gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:18:26 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Invoering LiveTV stuurt alles in de war
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Invoering LiveTV stuurt alles in de war  (Read 3883 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

petrol242

  • Guest
Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« on: March 02, 2016, 06:04:50 PM »
Onlangs heb ik een downgrade laten doorvoeren van mijn abonnement bij TVV van Basic+ naar Basic, omdat ik geen LiveTV wou en omdat het extra aanbod maar povertjes is geworden voor die meerkost.
Op 1 maart ging mijn abonnementswijziging in en je kan het al raden, geen beeld meer.

De smartcard hebben ze twee keer terug geactiveerd, zonder resultaat. Ze lieten me wel weten dat vandaag (2 maart) alles in de soep aan het draaien was. Activatie ging niet meer lukken en ze konden me niet meer verder helpen.

Ik draai VTi-image 8.2.3 op een Vu+duo met CCcam 2.3.0
Deze configuratie heeft lange tijd probleemloos gewerkt, tot gisteren dus.

Als ik CCcam manueel opstart krijg ik dit te zien :

@bm750:~# CCcam2_3_0 -d
18:01:57.626 CCcam: ======================================================================
18:01:57.627 CCcam: starting CCcam 2.3.0 compiled on Dec 15 2011@23:38:08
18:01:57.627 CCcam: ======================================================================
18:01:57.627 CCcam: online using nodeId e80f35722eb0de28
18:01:57.634 CCcam: dvb api3 detected
18:01:57.636 CCcam: DM8000 detected
18:01:57.636 CCcam: create 8 cam device(s)
18:02:03.640 CCcam: seca card found
18:02:10.690 CCcam: card added to broker with caid 100


Misschien dat ik eens de nieuwere versie flash van de VTi-image.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #1 on: March 02, 2016, 06:20:08 PM »
Dat is mijn gedacht ook eens helemaal opnieuw beginnen met nieuwe Image  :P
  Groetjes van Jef

petrol242

  • Guest
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #2 on: March 03, 2016, 06:29:45 PM »
Vandaag is het pas terug in orde gekomen.
Ik had al een paar keer de laatste OpenPli met OScam geInstalleerd en telkens terug de kaart geheractiveerd zonder resultaat. Blijkbaar was ik niet de enige en het probleem lag dus wel degelijk bij TVV.

Vanavond heb ik dan nog maar eens de kaart geheractiveerd, en plots had ik terug beeld. Ik heb ook eindelijk de stap naar OScam gezet  <banaan>

petrol242

  • Guest
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #3 on: March 04, 2016, 07:28:27 PM »
Het plaatje begint nu compleet te worden. De klantendienst van TVV meldde me dat er zware problemen waren op 1 en 2 maart met de (her)activaties van smartcards. Als je net op dat moment een nieuwe update nodig hebt op je smartcard, zoals een nieuw abonnement, heb je natuurlijk prijs.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #4 on: March 04, 2016, 09:20:27 PM »
Een ernstige provider zou dat melden op zijn website.  :icon_confused:

The key to happiness
Stay away from idiots

petrol242

  • Guest
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #5 on: March 04, 2016, 11:19:09 PM »
Tja, ik weet het. We hebben al meer van die foefkes mogen hebben van TVV. Spijtig dat we gaan alternatief hebben in satland. Anders was de keuze al heel snel gemaakt. Communicatie is niet direct hun eerste prioriteit.

Ze bieden ook internet en telefonie aan. Ik mag er niet aan denken in wat voor nachtmerrie je dan terecht komt als klant.


Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #6 on: March 05, 2016, 12:30:10 PM »
Een ernstige provider zou dat melden op zijn website.  :icon_confused:

Ja haha...ik las toevallig ( 3 maart op TotaalTV) dat TVV een nieuwe website heeft en dat men daar op 1 en 2 maart
nog mee aan het prutsen was omdat er problemen waren en nog niet alles werkte op die site.

Ik snap dat sowieso niet om een nieuwe website al publiekelijk online te gooien als je die eerst VOORAF niet test.
Als zo'n test site dan optimaal zou werken, dan pas verander je het domeinnaam van je oude site naar de nieuwe.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #7 on: March 05, 2016, 01:18:47 PM »
Dat snap ik ook niet, zelfs Luxsat beschikt over een testsite waar eerst alles uitgetest word alvorens het publiekelijk te maken.
Die TV Vlaanderen site en al hun andere technische zaken zullen uitbesteed worden aan derden, wetende dat het niks mag kosten, krijgt men allerlei toestanden die niet of nauwelijks werken.
Er is daar ook geen opvolging, in het verleden meermaals meegemaakt dat een of meerdere zenders dagen tot weken lang storingen hadden.
Momenteel doet er zich op Boomerang zoiets voor, het audiospoor Nederlands zit onder Engels en onder Nederlands zit het Engels audiospoor.

The key to happiness
Stay away from idiots

petrol242

  • Guest
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #8 on: March 05, 2016, 04:46:59 PM »
Wat mij het meest stoort is dat ze verschrikkelijk slecht communiceren met hun klanten. Er kan technisch gezien al eens een aantal dingen fout gaan, maar zeg dat dan ook aan de klanten. Ik heb voor niets images liggen flashen en softcams liggen doorspitten.

Ik herinner me verleden jaar nog dat er coderingsproblemen waren met een aantal zenders op 23.5. Dagen aan een stuk en op hun website stond toen ook dat alle systemen naar behoren werkten. Je moet maar durven hé.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #9 on: March 05, 2016, 06:47:43 PM »
Eigenlijk hadden ze gelijk, het werkte.
Het probleem zat hem in de verouderde CCcam die liep telkens vast op de nieuwe versie van Viaccess 5.0. CCcam probeerde dan de zender open te zetten, maar dat lukte niet.
Die Viaccess 5.0. zal naar alle waarschijnlijkheid opgestart zijn zonder ruchtbaarheid aan te geven
Plots begon het beeld te bevriezen en moest de box opnieuw opgestart worden, niemand wist precies wat er de hand was.
Daarom zijn die prio lijstjes verschenen waarin staat welk codering_systeem moet genegeerd worden.
Oscam heeft daar geen last van.
 
 
The key to happiness
Stay away from idiots

petrol242

  • Guest
Re: Invoering LiveTV stuurt alles in de war
« Reply #10 on: March 07, 2016, 01:15:07 PM »
Ze gaven zelf toe dat er een probleem was bij de update van abonnementen op de smartcards. Het activatiesignaal werd wel verstuurd, maar het abonnement werd niet meegestuurd, en kon zo de smartcard geen update krijgen. Er stond dus gewoonweg geen abonnement gekoppeld op de smartcard.

OScam deed het trouwens ook niet. Na het debacle heb ik uit nieuwsgierigheid CCcam terug opgestart en dat werkt terug als voordien. Uiteraard terug omgeschakeld naar OScam.


LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Invoering LiveTV stuurt alles in de war
 

gfxgfx
gfx gfx