gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 04:24:43 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Help, help, help kleuren aanpassen in windows verkenner.
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Help, help, help kleuren aanpassen in windows verkenner.  (Read 2575 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Help, help, help kleuren aanpassen in windows verkenner.
« on: October 30, 2015, 04:57:22 PM »

Nu ben ik al 2 uur aan het zoeken op internet om een simpele wijziging door te voeren bij Windows 10.
Ik wil graag markering kleuren in de windows  10 verkenner iets donkerder krijgen, het enige dat ik kan aanpassen zijn die fucking thema kleuren, die dan op ales van toepassing zijn.
En daar is het alles of niks, ik blijf met dat licht doorzichtig blauw kleur zitten, als ik dan naar hoog contrast ga krijg ik schermen met een gitzwarte achtergrond en gele letters, iets daartussen kennen die idioten niet.
Men kan wel thema’s downloaden maar ze zijn verdomme allemaal hetzelfde opgebouwd.
Dat is bijzonder lastig werken als men zo een paar uren op dat scherm moet zitten staren waar het verschil tussen wit en datgene wat men wil aanklikken nog met moeite te zien is.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Help, help, help kleuren aanpassen in windows verkenner.
« Reply #1 on: October 31, 2015, 01:42:43 AM »
Daar moet je idd goed kijken wat je geselecteerd hebt.
Heb zelf geen windows 10, maar gebruik nog windows 7
En hier heb ik "misschien" wat in gevonden, maar of dat ook juist is en op windows 10 ook zo werkt weet ik niet.

Open configuratie scherm.
Persoonlijke instellingen
klik op "Vensterkleur" ...daar kan je zelf een kleurtje kiezen en transparant e.d.
Klik in dat scherm ook op: Geavanceerde instellingen voor vormgeving"
In dat venstertje zie je "Item:" staan en bureaublad staat (waarschijnlijk standaard) in beeld.
Deze kan je nu zetten op "Geselecteerde items" en een kleur gaan kiezen.

P.s. ik weet dus NIET of er dat ook mee bedoeld word waar het hier nu over gaat
en ook natuurlijk ook niet of dat zo ook in windows 10 werkt.

update:
Ooh wacht...dat zal het ook niet zijn merk ik nu.
dat is waarschijnlijk de "vette blauwe kleur" als je die filetekst daadwerkelijk selecteert zodat je de tekst kan aanpassen
Dat is net iets anders dan de file of thumb selecteren...muis erover HEEL lichtblauw ....aanklikken MEER lichtblauw...wat jij dus bedoeld

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Help, help, help kleuren aanpassen in windows verkenner.
« Reply #2 on: October 31, 2015, 09:44:16 AM »
Dat was voor windhoos 7, ik ben er nu achter gekomen dat ik de thema's met hoog contrast kan aanpassen, maar dan heb ik zo'n vierkante - recht op recht - blokken, zonder fantasie of effecten  en moet ik alle kleuren gaan aanpassen.
Pfff zo'n geknoei die Windows 10, daar wordt men knettergek van, 15 jaar na xp zou men toch enige vooruitgang mogen verwachten, maar ze verdommen daar nog.
Gisteren nog zo'n idiote toestand meegemaakt, ik wil een geluid opnemen van een website met adobe audition, dat lukt plots niet meer in windows 10.
En dan elke keer als ik een kabel in of uit de audiokaart deed, een melding, "er is een kabel toegevoegd"  "er is een kabel losgemaakt", jaja dat wel.
Het toppunt van al, adobe audtion staat dan op RECORD, van het moment dat ik de line in kabel er uit haal stopt dat programma met opnemen.

Dan geef ik aan dat mijn hoofdtelefoon aansluiting vooraan de pc, de normale audio uitgang van de audio kaart niet mag onderbreken, maar als 2de onafhankelijke audio uitgang moet werken, ik zie 2 audio uitgangen staan in windows 10.
ik wou dus een kabel van die uitgang 2 naar de line in voeren.
ik doe een test , tarara niks audio, pas als ik een stekker in de hoofdtelefoon aansluiting ram, krijg ik daarop geluid en de gewone uitgang wordt toch afgezet ondanks dat mijn instelling het anders commandeert.
Het blijkt nu dat windows de mixfunctie eruit heeft gesloopt op vraag van de muziek industrie, om rechtstreekse audio opnames onmogelijk te maken.
Ik moet het eerste voordeel van W 10 t.o.v van XP nog tegenkomen, W 10 blinkt al zeker niet uit in snelheid en stabiel is het ook niet, ik krijg hier vaak tijdelijke vastlopers.
 


The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Help, help, help kleuren aanpassen in windows verkenner.
 

gfxgfx
gfx gfx