gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72163 Posts in 11152 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 27, 2024, 11:41:34 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders  (Read 11014 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #30 on: June 02, 2016, 05:49:14 PM »
Kanus, Frequentie 10876 V 22000 bestaat niet eens op Astra 23.5 , dan kan je er ook niks op ontvangen, vandaar die 0dB

Ik ben er al achter....ik denk dat daar een bugje in die Image's van Pli zit ofzo  :P...had dat ook op m'n vorige Image en die was al heel oud.

Maar als je bij het zender zoeken kies voor "handmatig" dan zoek je normaal op "Gebruikergedefinieerde transponder"
Met de pijltoets kan je die ook veranderen in "vooraf ingestelde transponder" maar die gebruik je ( tenminste ik) dus niet, maar deze staat
wel op die Frequentie 10876 V 22000 waarde afgesteld...zal standaard zijn ofzo

Als ik nu de signaalzoeker open dan krijg ik dus ook te lezen bij  ... "Afstemmen: vooraf ingestelde transponder" en dus geeft hij die "foute" waarde ook aan.
Bij b.v. de Duitse en Engelse zenders of History HD, staat er ook wel "Afstemmen: vooraf ingestelde transponder", maar dan geeft hij WEL de goede frec aan.

Maar ik moet dus nu om het goed te krijgen dit ook even handmatig aanpassen.
Ik ga dan op afstemmen staan en met pijltoets ( links of rechts) selecteer ik dan: "Gebruikergedefinieerde transponder" ...en hoppa ik zie de waardes nu ook.
Dat ik dat nu handmatig moet doen zal een bugje zijn dus  :P

Mijn waarde is wat minder dan die van Anderlecht op die frec. 11856
Jammer dat ik voorheen geen scan heb gemaakt om het voor mezelf te vergelijken.




Het Duitse ARTE HD b.v. komt hier ook goed binnen haha
P.s. hier staat het bij afstemmen gewoon dus op dat : vooraf ingestelde transponder




En vanmiddag op de BBC 1 HD was het helemaal TOP
Je kan zien dat die waarde ook niet altijd zo is, want hij zat ook vaak tussen de 93% en 97%
Heel af en toe schiet hij dan omhoog naar de 100%
Tis dus ook maar wanneer je kijkt en je screen maakt he !!! hahaha


Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #31 on: June 02, 2016, 06:00:57 PM »
astra2 heeft al altijd het sterkste signaal gehad
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #32 on: June 03, 2016, 03:29:53 PM »
Onbetrouwbare metingen noem ik het.

De meting hangt af van welke satelliet decoder je gebruikt.
De meting hangt af van welke Image je gebruikt.
De meting hangt af van welke skin je gebruikt.
De meting hangt in de eerste plaats dan ook af van de schotel afstelling.
De meting hangt ook af van hoe sterk een transponder zend.

Een voorbeeld:

Dreambox 8000 met Pli Image
In de infoband onderaan het beeld geeft die aan 12.08 DB
In de informatie onder satelliet signaal / meting geeft die aan 14.02 DB en dat is zomaar even een verschil van 2 DB zonder iets te veranderen.

Bij een Dreamellite Image gaan die waarden zonder iets te veranderen omlaag naar 9.5 DB  :P

Als ik er een satelliet meter aanhang dan gaan de waarden op alle satellieten naar om en bij de 100 % dus een stuk meer dan de Decoder op hetzij welke wijze aangeeft.

De verandering van 27500 naar 29900 geeft ook duidelijk een vermindering van signaal van om en bij de 2%
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #33 on: June 04, 2016, 12:08:56 AM »
Onbetrouwbare metingen noem ik het.

Een voorbeeld:

Dreambox 8000 met Pli Image
In de infoband onderaan het beeld geeft die aan 12.08 DB
In de informatie onder satelliet signaal / meting geeft die aan 14.02 DB en dat is zomaar even een verschil van 2 DB zonder iets te veranderen.


Ja klopt ben het wel met je eens.
Zoals ik ook al aangaf bij de meting van BBC 1 HD haha  Daar zag ik plots een 100% waarde en die leek stabiel 98 a 100%
Toen ik er een poos later een screen van wilde maken zat hij tussen de 93% en met pieken van 97%
Heel af en toe schoot hij dan even helemaal door tot 100% en op dat moment probeerde ik hem te vangen,
Na een aantal keer lukte me het om een plaatje van die 100% te krijgen...vond het wel leuk om zo'n 100% plaatje te posten hahaha

Bovendien weet ik van eerder toen ik een slecht afgestelde schotel had ( en daar zelf ook niet bij kon)
dat de 23 oost schommelt als een gek.  's morgens had ik nog 9 dB en 10 dB en redelijk stabiel beeld bij MOOI weer.
's middag tegen een uur of 3 begon het te zakken met de dB waarde en tegen 5 uur kwamen de haperingen met zo'n 8 dB
's avond tegen ong 7 à 8 uur was het signaal maar 6 of 7dB en was het beeld vaak een tijdje weg...met regen kwam die helemaal niet meer.
De andere dag begon het verhaal weer opnieuw....dat heb ik toen echt een hele tijd kunnen volgen en daar zat echt een lijn in op het uur af.
Vooral de transponder van destijds RTL 7 HD had toen veel last.

Dat bij mij die dB waardes van 10 dB  na 7 dB gingen is dus veel...maar dat kwam juist dus door die slechte afstelling.
Bij een perfect afgestelde schotel is die schommeling er ook wel maar merk je hem waarschijnlijk  minder.
Dus de meting hangt ook af op welk tijdstip van de dag je dat doet....en of de lucht helder of bewolkt is e.d.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #34 on: June 04, 2016, 09:20:10 AM »



Sinds zij die fec (frequency error correction) - 3/4 veranderd hebben naar 2/3 is het hoe langer hoe slechter beginnen te gaan met de ontvangst van de Canaal Digitaal en Tv Vlaanderen zenders.
Daar bovenop nu de verandering van de symbol rate van 27500 naar de 29900 wat volgens exacte metingen een signaal verlies oplevert tot 6%
Uiteindelijk blijft Tv Vlaanderen en Canaal Digitaal in zijn aanbod een schotel aan de man brengen van 60 cm waarmee met deze nieuwe waarden een goede ontvangst enkel zal mogelijk zijn bij heel goed weer.

Wij hebben dringend concurrentie nodig in de satelliet wereld , dan zou het verhaaltje snel anders worden.

Meer betalen voor slechtere ontvangst , minder zenders en voortdurende veranderingen om het onderste uit de kan te halen zal hun uiteindelijk wel eens zuur opbreken maar,

  Groetjes van Jef

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #35 on: June 04, 2016, 11:02:00 AM »
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #36 on: June 04, 2016, 12:26:01 PM »


Wij hebben dringend concurrentie nodig in de satelliet wereld , dan zou het verhaaltje snel anders worden.



Ja Turkey kan straks zonder visum Europa binnen, er gaat klauwen geld naar Griekenland...enz enz...leve de EU !!!
Maar zo gauw als het om TV zenders gaat hebben ze muren opgetrokken die hoger, dikker en langer zijn dan de Chinese muur.
En die landsgrenzen moesten juist weg om de handel binnen Europa makkelijker te maken.
Maar ja er zitten ook nog andere gasten aan tafel uit de film en sport wereld he...en die zijn zo machtig dat ze liever nog meer grenzen hebben om
op elk stukje grond de mensen voor al die rechten te laten betalen.

Maar stel je eens voor dat wij ook een abo af mochten nemen van b.v. de Duitse of Engels providers.
En dat die providers ook een Nederlands en Belgisch aanbod in een pakket hadden. Voor Ned. alleen b.v. Ned 1-2-3 en RTL en SBs zenders.
Film zenders zoals b.v. HBO hoeven ze dan maar 1x op een frec. te gooien en technisch is het mogelijk om daar voor elk land een ondertitel mee te sturen.
Oke...CD en TVV kunnen dan wel inpakken hahaha of ze moet maar fuseren ofzo of juist met heel iets goeds komen.
Als die grenzen opengaan hoeven ze ook al die prut en troep zenders niet meer in hun aanbod, want dat is dan elders wel te zien.
CD en TVV kunnen dan b.v. als 1 bedrijf onder 1 naam verder met ALLEEN de hoofdzenders zoals: EEN, Canvas, VTM, enz en Ned1-2-3, RTL, SBS
Als ze dat in een super kwaliteit aan kunnen bieden...dus beter als een Buitenlandse dat zou doen dan zou ik daar nog bij blijven.
Voor de rest neem je dan een abo uit het Duitse aanbod en ook nog een pakketje uit b.v. het Engelse.
Voor de Film en Sport rechten zou dat echt NIKS uitmaken op welk stukje grond ik in Europa woon....zolang ik er maar voor betaal als ik er na zou kijken.
Maar waarom ze nog steeds die verdienmodellen zou houden  :P :P :P zal wel een reden hebben dat het toch meer oplevert ofzo


Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
« Reply #37 on: June 04, 2016, 07:26:49 PM »
Tsja eengemaakt Europa, er is nog nooit zo’n verdeeldheid geweest als de laatste jaren.
Een buitenlandse (auto) verzekering kan ik niet nemen.
Een ziekte of andere uitkering kan ik niet genieten in het buitenland.
Ik moet extra betalen als ik naar het buitenland bel.
Straks heft ieder land km heffing of een verplichte bijdrage te controleren met een sticker.
Tv en radio elk zijn deeltje, grote Europese Radio of TV ketens zoals in Amerika kunnen we op onze buik schrijven, dat komt er de eerste 10 jaar niet.
Buitenlandse spelers op de markt van GSM, kabel, satelliet, Elektriciteit komen er niet in.
Elk land heeft zo zijn regeltjes die precies op maat gesneden zijn voor eigen bedrijven, de grootste bedrijven.
Er is maar een zekerheid in Europa, hoe laten we de klant zoveel mogelijk geld betalen voor een dienst. 
Er zijn tal van goedkopere alternatieven, maar die worden geboycot op hoog niveau.     
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  OPGELET !!! Parameter wijziging voor 35 TV VL & CD zenders
 

gfxgfx
gfx gfx