gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:17:44 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Geruchten Chat  |  Wat klopt ervan?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Wat klopt ervan?  (Read 5626 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

smetje

  • Guest
Wat klopt ervan?
« on: October 24, 2014, 01:55:44 PM »
Beste allemaal,
omdat ik hier nieuw ben en ook via via wat infokanalen hier terecht ben gekomen, wil ik hier dan ook "in huis vallen" met een vraag.
Deze vraag is dan ook de reden waarom ik me hier registreerde op dit forum.
Tijdens wat losse gesprekken met collega's en een paar vrienden ging het over satellieten en wat er zoals allemaal mee kan..
Allemaal leuke info over TV Vlaanderen en Astra toestanden tot er iemand op de proppen kwam met het gegeven dat er "doosjes" bestaan die je kan aansluiten  op je satelliet installatie en hiermee zou je heel wat meer programma's kunnen ontvangen die je anders niet te zien zou krijgen.. Wat er allemaal van klopt weet ik niet maar de naam ENIGMA werd daarbij ook al eens genoemd(en dat vond ik hier ook al wel eens terug). Dus nu is mijn vraag of er hier iemand is de me hierover meer (en liefst de juiste ) info over kan geven.
Indien dit thema of deze vraag niet aan de orde is op dit forum dan wil ik me op voorhand excuseren.
Mvg Willy

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Wat klopt ervan?
« Reply #1 on: October 24, 2014, 03:55:52 PM »
Wel zo een doosje bestaat niet en toch wel..
De bij ons zo gegeerde satelliet decoders waaronder Dreambox , Vu+ en Clarke-tech  kunnen met de nodige software kanalen intern of met anderen delen.

Dus iemand heeft Bv. een Dreambox en een officieel Canaal Digitaal kaartje om de Nederlandse zenders te kijken , wel die kan dan dat kaartje via een Internet aansluiting delen met een vriend op voorwaarde dat die ook internet en een schotel heeft en zo kan die dan ook de Nederlandse zenders kijken.

Dit systeem is beter bekend als CS of Card sharing
Natuurlijk ga je daar allemaal niet veel over lezen want het is wel illegaal iemand anders te laten meekijken op Uw kaartje.
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline budyump

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 164
  • Country: be
Re: Wat klopt ervan?
« Reply #2 on: October 24, 2014, 04:56:39 PM »
of (hopelijk toegelaten, anders delete gerust!!): google eens naar satellietontvangers als vb. Protek (persoonlijk al jaren zeer tevreden van), Vizyon, Megasat, Egel, Spiderbox, ... - deze hebben een soort van eigen freeserver (afhankelijk van merk beperkt in tijd, gaande van 1 tot ca 3 jaar).

Protek 9720 HD IP / Protek 9700 HD IP (zolder) / MVision HD-270CN / Humax HDCI-2000 (in doos)  / Dragon Cam (in de Humax) / Cas 3 Plus / Funkaart (ergens) / Sony KDL-40X2000 / Sony STR-DN1040 / Sony BDP-A6000 / Canton movie home cinema set (5.1) / Sony BDV-EF1100 (zolder) / schotel 1,50m met actuator, 42E-30W en Gbox V3000 positioner

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Wat klopt ervan?
« Reply #3 on: October 24, 2014, 05:01:52 PM »
Het lijkt mij verstandig hier niet teveel verder op CS in te gaan en zeker niet over commerciële card servers
  Groetjes van Jef

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: Wat klopt ervan?
« Reply #4 on: October 24, 2014, 07:31:56 PM »
zoals Jef laat horen  <non/pe  CS For Education
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Geruchten Chat  |  Wat klopt ervan?
 

gfxgfx
gfx gfx