gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 04:01:33 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  geen één of canvas met m7 ontvanger
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: geen één of canvas met m7 ontvanger  (Read 5110 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
geen één of canvas met m7 ontvanger
« on: June 23, 2016, 07:14:33 PM »
Vreemd, alles werkt behalve één en canvas, alles al terug ingeladen, resultaat hetzelfde.
Schotel perfect uitgericht, kan dit aan de lnb liggen?
Op een andere schotel werkt het dan weer wel, het vreemde is dat het enkel en alleen die twee zenders zijn.
Dit betreft een originele TVVlaanderen M7 ontvanger.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #1 on: June 23, 2016, 08:10:48 PM »



Even moeilijk te zeggen nu wie weet krijgen zij hun signaal weer moeilijk opgebeamd.
Door de zware weersomstandigheden is de ontvangst zo goed als nul hier met dank aan al hun veranderingen.

Hier word sterk overwogen te stoppen met Tv Vlaanderen en Canaal Digitaal.
 :-?
  Groetjes van Jef

Offline jo138

  • Full Member
  • **
  • Posts: 16
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #2 on: June 23, 2016, 10:53:35 PM »
Gisteren had ik ook geen beeld meer voor de zenders op de transponder van één HD.  's morgens alles nog in orde, 's avonds niks. Ik heb nog op het dak gekropen met het toestel om de satteliet te richten maar het heeft niet geholpen. Andere zenders werken wel. Deze avond met het onweer is het algemeen geen goede ontvangst.

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #3 on: June 23, 2016, 11:16:53 PM »
Van de week heeft hier rond de middag ook enkel op transponder 12187 H waar èèn en canvas etc op zit geen signaal geweest

sony xperia

Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #4 on: June 24, 2016, 12:08:07 AM »
Ik had vandaag dan weer iets na 13h00, een 10 tal minuten uitval op VTM en 2BE, terwijl de VRT kanalen wel werkten, signaal was oke >13dB.
Dus het moet aan de bron gelegen zijn: opstralen, straalverbinding ???
Ook veel uitval op de Britse zenders
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #5 on: June 24, 2016, 07:22:00 AM »
De VRT kanalen zenden een ietsje sterker uit waardoor deze langer stand houden dan de rest van Tv Vlaanderen en Canaal Digitaal.
Het gebeurd de laatste tijd meer dat het signaal prima is maar dat er toch geen ontvangst is  :-?
Zij hebben een probleem met het opbeamen en wij een probleem met ontvangst dank zij al hun veranderingen om toch maar het onderste uit de kan te halen.
Gisteren lange tijd geen beeld hier op 23,5 , op 28,2 was er nog te kijken en op BVN super / super beeld en ontvangst.

Als dit blijft aanhouden word er hier sterk overwogen alles buiten te gooien en over te gaan naar een provider die wel regelmatig beeld kan leveren zoals Belgacom en Telenet , die hebben wel enkele andere nadelen maar je kunt ten minste toch Tv kijken.

Als mensen mij vragen wat vind je van Tv Vlaanderen en Canaal digitaal dan moet ik jammer genoeg zeggen blijf daar af dat is voor hobbyisten die zich daar dagelijks druk kunnen in maken
  :)




  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #6 on: June 24, 2016, 10:20:17 AM »
Zoiets was te verwachten, altijd maar meer zenders op 1 transponder en het onderste uit de kan halen.

Gelukkig zitten nu alle zenders die belangrijk zijn weer samen op 1 satelliet, zodat we de schotel optimaal kunnen uitrichten op astra 23.5, het zou anders nog erger worden.
Het zal deze winter leuk worden als er sneeuw in de lucht hangt.
   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #7 on: June 24, 2016, 03:45:10 PM »

Het gebeurd de laatste tijd meer dat het signaal prima is maar dat er toch geen ontvangst is  :-?




Dat was mij ook opgevallen.....soms heb je gewoon even blokjes in beeld en hapert het even enzo vooral op de pr0n zenders
die altijd sowieso al zwakke zenders zijn...ik kijk dan METEEN de dB waarde en desondanks is en blijft die goed.
Gisteren kon je dus ook weer mooi testen...op buienradar zou hier om 22:10 uur zwaar onweer komen...en idd precies op die tijd kwam dat ook.
Je ziet dan dat de Duitsers 19 oost en Engelsen 28 oost ook wel minder dB waarde hebben ( rond 8 en 10 dB) en gewoon beeld hebben.
Bij CD is het dan nog maar 7 dB en haperingen die al om 21:55 uur begonnen...dus een kwartier vooruit.
19 en 28 oost gingen ook op zwart, maar die gaan dus in 1x als het ECHT loos gaat....je ziet daarop vooraf geen haperingen en vastlopers e.d.

Ook vreemd dat al die FTA zenders WEL het geld hebben om een goed/sterk signaal door te geven,
maar bij CD alwaar ik 700 euri per jaar aan betaal het er meteen al uitvliegt.
Begin het idee te krijgen dat die Astra 23 zo slecht is dat daar normale providers niet eens op willen en zodoende dat dat ook een goedkope Sat is.
Precies wat CD dan graag heeft....lekker goedkoop, maar wel dat wij de dure prijs mogen betalen.
Tel daar bij op dat ze alles uitknijpen wat er maar te knijpen valt. Ik vraag me af of ze binnenkort weer iets nieuws verzinnen om het nog verder uit te knijpen.!!

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #8 on: June 24, 2016, 03:54:24 PM »



Zij hebben het nog niet door maar zij zijn zichzelf aan het dood knijpen.
  Groetjes van Jef

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #9 on: June 26, 2016, 09:11:17 PM »
Het is ondertussen opgelost, het was toch de lnb, die is defect op die ene frequentie alleen, erg raar.
lnb verwisselt en oke, terug geprobeerd met de eerste, geen beeld op één en canvas.
Verder kan ik jullie alleen maar bijtreden, die lullen kijken enkel naar hetgeen ze er kunnen uitpersen,
Klantbewust zijn ze zeker niet, terwijl ze zelf weten dat ze door de regen al veel uitval hebben gaan ze
over naar een zwakkere satelliet, begrijpe wie kan.
Moest ik ze niet nodig hebben op een andere plaats was ik er allang weg.
Spijtig dat mobistar de bal misgeslagen heeft met hun eigen brolbox, ook die beseffen niet dat ze een gouden kans gemist hebben. <Jammer>

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #10 on: June 27, 2016, 12:40:49 AM »
TV Vlaanderen was beter terrestrieel gegaan in plaats van op satelliet, dan zouden ze een dikke concurrent voor Telenet geweest zijn.
Ik zou zeggen nog even geduld tot de h265 standaard word, daar kan meer en is het verlies pakken minder.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #11 on: June 28, 2016, 10:48:58 AM »
Euh...., wat is de h256  :sad:

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: geen één of canvas met m7 ontvanger
« Reply #12 on: June 28, 2016, 12:14:18 PM »
Euh...., wat is de h256  :sad:

De h256 zal idd niet wat zijn haha...maar de H.265 is een videocodec.   High Efficiency Video Coding (HEVC)
De H.265 biedt zelfde kwaliteit met de van helft bestandsgrootte.

De H.265 is de opvolger van de H.264

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  geen één of canvas met m7 ontvanger
 

gfxgfx
gfx gfx