gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 12:48:58 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 10 nabeschouwing (Poll)
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Windows 10 nabeschouwing (Poll)  (Read 2109 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« on: November 22, 2016, 10:38:47 AM »



Windows 10 nabeschouwing

Soms is overstappen van een oudere versie naar een nieuwe heel ingrijpend en het vergt dan meestal wat tijd om aan te wennen.
Maar ik moet zeggen dat ik met de windows 10 super tevreden ben.  :cool:

Wat is jullie mening over de nieuwste versie  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #1 on: November 22, 2016, 11:09:31 AM »
ik ben van Windows XP naar Windows 10 moeten gaan, Vista, Win 7 en 8 overgeslagen, ik zie het verschil in werking, wel ze hadden het beter disaster 10 genoemd, waardeloze troep is het.
Windows 10 kan NIKS meer dan het 20 jaar oude XP, er is geen enkel toegevoegde waarde.
Tenzij je de computer alleen gebruik om te internetten of de hele dag op facebook zit.
W10 is een geheugen vreter, er staat van alles op de achtergrond mee te kijken en te draaien, dat niet nodig is, dat is te merken aan de prestaties van de pc.   
Bijvoorbeeld de snelheid voor het uitpakken van hele grote rar of zip files, XP is al lang klaar terwijl W10 nog heel druk bezig is, XP is dan nog een 32 bits versie, W10 een 64 bits versie en hoort het sneller te doen, maar nee.
Als ik een zwaar programma draai en 2de zwaar programma wil opstarten dan duurt het een eeuwigheid eer het opent, als Quick par loopt moet ik het zelfs niet proberen.
Iedere keer als er een update komt, staat die rommel van windows 10 weer op de pc, sommige instellingen verdwenen.
De snelkoppeling van bijvoorbeeld dreamset , een programma dat rechtstreeks draait vanuit een map krijgt men niet eens in de linkse start menu, zonder kunstingrepen.
Je kan daar ook niks wijzigen of hernoemen, alles staat daar onder de naam van de uitgever, zo staat convertxtodvd onder vso, de VLC media player onder Videolan…enz….is dit logisch ?? ….zoek maar.
W10, half af gewerkt op de markt gegooid, bij een nieuwe installatie, krijgt men gvd nog niet eens afbeeldingen te zien in de verkenner, er wordt een icoon getoond.
Bewegende gif’s niet proberen om ze te tonen in windows zelfs, het lukt niet.
Dan nog zo’n grap in de verkenner, bij mappen waar film of muziek bestanden staan gaat men aan de hand van de extensies, automatisch auteur, uitgever, album en andere quatsch bij zetten, de aanmaak datum of eigenschappen, worden weggelaten, voor elke nieuwe map moet ik dat aanpassen, een mogelijk om dat standaard te zetten, HO maar.
Elke dag dat ik die troelala 10 opstart is er wel iets dat mijn aandacht vraagt, dat kan men moeilijk een OS noemen.
Nee niks tevreden van, ik wil een degelijk en snel besturingssysteem waar ik op kan werken, geen showbak, want dat is wat ze er van gemaakt hebben. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #2 on: November 22, 2016, 11:10:09 AM »
Ik kan aan die Poll niet echt meedoen hahaha

Dan zou ik moeten kiezen voor "Ik stap niet over naar W10" maar dat klinkt zo negatief alsof ik er niks mee te maken zou willen hebben.
Ik gebruik nu nog steeds Windows 7....en als ik een keer weer aan een nieuwe PC toe ben dan zal daar vanzelf Windows 10 opkomen.

In mijn geval dus:

* ik ben er nog niet aan toegekomen




Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #3 on: November 22, 2016, 11:24:01 AM »

* ik ben er nog niet aan toegekomen

Deze optie is toegevoegd  :-x
  Groetjes van Jef

Offline Luc1

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 205
  • Country: be
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #4 on: December 02, 2016, 12:51:07 AM »
Hallo

Ik ben van w10 ook niet tevreden elke keer er een opdate is kan ik hier de computer een keer of 10 terug opstarten voor er ook maar een beeld op komt start nooit na opdate op heb deze eens 6 uur laten opstaan na opdate maar nieks beeld




<love lux>
Dreambox 7020HD , Dreambox 7020 , Draaibaar 30° west - 42° oost,Vu+ VU-Duo 4k UDH, Solose  Bigsat astra1/astra2/astra3/ hotbird,

Offline Theo5

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 405
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #5 on: December 02, 2016, 01:58:15 PM »
Hallo,

Ben wel tevreden hoor hoewel er toch wel dingen zijn waarvan je zegt pffff moet dat.
Ben het met Luc1 volledig eens, die updates hopeloos.

Wanneer ik een voorkeur van Windows versie's mag geven. dan Windows XP die werkte uitstekend.

Grtz. Theo.

Wie vraagt is dom voor een paar minuten;
wie niet vraagt is het voor altijd.

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #6 on: December 02, 2016, 11:51:53 PM »
updates, kun je gewoon uiitzetten.
Hier werkt het allemaal zeer goed met W 10.
Groetjes Peter

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #7 on: December 03, 2016, 08:58:07 AM »

Automatische updates van Windows 10 stoppen
Microsoft geeft je niet veel marge als het op het plannen van updates aankomt. Ik toon je hoe je zelf de teugels in handen neemt.
STAP 1 / Services
Het updateritme van Windows 10 aanpassen, is eigenlijk vrij eenvoudig. Hiervoor moet je het Taakbeheer-venster openen, dat je kan opzoeken via Start of gewoon oproept via de sneltoetscombinatie CTRL+ALT+DEL. Navigeer in het venster naar de tab Services en rangschik de processen op alfabetische volgorde voor je gemak. Zoek onder de w’s naar het wuauserv-proces met de beschrijving Windows Update. 



STAP 2 / Uitschakelen
Klik met je rechtermuis wuauserv aan en kies in het menu voor Services openen. Je komt nu in het Services-venster terecht. Zoek hier wederom naar het Windows Update-proces, dat nu onder die naam zou moeten opgelijst zijn. De rechtermuisknopklik opent hier een menu waarin je Stoppen selecteert. Je hebt de automatische updates van Windows 10 nu uitgeschakeld en kan deze zelf binnenhalen wanneer het je uitkomt. Probeer dat toch op regelmatige basis te doen, om de beveiliging van je besturingssysteem niet te verwaarlozen.




Los van vorig probleem kun je ook
De installatie van stuurprogramma updates is in Windows 10 eenvoudig te voorkomen:
Klik met de rechter muisknop op Start.
Klik op Systeem.
Klik op Geavanceerde systeeminstellingen.
Klik op tabblad Hardware.
Klik op Instellingen voor apparaat installatie.
Selecteer Nee en klik op Wijzigingen opslaan.

Al bij al is het natuurlijk aangeraden windows updates gewoon uit te voeren

Windows update problemen oplossen
Heeft u steeds een probleem met die updates  :sad: Zo ja, dan kunt proberen om de volgende map eens leeg te gooien.
Deze heet Downloads en is te vinden onder C:\WIndows\SoftwareDistribution\Downloads.
Over het algemeen lossen dit soort problemen op door eerder genoemde uit te voeren.

  Groetjes van Jef

Offline Luc1

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 205
  • Country: be
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #8 on: December 03, 2016, 03:50:18 PM »
Hallo iedereen


jef bedankt voor de uitleg nu heb de opdate hier ook eens uitgezet kijken wat het geeft .

mvg luc



<love lux>
Dreambox 7020HD , Dreambox 7020 , Draaibaar 30° west - 42° oost,Vu+ VU-Duo 4k UDH, Solose  Bigsat astra1/astra2/astra3/ hotbird,

Offline Theo5

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 405
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #9 on: December 05, 2016, 11:28:45 AM »
@luxsat

Jef, ik heb de update uit gezet en bedankt voor de tips.
Maar zal toch niet onder de update's uitkomen denk ik.

Mvg Theo
Grtz. Theo.

Wie vraagt is dom voor een paar minuten;
wie niet vraagt is het voor altijd.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #10 on: December 14, 2016, 01:36:55 PM »
Getver de getver, vandaag zit ik middenin een fotobewerking, PC loopt vast op Photoshop, de led van de HDD staat te knipperen al zot.
ik wil Photoshop afsluiten met taakbeheer, begint die stomme windows 10 een update te doen, 25 minuten later kan ik terug op de pc
Weer een hoop Windows 10 rommel geherinstalleerd en 3D Vision Photo Viewer van nividia, leuk is anders.
Dan mag men voor de zoveelste keer al overbodige windows rommel gaan opkuisen, in totaal een dik uur kwijt om de pc weer in de staat te krijgen zoals ik hem deze ochtend opstartte.
Voor de liefhebbers van diit superieure besturingssysteem nog snel een actuele desktop background

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #11 on: December 14, 2016, 08:41:01 PM »
Gewoon even alle updates uitzetten, en je hebt er geen last meer van.
Groetjes Peter

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Windows 10 nabeschouwing (Poll)
« Reply #12 on: December 17, 2016, 03:22:56 PM »
Hier nog een leuke nabeschouwing van Windows 10.
Vandaag nog maar eens aan de slag gegaan met Adobe Audition, wat blijkt, geluid overnemen van internet, werkt niet meer.
Sluit ik een USB microfoon aan op de pc, kan ik wel opnemen, echter zo lang de microfoon is aangesloten of actief staat in Audition, is geluid afspelen onmogelijk, ik kan dus niet eens gaan beluisteren wat ik ingesproken heb.
Daarna ben ik in Adobe Audition een keuze aan het maken uit een 500 tal korte effecten om in een masterfile te gebruiken, deze worden eerst gerangschikt op lengte.
Omdat het hier mp3 of wave bestanden betreft gaat Winddoos 10, in al zijn dommigheid, om de 20 seconden alles opnieuw alfabetisch rangschikken, wie verzint zoiets ???.
Dan heb ik een programma waar ik honderden euro’s aan betaald heb, kan ik het niet eens volwaardig gebruiken.
Rotzooi is het
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 10 nabeschouwing (Poll)
 

gfxgfx
gfx gfx