gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 12:18:43 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 10
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Windows 10  (Read 10277 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Windows 10
« on: July 16, 2015, 06:57:51 PM »
Twee weken voor de officiële release van Windows 10 kan het plastic om het nieuwe besturingssysteem gewikkeld worden. De laatste build, versie 10240, is helemaal af.

Dat melden bronnen dichtbij Microsoft. Het bedrijf uit Redmond heeft de uiteindelijke build vrijgegeven als 'release to manufacturing (RTM)'-versie, zodat hardwaremakers kunnen beginnen het besturingssysteem op nieuwe pc's en laptops te zetten.

Testlab
Nieuwe pc's met Windows 10 komen pas een paar weken na de releasedatum in de schappen te liggen. Eerst is het de beurt aan het upgraden van Windows 7- en 8.1-pc's. Daarvoor heeft Microsoft een aantal bekende winkels en bedrijven ingericht als testlab, waar bezoekers informatie kunnen inwinnen, het nieuwe OS kunnen testen en hun eigen pc of laptop kunnen laten upgraden.

Windows 10 komt op 29 juli beschikbaar, en het eerste jaar is de update vanaf Windows 7 en 8.1 gratis. Meer over Windows 10? Lees er alles over in ons Dossier Windows 10.
bron Computer Totaal
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline Jurgens

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 107
Re: Windows 10
« Reply #1 on: July 17, 2015, 11:00:32 AM »
Ik heb Windows 10 al enige maanden via het insider program en ik moet zeggen, het werkt heel goed. Ik ben blij dat ik 8 en 8.1 heb kunnen overslagen want dat vond ik zelf minder prettig, minder intuïtief werken.

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Windows 10
« Reply #2 on: July 17, 2015, 02:29:54 PM »
Ik heb Windows 10 al enige maanden via het insider program en ik moet zeggen, het werkt heel goed. Ik ben blij dat ik 8 en 8.1 heb kunnen overslagen want dat vond ik zelf minder prettig, minder intuïtief werken.
Ik had mij daar ook voor aangemeld maar het was mij afgeraden daar ik niet echt een semi- pro ben
Geen echte leek maar ik weet er niet genoeg van en alles qua ondersteuning en forum was in het engels vandaar
Normaal krijg ik wel de vanaf 29/07 de upgrade binnen als alles goed verloopt  :-x
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10
« Reply #3 on: July 28, 2015, 08:31:02 PM »

Windows 10: waarom je morgen (niet) moet upgraden

Door: Sam Feys
Het startmenu is weer terug van weggeweest in Windows 10. © microsoft.

Windows 10 Een beetje verontrustend misschien: dagen voor lancering worden nog steeds cruciale fouten uit het besturingssysteem gehaald. Maar morgen is het toch zo ver: Microsoft lanceert zijn langverwachte Windows 10. Je krijgt een betere start en in het beste geval kost het je niets. Zes vragen.
1. Wat wil Microsoft met Windows 10 bereiken?
 

    Microsoft wil zijn grote fouten van Windows 8 ongedaan maken, en dat lijkt deze keer ook te lukken

Windows 10 is de belangrijkste softwarelancering van Microsoft in jaren. Het is eigenlijk een grote herwerking van Windows 8, het vorige besturingssysteem dat met zijn radicale nieuwe design heel wat gebruikers afstootte.

Het is tekenend dat het bedrijf maar ineens de beslissing nam om zijn negende versie over te slaan en meteen naar Windows 10 te gaan. Microsoft wil zijn grote fouten van de vorige keer ongedaan maken, en dat lijkt deze keer ook te lukken.

Microsoft heeft de kleurrijke tegelstructuur van zijn vorige besturingssysteem behouden, maar het geheel netjes afgevijld. Het is weer gemakkelijker om het besturingssysteem te bedienen met een desktopcomputer. Een verademing tegenover versie 8, die bijna alleen nog gericht leek op aanraakbediening en erg verwarrend was voor wie een muis in de hand had.
2. Waarom zou ik upgraden? Wat is er nieuw?
 

    Het nieuwe startmenu wordt gebruikt als verkooppraatje: "het beste van Windows 7 en 8"

Het startmenu is terug van weggeweest. Je kan het uitklappen, het geeft meteen toegang tot apps en veelgebruikte functies als het controlepaneel en het is volledig aan te passen. Het toont grote en kleine tegels van veelgebruikte apps in de privésfeer of de werkomgeving. Microsoft gebruikt dit zelf ook als een van de belangrijkste punten om zijn nieuwe systeem te verkopen. Het wordt verkocht als "het beste van Windows 7 en 8".

Internet Explorer zit in een diep gat onder de grond. Windows 10 krijgt de nieuwe internetbrowser Microsoft Edge meegeleverd. Volgens het bedrijf is het een snelle manier om rond te surfen op het internet en het web naar je hand te zetten. Handig: je kan schrijven of aantekeningen maken op screenshots die je van webpagina's maakt en die delen met anderen.

Net zoals dezelfde apps bij Apple ook universeel op iPhone en iPad draaien, doet Windows hetzelfde met moderne Windows-apps. Die werken niet alleen op desktop, maar ook op tablet en smartphones die Windows 10 draaien.

Via Windows Hello log je niet langer in met een wachtwoord, maar met een vingerafdruk, oog of gezicht. Fabrikanten moeten daar wel hun apparatuur voor aanpassen.

Er is de intelligente spraakassistent Cortana, een tegenhanger van Apples persoonlijke spraakassistent Siri. Maar terwijl die laatste na een Nederlandse nu ook met een Vlaamse versie komt, is Cortana nog (lang?) niet beschikbaar in België. Microsoft heeft naar eigen zeggen ook "geen zicht op de beschikbaarheid" in ons land.
3. Hoeveel kost het? Niets (of het is te zeggen...)
 

    Windows 10 is gratis, maar niet voor iedereen

Een belangrijke nieuwigheid aan het besturingssysteem is dat Microsoft zijn nieuwe versie voor het eerst in zijn geschiedenis gratis weggeeft, maar niet voor iedereen.

Naar Windows 10 upgraden is gratis voor iedereen die vandaag al een licentie voor Windows 7 of 8 heeft, en dat aanbod is slechts een jaar geldig. Daarna betaal je net als iedereen de volle pot.
4. Waarom geeft Microsoft Windows 10 gratis weg?

Microsoft omarmt het gratis software-model waar Apple en Google al eerder de eerste stappen zetten. Het bedrijf wil dat zijn nieuwe software zo snel mogelijk op zoveel mogelijk apparaten wordt geïnstalleerd. Zo kan het aan ontwikkelaars bewijzen dat het de moeite loont om apps te maken voor Windows-gebruikers, die kunnen worden aangekocht via de winkel van Microsoft.

Het bedrijf hoopt ook dat gebruikers door hun upgrade meer geneigd zullen zijn om andere Microsoft-producten en mobiele apparaten te gebruiken.

5. Loopt Microsoft zo niet veel omzet mis? Hoe gaan ze geld verdienen?

Microsoft zal nog altijd geld verdienen door het doorrekenen van licentiekosten voor Windows 10 aan computerbouwers. Als je een nieuwe computer koopt met Windows 10, krijgt Microsoft daar een bedrag voor.

Traditioneel zorgt de lancering van een nieuw besturingssysteem voor de verkoop van heel wat nieuwe computers. Het is nog maar de vraag of dat nog steeds zo is.

Verder wil het geld verdienen met advertenties in zoekmachine Bing en met het aanbieden van premiumversies van Office-programma's, cloudtoepassingen en Skype.
6. Waarom zou ik morgen niet upgraden?
 

    Het kan de moeite lonen om een paar dagen of zelfs weken te wachten tot je zeker bent dat de eerste versie echt stabiel blijkt

Windows 10 lijkt nog niet helemaal klaar. Dagen voor de lancering worden nog cruciale fouten opgelapt. Dat is niet zo heel verrassend, maar het kan de moeite lonen om nog een paar dagen of zelfs weken te wachten tot je zeker bent dat de eerste versie ook stabiel draait.

Sommige applicaties, soms diegenen waar jij aan gehecht bent, kunnen nog niet volledig klaar zijn voor Windows 10 en onbruikbaar zijn zodra je de upgrade maakt.

Windows 10 komt bovendien met gedwongen updates. Gebruikers kunnen er niet meer voor kiezen of ze een update willen accepteren. Bij cruciale beveiligingsproblemen is dat een goede zaak, maar er kunnen zo ook updates worden doorgegeven die voor problemen kunnen zorgen.

Kortom: geduld is een schone deugd voor wie nog twijfelt. Al de anderen kunnen hun besturingssysteem vanaf morgen upgraden en zouden dat ook moeten doen.
  Groetjes van Jef

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10
« Reply #4 on: August 04, 2015, 04:38:00 PM »
Wie heeft er al Windows 10 in gebruik  :sad: en ben je daar tevreden over  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Windows 10
« Reply #5 on: August 04, 2015, 06:51:39 PM »
Wie heeft er al Windows 10 in gebruik  :sad: en ben je daar tevreden over  :sad:
Ik heb hem in gebruik en valt voor mij wel mee  :cool:
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

ivo

  • Guest
Re: Windows 10
« Reply #6 on: August 04, 2015, 11:28:07 PM »
ik ben reeds teruggegaan naar de 8.1    :-?

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10
« Reply #7 on: August 04, 2015, 11:31:11 PM »
Vertel  :P  :sad:
  Groetjes van Jef

ivo

  • Guest
Re: Windows 10
« Reply #8 on: August 05, 2015, 12:14:51 AM »
ik werk steeds met firefox
 dat werkt al niet verschillende ontzippers ook niet dcc1.5 ook niet, die vaste browser bevalt mij ook niet
 en google crome moet je dan nemen om iets te laten werken
en voor de snelheid moet je niet veranderen  :o

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10
« Reply #9 on: August 05, 2015, 07:00:49 AM »

In de loop van deze maand zou Firefox 40 actief worden en hopelijk brengt dit verbetering.

Ook is er nog;
Start Menu 8 v2:
Support for Windows 10
  Groetjes van Jef

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Windows 10
« Reply #10 on: August 05, 2015, 07:30:48 PM »
Er is wel de mogelijkheid ingebouwd bij de Microsoft Edge om sites die niet werken met de Edge te openen met explorer zie foto
Door rechts in de browser op de puntjes te klikken kun jij kiezen om deze pagina te openen met Explorer  :oops:
Dus ik vermoed dat er nog wel enkele updates zullen komen om de aanwezige bugs op te lossen  :cool:
Grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
  Groetjes van Jef

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Windows 10
« Reply #12 on: August 05, 2015, 08:41:16 PM »
https://blog.mozilla.org/futurereleases/2015/07/29/firefox-for-windows-10-how-to-restore-or-choose-firefox-as-your-default-browser/
Thx Jef  :drink:
Heb hem gedownloaded ga dat morgen is bekijken ik gebruik voor mijne mail toch al Mozilla Thunderbird
Nu eerst (voetbal)  :-x  kijken CLB-Pan
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Windows 10
« Reply #13 on: August 16, 2015, 05:47:04 PM »
Ik ook heb Win 10 op m`n pc gezet maar krijg een groot deel van m`n foto`s niet meer open die ik op Picasa had staan , weet iemand er raad mee ?
Volgens de verkoper van Microsoft in de store zou ik terug Picasa moeten upgraden heb nu Pic.3 en upgraden naar 3.9 zou uitkomst bieden maar dat klopt langs geen kanten krijg ze nog niet open .
Miss. met een progje ( foto`s staan allemaal in Jpeg . :-D
    Greetz...JEAN <love lux>

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Windows 10
« Reply #14 on: August 17, 2015, 04:23:29 PM »
Bij Firefox 40.0.2 in Windows 10 werken onze smileys ook weer  :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Software  |  Windows 10
 

gfxgfx
gfx gfx