gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

What's new
XDREAMY skin v 5.2.1- 22-01-2025
Dreambox OpenPLi 9.xStar Images (original) * 16-01-2025
Vu+ Pur E2 7.4 * 13-01-2025
Dreambox Pur E2 7.4 (DM-900-920) * 13-01-2025
OSCAM 11866 (Ipk & Deb)- 12-01-2025
Vu+ Open AAf Titan 2.03 * 11-01-2025

Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in

gfx gfx
gfx
67091 Posts in 10512 Topics by 6384 Members - Latest Member: koli January 23, 2025, 03:58:03 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam/Skins  |  Tools / Plugins / CCcam / Bootlogo's / Skins  |  Vastlopers Enigma2 image exp 20160602 Tarbal Image ..
gfx
gfxgfx

Author Topic: Vastlopers Enigma2 image exp 20160602 Tarbal Image ..  (Read 3909 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gerlofTopic starter

• V.I.P Member
Vastlopers Enigma2 image exp 20160602 Tarbal Image ..
« on: June 29, 2016, 03:01:29 AM »
Omdat ik nu toch met images bezig ben te installeren heb ik nu de Enigma2 image exp 20160602 geinstalleerd

En heb hier hede luxsat plugin geinstalleerd waarna de buienradar en andere opties betreft het weer
niet wouden opstarten, de tantwielen bleven draaien.

Ik merkte ook dat er weer geen cam menu inzat en cccam of oscam niet te downloaden was, een cam
manager die noodzakelijk is voor het inschakelen van de softcam was nergens te vinden.
Het download menu (blauw knop optie 1 download) werkt niet

Ook bij Software managened extentions krijg ik wel de standaart download lijst maar geen cam`s te zien.   :-D

Is dit soms ok een pli based image waarvan de cams uit gehaald zijn ?    :-D

Via de luxsat plugin kom ik nog wel een cam feed downloaden maar ik heb een cam manager nodig om deze
in te schakelen als de cam (oscam cccam) er teminste instaat..  :-?

Vreemd, meestal red ik mij wel met het flashen maar na een tijdje dezelfde image te hebben gedraait
is het toch enorm lastig om alleen al de cams weer op een gewone manier terug te krijgen in het menu...  <Dommage>

Ik zoek een goed complete image welke goed loopt en waar de cams inzitten gaarne hulp na 4 uur instaleren...   :-)
Sathopper in hard en nieren ;)

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Vastlopers Enigma2 image exp 20160602 Tarbal Image ..
« Reply #1 on: June 29, 2016, 12:37:30 PM »
En welke Image is dit  :sad: Enigma2 image exp 20160602  :P
  Groetjes van Jef

• V.I.P Member
« Reply #2 on: June 30, 2016, 02:58:46 AM »
Dit is het Opendreambox image, ik zoek een cam manager ervoor om tussen de cam`s te kunnen schakelen.

Ook de blauweknop en dan download werkt hier niet.. Vaak wordt de cam manager vergeten in de images waardoor
je de geinstalleerde cams niet in of uit kan schakelen.   <love lux>

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #3 on: June 30, 2016, 08:25:39 AM »
Als je had gedaan wat er bij de Image stond had je al verder geweest want ik heb het net even getest en dat werkt prima.
You can use the Gemini plug-in for cam use with the Opendreambox

Download
https://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,42865.0.html
4 OE2*   ( Enigma2 ) Gemini3wizard 0.17-r0  OE(2.0)
Installeer de Wizard
Herstart Enigma
Ga naar de applicaties
Installeer verder de nieuwe Gemini 3 Wizard het kan even duren en dan herstart de box zichzelf

Installeer de  7 OE2*   ( Enigma2 ) gp-cam-feed - 0.4 en herstart de Enigma

Nu vind je onder de blauwe knop alle opties van de Wizard
Ga via de knopjes links rechts onder boven naar addons en daar kun je alle cams downloaden
Herstart de enigma en ga via de blauwe knop naar CI softcam en daar kun je de gekozen cam instellen en starten Herstarten.
  Groetjes van Jef

• V.I.P Member
« Reply #4 on: July 01, 2016, 12:15:09 PM »
Oke het is geluikt Jeff thx voor de info, door alle commotie had ik het een en ander over het hooft gezien, sorry daarvoor.

Ik heb nog een image firmware upfate gedaan maar deze lijkt nu goed te lopen ;) Alleen zie ik geen buienradar landkaart als ik
de  Luxsat plugin daarmaa activeer, alleen een klok links bovenin het scherm.
In ieder gevaal ben ik weer een paar stappen verder ermee, mooizo!   :?   :-) <uitroep>

Weet jij toevallig over er ook nog een signaalmeter tijdens zappen zichtbaar is op het scherm, die kan ik zo snel nog niet vinden.

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #5 on: July 01, 2016, 01:45:30 PM »
Ja van onze plugins is daar maar weinig dat werkt maar of wij dit verder moeten bekijken weet ik zomaar niet want het is gewoon die Gemini Plugin die alles overneemt en daar ben ik niet zo een fan van  :-x
  Groetjes van Jef

• V.I.P Member
« Reply #6 on: July 02, 2016, 12:38:20 AM »
Dat klopt, de gemini plugins kunnen flink wat cpu trekken terwijl menig box met 400 Mhz mips dat ook weer verwerkt in extra traagheid, een heel paneel voor een cam en nog een paar plugins.
Het is best wel makkelijk een satmeter die je kan selecteren bij de infobar i.p.v steeds terug te schakelen naar het subnmenu voor een smeter, bij sommige images heb ik de aanwezigheid van de satmeter gezien en het staat best wel lux ook in het frontmenu.

Trouwens even een ander vraagje waar ik even niet uitkom, hier in \nederland heeft canaal digitaal zijn symbolerate veranderd van 27.500 naar 29000
en verschillende personen met een humax en vu ontvanger hebben last van blokkenbeeld omdat de ontvangers de symbolerate niet (mer) aankan,
dank je wel canaal digitaal   <dans>

Weet jij daar mischien een oplossing voor ( behalve een andere ontvanger kopen )    :-D
In eerste instantie gaat het om de vu duo 2  alvast bedankt ..

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #7 on: July 02, 2016, 12:48:13 AM »

Trouwens even een ander vraagje waar ik even niet uitkom, hier in \nederland heeft canaal digitaal zijn symbolerate veranderd van 27.500 naar 29000
en verschillende personen met een humax en vu ontvanger hebben last van blokkenbeeld omdat de ontvangers de symbolerate niet (mer) aankan,
  <dans>

Weet jij daar mischien een oplossing voor ( behalve een andere ontvanger kopen )    :-D

Zelf met de beste decoder heb je er nog last van bij het minste slecht weer.
De oplossing is dat zij alles terug schroeven maar dat zie ik zomaar niet gebeuren  :-?
Dan rest er uiteindelijk nog maar een oplossing en dat is Tv vlaanderen en Canaal Digitaal buiten gooien  :)

Groetjes van Jef

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • Country: nl
« Reply #8 on: July 02, 2016, 12:10:27 PM »

dank je wel canaal digitaal   <dans>

Omdat je in een ander topic de fout ook maakte zeg ik het maar even omdat andere mensen die fout niet gaan gebruiken he haha
maar je het het over symbol rate 29000, maar dat is dus 29900

Je zegt oude decoders, maar b.v. van de Vu duo 2 zie ik op Wiki staan bij levenscyclus:  2012 -  en "Available"
Ze worden dus nog gemaakt want in vergelijking op wiki staat bij VU Solo: 2010 -2013 en "Discontinued"
of het moet zijn dat men tegenwoordig andere hardware in die boxen gebruikt ten opzichte van de eerdere modellen...maar dat lijkt me stug.

Dus voor een box die nog gemaakt word lijkt het me dan vreemd dat die de symbol rate niet aan zou kunnen.  :P

Wat wel kan is wat ze bij CD/TVV zelf altijd het eerste roepen...en sorry dat ik dan nu ook moet doen hahaha
Maar je moet tegenwoordig met je schotel perfect uitgericht staan. En bij het ontvangen van meerdere satellieten een schotel hebben van minimaal 80 cm.
De Astra 23 is al een zwakke sat en bij CD/TVV heb je minimaal 10dB nodig om beeld te hebben.
Bij 9 dB kan het al blokje geven en wat haperen - bij 8 dB kan het haperen en af en toe vastlopen - bij 7 dB gaat het haperen, vastlopen, en geen beeld meer geven.

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • Listen Hitradio
« Reply #9 on: July 02, 2016, 12:44:05 PM »
Ik zou aanraden om eens naar de waarden van ontvangst te kijken wanneer zich blokjes vormen, dat moet minstens 10dB zijn.
Haal je dat niet, dan moet de schotel en of de lnb wat bij geregeld worden, het luistert allemaal nogal nauw deze dagen, er is geen marge meer voor foutjes die we ons pakweg 3 jaar geleden wel nog konden veroorloven.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #10 on: July 02, 2016, 01:28:18 PM »
Och als je soms naar de waarden kijkt bij slecht weer is het gewoon 0.00 en dan heeft het niets meer te maken met je ontvangst maar met Tv Vlaanderen en Canaal digitaal zelf die hun signaal niet meer opgestraald krijgen.
Als die hun signaal al niet goed opgestraald krijgen hoe wil je dan dat het bij ons allemaal goed zou moeten binnen komen  :P

Mooiste voorbeeld is Bvn op 19.2 bij het aller slechtste weer ontvang je die nog.

De schotel moet altijd goed staan en dat is een eerste vereiste.
Nu gaan zeggen dat de decoders die veranderingen niet meer aan kunnen is toch wat ver gezocht.

Ik zou die ontvangst eens willen zien op hun eigen flut ontvangers met hun eigen 60cm schoteltje

Groetjes van Jef

Offline tokkio

• Bronze Member
  • *
« Reply #11 on: July 02, 2016, 03:23:22 PM »
Ik vind dat er de laatste week enige verbetering is bij TV VL,Wij kijken wel met een dreambox 800se,en satdreamerGR als image, mijn antenne hier thuis is een Technisat multytenne 45 quatro single:  en de waarden van TVVL waren vorige week als wij net terug waren uit vakantie zo een 8.5tot 9 DB,en nu 9.60DB op een  en 10.30 op VTM, en het is bewolkt en juist nog een klein onweertje gehad,maar geen blok vorming gezien,wat mij wel opviel is dat vorige week ik nog een AGC( Automatische regeling van de versterking.) van 13% had en nu een van 18% ,wat het er mee te maken heeft als signaal sterkte weet ik niet ,maar ik vind het wel positief.
Dat was beging Mei wel anders ,dan waren we in de Algarve -Portugal en daar had ik met moeite 7.5 DB, met een AGC van 13% met een maxvieuw twister antenne, maar nog wel beeld ,omdat het mooi open weer was  <dans> en dat was voor de omschakeling van 27500 naar 29900.

• V.I.P Member
« Reply #12 on: July 07, 2016, 02:48:28 AM »
hoi Jef even nog eren vraagje

Nadat ik met zappen een vastloper had met de box starte ik deze opnieuw op en alle kabel en sateliet settings waren uit het sateliet menu verdwenen.
Eerder had ik een cleanup plugin geinstalleerd aardoor alle cach rommel eruit gehaald werd, maar ik weet niet of diet hiermee te maken heeft.

Of is het een rechten foutje ( chmod 755/var/tuxboa/satelite.xml) waardoor ik na reboot alle kabel en sateliete kwijt ben ?

Ik vindt het zo jammer ant voor de rest loopt dit image snel en goed met alle settings verder..

Gaarne een oplossing, bedankt alvast Ger   <love lux>

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #13 on: July 07, 2016, 06:37:52 AM »
Heel moeilijk te zeggen wat er gebeurd maar die cleanup plugin zou best wel eens de dader kunnen
zijn die zou ik alvast weg laten.  :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam/Skins  |  Tools / Plugins / CCcam / Bootlogo's / Skins  |  Vastlopers Enigma2 image exp 20160602 Tarbal Image ..

gfxgfx
gfx gfx