gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Pur E2 7.4 (update) 27-04-2024
Latest oscam all images 11770 (update) 27-04-2024
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72168 Posts in 11151 Topics by 6365 Members - Latest Member: carapato April 28, 2024, 01:30:49 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Hallo, ik heb een probleempje
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Hallo, ik heb een probleempje  (Read 3310 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sharky20

  • Guest
Hallo, ik heb een probleempje
« on: August 02, 2015, 09:21:22 AM »
Hoi,

Ik heb een dreambox 800hd. sinds enkele dagen als ik (na de nachten) de dreambox aanzet, krijg ik geen enkele zenders door. ik krijg steeds de melding: "afstemmen mislukt". wanneer ik dan de stroom tijdelijk eraf haalde, dan kreeg ik wel weer beeld. maar dit 'trucje' werkt steeds minder. moet steeds vaker achter elkaar de stroom eraf halen om het werkend te krijgen en vanaf vandaag zondag 2-08-2015 krijg ik hem helemaal niet meer aan de gang. de dreambox werkt wel, maar krijg alleen nog maar de melding afstemmen mislukt.

Ik ben een ontzettende leek op dit gebied en de persoon die mij dit vroeger allemaal regelde is er niet meer. dus zou graag goede hulp willen hebben wat ik hiermee kan doen.

met vriendelijke groet,

Danny

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8365
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #1 on: August 02, 2015, 10:31:51 AM »
Hoe oud is die dreambox ? de voeding daarvan durft na enkele jaren wel eens begeven, ofwel de lnb die het aan het begeven is. 
The key to happiness
Stay away from idiots

sharky20

  • Guest
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #2 on: August 02, 2015, 10:43:32 AM »
Hoi,

De dreambox zal denk ik vanaf 2010-2011 zijn?! En met voeding bedoelen jullie de stroom van de adapter? Omdat het apparaat wel gewoon aan gaat!

Groet, Danny

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #3 on: August 02, 2015, 01:55:22 PM »
krijg ik geen enkele zenders door. ik krijg steeds de melding: "afstemmen mislukt".
Ten eerste: die melding van "afstemmen mislukt" dat steeds in beeld komt kan je ook UIT zetten...je ziet zelf ook wel als er geen/wel beeld is....ipv die irri melding steeds op je scherm
Ik heb OpenPli en daarin is het:  menu knop -> instellingen -. systeem -> gebruikersinterface.
In dat lijstje van instellingen staat ergens: "verberg zap fouten"  en dat zet je dan op JA  ( met pijltoetsen van je AB)

En om e.e.a. uit te sluiten: Mensen bedoelen met "geen enkele zender" ook nog wel eens alleen de zenders van hun kaartje/abo
Dus de vraag: Heb je op de FTA zenders ook geen beeld meer  :sad:

Als daar nog wel beeld op is, zou het de CCcam nog wel eens kunnen zijn ....die doet de laatste tijd moeilijk.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8365
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #4 on: August 02, 2015, 04:49:41 PM »
Afstemmen mislukt beteken meestal dat er geen signaal binnenkomt, kapote lnb, diseqc of schotel verdraaid.
Het kan ook zijn dat de zenders verhuisd zijn, zo'n box gaat altijd kijken naar de tabel van een transponder, als de zender niet in die tabel zit krijgt men ook deze melding.
Ik zou beginnen met de kabel naar de schotel na te lopen, controleren op oxidatie en of de F connector nog goed aangesloten zit op de kabel.
En controleer de plastic beschermkap van de lnb ook maar eens, op scheurtjes.
The key to happiness
Stay away from idiots

sharky20

  • Guest
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #5 on: August 02, 2015, 10:32:59 PM »
Hoi kanus,

Nee, heb zelfs op de FTA zenders geen beeld. Heb ook een rotor op de schotel zitten en die draait ook niet (meer)!

Ik zal morgen eens een nieuwe lnb kopen en de kabel na lopen.. Mssn ligt het daaraan. Alvast bedankt en mocht dat het niet zijn, dan meld ik me wel weer!

Groet Danny

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8365
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #6 on: August 03, 2015, 12:03:16 AM »
zoek het dan maar in uw voeding
The key to happiness
Stay away from idiots

sharky20

  • Guest
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #7 on: August 03, 2015, 10:39:38 AM »
Helpers,

Dank je wel voor de tips. Heb zojuist een nieuwe voeding aangesloten, en on-ge-loof-elijk!! Hij functioneert weer.! (Vooralsnog) <banaan> <banaan> :police:

Kan iemand mij proberen uit te leggen hoe het komt dat mijn dreambox wel aan ging maar geen beeld/singaal gaf? Ik snap er helemaal niets van.. Hihi

Groet Danny

Offline spets

  • Full Member
  • **
  • Posts: 40
  • Country: be
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #8 on: August 03, 2015, 10:34:42 PM »
ik had hetzelfde probleem met een DB600, ik verdacht eerst de tuner gelukkig had ik eerst de spanning van de voeding gemeten deze bedroeg nog maar 10.2 volt in plaats van 12 v.
de voeding was niet open te vijzen dus heb ik deze moeten openbreken. Na het vervangen van 2 elco was deze terug in orde.

Een (simpele)uitleg: in de ontvanger wordt de 12 v spanning verlaagd door een spanningsstabilisator naar 5v of zelfs 3.3v afhankelijk van de gebruikte ic en µ-processoren, als de ingangsspanning maar 10 v meer is zal de spanningsstabilisator nog steeds de lagere spanning 3.3 v of 5 v bezorgen. Zo krijg je de indruk dat je ontvanger nog steeds werkt.
Wat je ook moet weten is dat de lnb een spanning nodig heeft van 14 v voor verticale polarisatie en 18 v voor horizontale polarisatie en dat terwijl er maar 12 v aangeboden wordt. Dit wordt door de elektronica omgevormd naar 14 - 18 v. Als deze schakeling nog werkt door de lagere ingangsspanning bv 10v dan krijg je in plaats van 18 v nog 15 v en dan denkt je lnb dat hij verticaal gepolariseerd is waar het horizontaal zou moeten zijn: je krijgt dan de melding AFSTEMMEN MISLUKT

grt. spets



Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #9 on: August 04, 2015, 01:29:00 AM »


Een (simpele)uitleg:

Thanx...mooie uitleg en leerzaam  :cool:

sharky20

  • Guest
Re: Hallo, ik heb een probleempje
« Reply #10 on: August 04, 2015, 09:30:38 PM »
Oke Spets,

Ik begrijp het een beetje..

Bedankt voor jullie hulp!

Gr Danny

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Hallo, ik heb een probleempje
 

gfxgfx
gfx gfx