamorfose is dat oude extensies die niet aangepast worden niet compatibel meer zijn. Deze extensies (add-ons) voldoen niet meer aan de nieuwe eisen die Mozilla stelt op het gebied van beveiliging en efficiëntie en zullen domweg niet meer werken in Firefox 57.

Het is belangrijk om je te realiseren dat alle extensies voor Firefox niet door Mozilla zelf gemaakt worden. Ze worden door onafhankelijke ontwikkelaars gemaakt die meestal niks met Mozilla te maken hebben. De kwaliteit van deze extensies is wisselend, net als de bereidheid om verouderde extensies aan te passen.

Werkt geen enkele extensie dan meer?
Nee, zo erg is het niet. Veel ontwikkelaars zullen hun extensies aanpassen aan de nieuwe eisen en met zogeheten web-extensies komen die wel werken in Firefox 57. Deze extensies worden automatisch bijgewerkt naar een wel functionerende web-extensie. Daar hoef je niks voor te doen.

Hoe weet ik welke extensies wel en niet zullen werken?
Als je nu naar Add-ons | Extensies gaat (of about:addons in de adresbalk typt) dan zie je de lijst met extensies die je geïnstalleerd hebt in Firefox. Als er niks achter een extensie staat, dan is deze al bijgewerkt naar een web-extensie en weet je dat deze blijft werken. Als er in het geel Verouderd achter staat dan is dit (nog) niet gebeurd.

Probeer/betaversie van die nieuwe Firefox: https://www.mozilla.org/nl/firefox/channel/desktop/.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« Reply #1 on: November 05, 2017, 03:06:51 PM »
In een van de laatste update van 56 is e.e.a. ook al drastisch veranderd.
Zo moest ik adblock opnieuw activeren.
Het flash gebeuren op Inet site hebben ze aangepast.... dus kom je op een site waar ze filmpies hebben zoals een blog e.d.
dan heb ik hier b.v. bij een blog dat het de ene keer wel werkt en de andere keer die hele site vastloopt.
Je kan het laden van die site dan wel stoppen en b.v. terug gaan naar je startpage ( bij mij google) en dan b.v. naar dit forum willen,
maar dat gaat dan niet meer !!!!! Er blijft dan iets onder hangen. Ik moet dan Firefox eerst helemaal afsluiten en opnieuw openen en dan werkt hij weer.
Met browser Chrome heb ik op die bewuste website nergens last van......probleem zit dus duidelijk vanaf die dag dat die update kwam bij FireFox zelf...in combi met die website natuurlijk.
Btw soms zie je een flash player die dan grijs is......je moet dan expliciet zelf aangeven dat je flash wil gaan zien.

Er is dus voor website op het hele Inet dus ook nog veel te doen aangaande dat Flash gebeuren wat ze er tegenwoordig eruit willen hebben.

Op het journaal gaven ze laatst al een bericht dat FF sneller zou worden.....ik heb het idee dat het bij mij op dit moment met 56.0.2. alleen maar trager is geworden + die problemen.

Laten we hopen dat FireFox 57 beter zal zijn.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« Reply #2 on: November 05, 2017, 11:04:12 PM »

Ik gebruik nu al een tijdje de Developer Edition en ben nu aan versie 57.0b14 (64-bits)
Ik moet zeggen dat ik na wat zoekwerk om de juiste instellingen terug te plaatsen geen klachten heb.
Enkel mis ik wat vertrouwde plugins en hopelijk kommen die later nog wel terug.
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« Reply #3 on: November 08, 2017, 12:58:35 AM »
Van die Developer Edition is ondertussen een nieuwe versie 58.0b1 64bits van miss dat je je vertrouwde plugins daar terug in te vinden zijn  :P
Gebruik deze Developer Edition nu voor het eerst na de gewone versies van firefox wist niet dat deze bestond, en moet zeggen dat deze browser zeer snel reageert dus die blijft voorlopig staan.  :cool:
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« Reply #4 on: November 08, 2017, 07:09:07 AM »
Zowel onder de Developer Edition als deze laatste zijn de plug-ins wel te zien voor zover de nog werkende aanwezig zijn.
Wat versta onder je vertrouwde plugins  :sad:

Wat ik voorlopig wel erg mis is de Status-4-Evar plug-in
Status-4-Evar! Status-4-Evar is een add-on die alle functies van de oude statusbalk opnieuw aanmaakt en deze in de nieuwe add-onbalk laat plaatsen.
Dat is dus wachten tot die jongens hem kunnen aanpassen  :-x
  Groetjes van Jef

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« Reply #5 on: November 08, 2017, 10:15:37 AM »
Gebruik nu goed een jaar firefox daarvoor altijd IE gebruikt maar met de laatste versie van IE ondervond ik hier en daar problemen daarmee de overschakeling gedaan naar firefox en tot hier toe tevreden zolang het doet wat ik wil dat het doet is het goed voor mij  Cheesy
En na gisteren deze Developpers Edition geprobeerd te hebben ondervind ik wel dat deze veel sneller reageert gaat dan de gewone firefox versie of dit is miss maar een gedacht. 
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Firefox verandert ingrijpend per 14 november
« Reply #6 on: November 08, 2017, 04:14:14 PM »
idd die status-4-Ever zie je mee in de lijst van de addons staan maar is niet compatibel met deze laatste versies
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Internet FAQ  |  Firefox verandert ingrijpend per 14 november
 

gfxgfx
gfx gfx