@Soevel nu spreek je weer van de tmp,

op die plaats moet je dat niet zetten.
De map tmp is bedoeld om iets te installeren, bijv een ipk, dat zijn verschillende bestanden die in een pakketje zitten, zoiets als een Zip of Rar file, een ipk is hetzelfde maar dan voor Linux.
Die bestanden worden eerst uitgepakt en daarna weggezet naar een bepaalde locatie, zo’n ipk file bevat ook opdrachtregels, die zeggen waar de bestanden moeten komen ,dat zijn vaak meerdere directory’s.
Dat is niet van toepassing op een alleenstaand bestand, dat zet men meteen op de plaats waar het hoort, met een FTP tooltje.
Voor CCcam.cfg is dat de map /etc of bij oudere modellen /var/etc. (behalve bij open ATV daar wordt het usr/keys)
Je schreef daar eerder zelf al, het moet in de map var/etc , is het dan nooit bij je opgekomen om eens te proberen om dat daar neer te zetten, daar kan je niks mee misdoen.
Daarom dat ik het niet snap dat je daar zo mee sukkelt, en volg nu a.u.b
ik heb deze morgen een bestandje aangemaakt in wordpad , opgeslagen op de pc als tekstbestand onder de naam CCcamtest.txt, daarna hernoemd naar CCcamtest.cfg.
Dat bestandje heb ik met DCC E2 in de
FTP modus overgezet van de pc naar naar de map /etc op de dreambox.
Hierna probleemloos met hetzelfde DCC E2 in de directory van /etc , CCcamtest.cfg opgezocht , aangeklikt en de attributes van CCcamtest.cfg gewijzigd naar 644.
Ps als je goed kijkt zie je daar mijn CCcam.cfg file ook staan op de screenshot.