Stilaan lijkt het er op dat alles via een provider bak zal gaan, zowel op kabel als satelliet.
Allemaal onder het excuus van “Wij worden gedwongen door de zenders of productiehuizen van films en series” en blabla….
Als we straks bij CanalDigitaal ook met zo’n bak opgeschept zitten, wordt het verschil tussen satelliet en kabel wel heel klein.
Yep het lijkt erop dat vooral de zenders dat gaan bepalen....overal willen ze geld uittrekken en daar zijn ze de laatste jaren echt mee bezig geweest.
Ik hoor mijn zus nog zo zeggen: "Nee wij hoeven geen videorecorder meer want we hebben nu Uitzending gemist"
Hahaha zei ik toen maar dat gaat je geld kosten....nee was gratis zei ze....ik zei ...pas maar op!!!
Die zenders/probviders hebben dat dus stapje voor stapje gedaan ( en zijn ze nog mee bezig.
Eerst "het volk" zover krijgen dat ze die apparaten en recorders niet meer kopen....HOE???? door iets gratis en OOOOO zo handig iets aan te bieden.
Juist....en toen velen gewend waren aan dat GRATIS uitzending gemist en het in bepaalde decoders het tevens ook niet mogelijk was om zelf een opname te doen,
toen kwam dat Uitzending Gemist dus in een betaal pakket.

Toen men daar aan gewend was en iedereen dus netjes betaalde ( sukkels) ging men de ( in de ogen van die zenders) de mooie programma's ( ik noem het nog troep)
alsnog weer UIT dat betaal abo van Uitzending Gemist. Alleen die zooi wat echt niks is kan je dan nog kijken in dat pakket.
Wil je dat enen programma zien...hoppa....mag je eerst weer betalen.
Ondertussen hebben ze bijna alles plat gelegd en mensen zijn er ondertussen al ZOOOOOO aan gewend om hun knip te trekken dat niemand zich meer afvraagt waarom ze moeten betalen.
Het is eigenlijk een sigaar uit eigen doos wat we krijgen. Ik heb op dit forum al eens eerder geschreven over die reclame toestanden.
Bij elk product dat jij in de winkel koopt, zit een grote hoeveelheid procenten op dat je EXTRA betaald...hoppa zomaar, omdat die bedrijven dat gewoon kunnen
gebruiken voor "reclame maken"
Dus zie jij vanavond een film en je hoort: "Deze film is mogelijk gemaakt door (bedrijf) XXX" dan is dat een leugen hahaha
Dat geld is dus door ons burgers betaald en bedrijf XXX geeft dat vervolgens aan een zender die er dan een film voor uitzendt.
Wij worden dus lastig gevallen met reclame die we zelf betalen en die hun ons door de neus willen drukken want we mogen zelfs niet meer kiezen of we dat wel of niet willen zien.
Mensen betalen nu dus eigenlijk al 3x voor 1 ding.
1. dat extra %%% geld dat op een product is gezet en waarvan de zender een programma van kan maken
2. dan mag je nog betalen voor een abo om "jou betaalde film" daadwerkelijk te zien.
3. en als je niet mag opnemen en jij mist daardoor wat, mag je nog eens ( ondanks je abo) extra betalen om het terug te zien.
Ik ben op Sat omdat je daar nog de VRIJHEID hebt om dergelijke dingen te doen zoals zelf kunnen opnemen op HDD en reclames verder te spoelen als IK DAT WIL.
Als we idd een kant opgaan van CI+ en die decoders op Sat worden hetzelfde als op (glas)kabel en onze vrijheid is gedaan....tja dan ben ik ook weg bij CD.
Er zijn dan nog 2 soorten mensen die een abo hebben bij CD.
1. de mensen in het buitengebied die geen glas of koper kabel hebben en dat ook DVB-T lastig zal zijn.
2. en dan heb je nog de sukkels...hahaha
Ja want je moet niet denken dat ik dan geld blijf uitgeven aan mijn schotel installatie ( wij weten hier dat dat veel geld kost) en je dan ondertussen een provider
hebt (CD) die kwalitatief veeeeeeeel slechter is.....neem het HD gebeuren maar als voorbeeld dat er bijna niet is en als het er is met lage bitrates e.d.
En dan tel ik het geklooi van een juiste afstelling ( dat ook lastiger is geworden) en weersinvloeden ( regen) nog niet eens mee.
Als het dan toch geen verschil meer is in met wat JIJ nog kan en mag, dan is het dus het beste en goedkoopste om bij de grootste providers te gaan.
Stekker in het stopcontact en kijken maar.....
Dat is nu al zo dat kabel goedkoop is en beter beeld geeft....maar ik kies op dit moment dus nog voor de "vrijheid"
Als ze werkelijk bij CD dat CI+ gaan invoeren voorzie ik dus vele opzeggingen daaro.
Alles wat men de laatste jaren heeft bereikt op ontwikkeling van Sat en dat men daardoor ook een opmars van Schotel TV en abo's kreeg, dat zal CD/TVV dan nog wel merken.

En als ze nog kleiner worden dan ze al zijn....gaat het dus als een neerdalende spiraal werken...
Nog minder zenders en volgepropte transponders e.d. ....pfffff nog meer opzeggingen.
Op den duur gaan zelfs mensen in het buitengebied die aan schotel vast zitten alternatieven zoeken of krijgen dan ook b.v. glaskabel...of ander techniek e.d.
Met andere woorden:
Al die dure investeringen en moeite die wij nu doen ( schotel en decoders en de boel aan de praat houden qua software e.d..)
daar moet dus wat tegenover staan......die vrijheid dus!!!!
Als dat gelijk getrokken zal worden met kabel, dan ben je een dief in eigen zak.
Schotel TV zal dan nog alleen interessant zijn voor de Buitenlandse FTA zenders....( als ze er nog zijn)
Maar dan zit je weer met 2 systemen

ikzelf heb daar geen behoefte aan om 2 decoders aan te zetten en te moeten schakelen tussen kabel en fta sat