gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

What's new
Vu+ openDroid 7.6 * 25-04-2025
Vu+ cobraliberosat Team Image 9.1 * 25-04-2025
Vu+ Openspa-8.5.001 * 23-04-2025
OSCAM 11880 (Ipk & Deb)* 23-04-2025
Dreambox BlackHole (Dm 520 & 920 & 7080) * 21-04-2025
Vu+ egami-10.6-r9 & 10.6-r8 (latest update)
SKIN XDREAMY * 20-04-2025
Settings from Morpheus883*19-04-2025

Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
All the latest file updates from the last two months

gfx gfx
gfx
67069 Posts in 10522 Topics by 6390 Members - Latest Member: 30-11-1956 April 27, 2025, 09:38:35 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Hoe gaan we straks kijken ?
gfx
gfxgfx

Author Topic: Hoe gaan we straks kijken ?  (Read 3276 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Hoe gaan we straks kijken ?
« on: December 14, 2014, 09:39:55 PM »
Wat denken jullie over de gang van zaken vandaag, als het om tv kijken gaat.
Alles wordt duurder , wij als klant moeten steeds dieper in ons al zo klein buideltje tasten om te blijven kijken.

Stilaan lijkt het er op dat alles via een provider bak zal gaan, zowel op kabel als satelliet.
Allemaal onder het excuus van “Wij worden gedwongen door de zenders of productiehuizen van films en series” en blabla….
Als we straks bij CanalDigitaal ook met zo’n bak opgeschept zitten, wordt het verschil tussen satelliet en kabel wel heel klein.

Dan bepalen, de providers niet alleen wat we kijken maar ook nog eens hoe we opnemen.
Wat vroeger gratis was, zal nu veelal betalend worden, de diensten die dit aanbieden rijzen uit de grond als paddenstoelen, ze hebben een goede reden , een lucratief handeltje .
Nu zijn er altijd mensen die daar geld voor over hebben, de vraag is echter voor hoe lang.
Tot ze merken dat het sop de kolen niet waard is (oud Vlaams gezegde) of merkt dat daar toch veel geld naar toe gaat, voor iets wat 10 jaar geleden gratis kon.
Ik verwacht dat heel veel van die diensten plat zullen gaan na enkel jaren wegens, te duur voor wat het is.

In ander landen kan men voorlopig nog kijken via DVB_T .
30 to 40 zenders kunnen zo gratis uit de lucht geplukt worden, de vraag is ook hier “hoe lang nog”.
In Belgie en Nederland lijkt de overheid andere plannen te hebben met de uitzendband waarop DVB_T zit.
Ze zien dit liever opgedoekt, dan kan men deze frequenties duur verkopen voor 4 G gebruik, 1 miljard euro voor een vergunning is al lang geen uitzondering meer.
Hetzelfde zien we nu ook al gebeuren in Frankrijk, ook daar gaat men een groot deel van de UHF band waar DVB-T actief is, per opbod verkopen aan de 4 G providers.
Hierdoor komt er een nijpend tekort aan bandbreedte voor DVB_T , de enige oplossing is overstappen naar DVB_T2 om bandbreedte uit te sparen.

Het is onder meer door de overheid dat radio en tv peperduur wordt, men wil overal geld uitslaan.
Als men ziet welke bedragen er gemoeid zijn om landelijk te mogen uitzenden.
Door die woeker prijzen zijn al enkele landelijke radio’s over kop gegaan, omdat ze het financieel niet meer aankonden.
Ik hoef er geen tekening bij te maken dat Digitennne en (ex) Teletenne daar ook mee geplaagd zaten. Veel  geld van hun abonnees verdwijnt rechtstreeks naar de overheid, geld dat niet gebruikt wordt om te investeren in nieuwe apparatuur of zenders.

Enkel grote multinationals kunnen dit nog ophoesten ,we weten allemaal waar dit voor staat “inhoudsloze eenheidsworst” die duur verkocht zal worden.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat TV kijken peperduur worden, we zien het nu al mondjesmaat bij de kabel  verschijnen,  wat A toont zal is niet beschikbaar via B.
Laten we vooral niet vergeten dat elke tv een aparte decoder nodig heeft, in een gezin met 2- 3 tv’s kan dat aardig oplopen.

Voorlopig valt het hier nog mee, toch verwacht ik dat we binnen een vijftal jaren anders zullen gaan kijken dan nu.
Ook op satelliet, voorlopig zijn er nog veel FTA zenders, doch de HD versies verdwijnen een voor een achter een codering.
Dat zien we in Duitsland alsook in het Verenigd Koninkrijk, SD is geen eeuwig leven beschoren, binnen enkele jaren is het voorbij, dan zit 99 % van de zenders potdicht.
Het is wel stof tot nadenken.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline truckerke

• Gold Member
  • *
Re: Hoe gaan we straks kijken ?
« Reply #1 on: December 14, 2014, 09:47:36 PM »
Naar mijn bescheiden menig als de zenders iets toegankelijker waren zou er minder piraterij zijn
Dus konden de prijzen zakken zodat ieder elke zender kan ontvangen. Wij zijn toch allen Europeaan
Zou dit dan de ideale tv wereld worden ?
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #2 on: December 14, 2014, 10:13:43 PM »
De laatste tijd kijk ik hoe langer hoe meer naar de Engelse free to air zenders wegens een gebrek aan programs die het kijken waard zijn.
Hoelang gaan wij nog moeten betalen voor heruitzendingen  :sad: 
:-?
  Groetjes van Jef

Offline cookie monster

• V.I.P Member
  • Country: 00
« Reply #3 on: December 14, 2014, 11:32:43 PM »
Ik heb hier sinds dit jaar TV Vlaanderen Basic Light ,
dit enkel omdat ik familie wilde zien , maar nu je via VTM-website
gratis tot 1 maand na de uitzending van ALLE vlaamse VTM-shows ,
ppffff , dada TVV volgend jaar !!
IK kijk nog heel weinig TV zelfs !!
FTA Is er nog steeds een leuk aanbod , absoluut ,
maar het krimpt heb ik de indruk ??
Het Freesat pakket , zoals ITV , leuk , maar herhalingen
zijn dagelijkse kost , telkens de serie is afgelopen ....
Zelfs bij betaal TV !! Voor mij zijn de leukste vogeltjes:
28,5/28,2°E: Freesat o.a. ITV 3 & 4 , CBS Action , Film 4
26°E & 7°W: MBC 2 , MBC Action , MBC Max , Dubai One , Fox Movies , Fox & FX
C :37party-smiley-019: :37party-smiley-019: kie M :cool: nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • Country: nl
« Reply #4 on: December 15, 2014, 06:59:13 PM »

Stilaan lijkt het er op dat alles via een provider bak zal gaan, zowel op kabel als satelliet.
Allemaal onder het excuus van “Wij worden gedwongen door de zenders of productiehuizen van films en series” en blabla….
Als we straks bij CanalDigitaal ook met zo’n bak opgeschept zitten, wordt het verschil tussen satelliet en kabel wel heel klein.

Yep het lijkt erop dat vooral de zenders dat gaan bepalen....overal willen ze geld uittrekken en daar zijn ze de laatste jaren echt mee bezig geweest.
Ik hoor mijn zus nog zo zeggen: "Nee wij hoeven geen videorecorder meer want we hebben nu Uitzending gemist"
Hahaha zei ik toen maar dat gaat je geld kosten....nee was gratis zei ze....ik zei ...pas maar op!!!
Die zenders/probviders hebben dat dus stapje voor stapje gedaan ( en zijn ze nog mee bezig.
Eerst "het volk" zover krijgen dat ze die apparaten en recorders niet meer kopen....HOE???? door iets gratis en OOOOO zo handig iets aan te bieden.
Juist....en toen velen gewend waren aan dat GRATIS uitzending gemist en het in bepaalde decoders het tevens ook niet mogelijk was om zelf een opname te doen,
toen kwam dat Uitzending Gemist dus in een betaal pakket.  :-x
Toen men daar aan gewend was en iedereen dus netjes betaalde ( sukkels) ging men de ( in de ogen van die zenders) de mooie programma's ( ik noem het nog troep)
alsnog weer UIT dat betaal abo van Uitzending Gemist. Alleen die zooi wat echt niks is kan je dan nog kijken in dat pakket.
Wil je dat enen programma zien...hoppa....mag je eerst weer betalen.
Ondertussen hebben ze bijna alles plat gelegd en mensen zijn er ondertussen al ZOOOOOO aan gewend om hun knip te trekken dat niemand zich meer afvraagt waarom ze moeten betalen.

Het is eigenlijk een sigaar uit eigen doos wat we krijgen. Ik heb op dit forum al eens eerder geschreven over die reclame toestanden.
Bij elk product dat jij in de winkel koopt, zit een grote hoeveelheid procenten op dat je EXTRA betaald...hoppa zomaar, omdat die bedrijven dat gewoon kunnen
gebruiken voor "reclame maken"
Dus zie jij vanavond een film en je hoort: "Deze film is mogelijk gemaakt door (bedrijf) XXX" dan is dat een leugen hahaha
Dat geld is dus door ons burgers betaald en bedrijf XXX geeft dat vervolgens aan een zender die er dan een film voor uitzendt.
Wij worden dus lastig gevallen met reclame die we zelf betalen en die hun ons door de neus willen drukken want we mogen zelfs niet meer kiezen of we dat wel of niet willen zien.
Mensen betalen nu dus eigenlijk al 3x voor 1 ding.
1. dat extra %%% geld dat op een product is gezet en waarvan de zender een programma van kan maken
2. dan mag je nog betalen voor een abo om "jou betaalde film" daadwerkelijk te zien.
3. en als je niet mag opnemen en jij mist daardoor wat, mag je nog eens ( ondanks je abo) extra betalen om het terug te zien.

Ik ben op Sat omdat je daar nog de VRIJHEID hebt om dergelijke dingen te doen zoals zelf kunnen opnemen op HDD en reclames verder te spoelen als IK DAT WIL.
Als we idd een kant opgaan van CI+ en die decoders op Sat worden hetzelfde als op (glas)kabel en onze vrijheid is gedaan....tja dan ben ik ook weg bij CD.
Er zijn dan nog 2 soorten mensen die een abo hebben bij CD.
1. de mensen in het buitengebied die geen glas of koper kabel hebben en dat ook DVB-T lastig zal zijn.
2. en dan heb je nog de sukkels...hahaha
Ja want je moet niet denken dat ik dan geld blijf uitgeven aan mijn schotel installatie ( wij weten hier dat dat veel geld kost) en je dan ondertussen een provider
hebt (CD) die kwalitatief veeeeeeeel slechter is.....neem het HD gebeuren maar als voorbeeld dat er bijna niet is en als het er is met lage bitrates e.d.
En dan tel ik het geklooi van een juiste afstelling ( dat ook lastiger is geworden) en weersinvloeden ( regen) nog niet eens mee.
Als het dan toch geen verschil meer is in met wat JIJ nog kan en mag, dan is het dus het beste en goedkoopste om bij de grootste providers te gaan.
Stekker in het stopcontact en kijken maar.....
Dat is nu al zo dat kabel goedkoop is en beter beeld geeft....maar ik kies op dit moment dus nog voor de "vrijheid"

Als ze werkelijk bij CD dat CI+ gaan invoeren voorzie ik dus vele opzeggingen daaro.
Alles wat men de laatste jaren heeft bereikt op ontwikkeling van Sat en dat men daardoor ook een opmars van Schotel TV en abo's kreeg, dat zal CD/TVV dan nog wel merken.  :-x
En als ze nog kleiner worden dan ze al zijn....gaat het dus als een neerdalende spiraal werken...
Nog minder zenders en volgepropte transponders e.d. ....pfffff nog meer opzeggingen.
Op den duur gaan zelfs mensen in het buitengebied die aan schotel vast zitten alternatieven zoeken of krijgen dan ook b.v. glaskabel...of ander techniek e.d.

Met andere woorden:
Al die dure investeringen en moeite die wij nu doen ( schotel en decoders en de boel aan de praat houden qua software e.d..)
daar moet dus wat tegenover staan......die vrijheid dus!!!!
Als dat gelijk getrokken zal worden met kabel, dan ben je een dief in eigen zak.
Schotel TV zal dan nog alleen interessant zijn voor de Buitenlandse FTA zenders....( als ze er nog zijn)
Maar dan zit je weer met 2 systemen  :D :D :D ikzelf heb daar geen behoefte aan om 2 decoders aan te zetten en te moeten schakelen tussen kabel en fta sat

Offline rs232

• Bronze Member
  • *
  • Country: nl
  • Donateur
« Reply #5 on: December 17, 2014, 05:33:46 PM »
En wat dacht je van de digitale radio, waarmee ze adverteren in Nederland:" het zit in de lucht en het is gratis!" ja voor nu maar over 5 jaar niet meer  :o
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Hoe gaan we straks kijken ?

gfxgfx
gfx gfx