gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

What's new
OSCAM 11882 (Ipk & Deb)* 27-04-2025
Vu+ openDroid 7.6 * 25-04-2025
Vu+ cobraliberosat Team Image 9.1 * 25-04-2025
Vu+ Openspa-8.5.001 * 23-04-2025
Dreambox BlackHole (Dm 520 & 920 & 7080) * 21-04-2025
Vu+ egami-10.6-r9 & 10.6-r8 (latest update)
SKIN XDREAMY * 20-04-2025
Settings from Morpheus883*19-04-2025

Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
All the latest file updates from the last two months

gfx gfx
gfx
67069 Posts in 10522 Topics by 6391 Members - Latest Member: Zoltar April 27, 2025, 07:16:24 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Dreamset perikels
gfx
gfxgfx

Author Topic: Dreamset perikels  (Read 2042 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Dreamset perikels
« on: January 08, 2015, 04:26:37 PM »
Ik gebruik de laatste dreamset 2.41 en heb hier het ene probleem na het andere met dat programma, ook met de vorige versie is het ambras.
Het programma slaat de boeketen soms niet op en crasht constant, zonder enige aanleiding.
Gisteren had ik een nieuwe settingslijst klaar staan, vanaf nul begonnen.
Ik doe nog een laatste controle en correctie, save het boeltje, hup alle Tv boeketten weg.
Dat is om te janken, een ganse week werk voor niks.
Zijn er problemen gekend die dit kunnen veroorzaken, ik draai hier nog wel op XP.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • Country: nl
Re: Dreamset perikels
« Reply #1 on: January 08, 2015, 04:43:40 PM »
Ik heb hier nog versie 2.39 en draait gewoon goed.

Je zal dat wel weten natuurlijk, maar soms kan je een foutje maken door even niet goed op te letten.
Ik bedoel hiermee b.v. dat wanneer je gaat saven WEL de juiste map kiest.
Omdat je dreamset opent zal hij altijd met de huidige map openen.
Dus daar staat het dan nog op...stel je heb het niet in de gaten en je maakt een nieuwe lijst,
dan zal hij dus je "vorige boeket" overschrijven.
Dan kijk jij nu weer in je nieuwe boeket ( waarvan je dacht dat hij daar naar toe zou gaan) en die is gewoon leeg.

Dus als dat zo zou zijn bij jou...kijk eens in je vorige lijst.

Ik maak altijd eerst een nieuwe map aan voordat ik in dreamset aan het werk ga als er iets nieuws bij is gekomen. ( dus "lezen" vanaf je box)
En dan open en sluit ik een keer om zeker te weten dat hij nu die juiste map actief heeft.

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #2 on: January 08, 2015, 05:06:35 PM »
Zelf heb ik het al lang afgeleerd steeds naar de nieuwste versies te gaan het zij gelijk van welk program tenzij het echt nodig is.
Als ik dan toch naar een nieuwere versie ga dan zorg ik eerst dat de oude versie voldoende verwijderd is want versies overschrijven is niet altijd de beste oplossing.
Voor wat de edict betreft werk ik ook steeds met twee mappen een test map en een goede map en die pas ik dan geleidelijk aan zodat ik niet voor verassingen kom te staan.
 :-x
  Groetjes van Jef

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • Listen Hitradio
« Reply #3 on: January 08, 2015, 06:04:29 PM »
Ja die verassingen die ken ik nu wel.
Dat is de eerste keer dat het goed misgaat, alle bestanden van de tv boekketen foetsie, gek genoeg die van de radio boeketten zijn wel blijven staan.
De lamedb had maar 58kb en dat moet minsten 1000 kb zijn
Het geheugen verbruik leek mij ook nogal hevig bijna 900 Mb voor een editor van lik me vestje

Zijn er tools waarmee men de restanten van een programma kan opzoeken en opruimen, ik denk dat er toch iets ingeslopen is bij een van die nieuwere versies dat nu ergens onder het windows register blijft steken.
Het probleem met dreamset is dat het programma niet geïnstalleerd wordt zoals dreambox edit met een setup, maar meteen opereert vanuit een map.
Bij versie 2.41 zie ik dat er problemen gefikst zijn i.v.b.m crashen van het programma
Crash on load settings
Crash on copy paste lists

ik zie nu ook dat er een nieuwe versie is 2.42 , s proberen (heel voorzichtig met back up)

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #4 on: January 08, 2015, 06:17:40 PM »
Deze is goed ik heb hem bij de tijdelijke bestanden geplaatst

Advanced_Uninstaller11
  Groetjes van Jef

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • Listen Hitradio
« Reply #5 on: January 08, 2015, 07:29:55 PM »
is al binnen , straks eens testeren
The key to happiness
Stay away from idiots

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • Listen Hitradio
« Reply #6 on: January 09, 2015, 12:14:48 AM »
Met dat programma was ik helaas niks, ik had al iets soortgelijks op de pc staan, ik zocht iets dat specifiek op namen ging zoeken in de windows register.
ik ben er persoonlijk niet gek van om zulke cleaners op de pc te draaien, zeer slechte ervaringen mee.

Maar ik denk dat ik de oorzaak ondertussen ken, in dreamset zit een file KingOfSat.xml , daarin staat informatie van de satellieten, de benaming(en) en de locatie voor de motor positie.
Daar had ik een tijd terug zitten mee knoeien.
Als voorbeeld; origineel staat er voor de astra positie 19.2  "Astra 1KR / Astra 1L / Astra 2C / Astra 1M / Astra 1H" Dat kan men niet lezen in de box ....te lang, dat had ik ingekort naar astra 19.2 E.
Vermoedelijk is het daar mis gegaan, in versie 2.42 is alles weer als vanouds.

ik hoop dat het nu blijft werken, ik heb in elk geval mijn  *.tv bestandjes die de boekketen bevatten in een aparte map geplaatst, een ezel......

The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Dreamset perikels

gfxgfx
gfx gfx