Op verzoek doe ik hier de uitleg welke nodig is voor Enigmalight (Boblight).
Er zijn verschillende systemen op de markt, i.i.g. dit van mij werkt zeer goed en mooi + de prijs valt mee.
Ik heb gebruik gemaakt van de kleine module "Arduino Uno" + WS2801 32leds/mtr 5 Volt ledstrips met 4 aansluitpunten (soldeerpunten).
Aan beide zijden links/rechts 2 x 21 led's + bovenaan 37 led's bij een 55 inch tv. Onderaan dus geen led's, al zou het wel kunnen.
Maar in mijn geval staat hij op een kast en vond het niet nodig.
Er is ook een extra 5volt voeding nodig want de stroomvoorziening via usb is niet voldoende voor meer dan 10 led's.
Ik heb een oude externe HDD voeding genomen van 4.2A/5volt en dit is ruim voldoende in mijn opstelling.
Tenslotte moet op je Dreambox, Xtrend, Vu+, enz.. de Enigmalight plugin+config file geïnstalleerd worden.
Zie filmpje van mijn 55" opstelling:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YqY61DEr9GY[/youtube]
De Arduino Uno + led's aansluiten gebeurt zo:

Verder moet de arduino ook voorzien worden van een programma (script) wat op internet te vinden is
dit moet je zelf installeren via je pc mits verbinden van de normaal gezien bijgesloten usb kabel.
Ik vul deze post nog aan met info maar voorlopig kan je hier al de nodige info vinden.
let wel ik geef enkel support voor de 5volt WS2801 led's.
tweaking4all algemene infotweaking4all ook infoEn een HowTo PDF file die ik gevolgd heb:
HowTo PDFLet op in de PDF wordt gebruik gemaakt van led lampjes, deze werken hetzelfde maar zijn lastiger te monteren denk ik.
Benodigdheden nogmaals:
EnigmaLight 0.1r5 Beta 12 (plugin for Dreambox, Xtrend en Vu+) + enigmalight.conf
Arduino Uno (programmeerbare controller) + software.
WS2801 5 volt ledstrips (32st/mtr).
Voeding 4A/5Volt
Bevestigen v/d strips:
Dit kan op vele manieren, ik heb gebruik gemaakt van bruine gordijnrails en de strips op een witte "U" profiel gekleefd.
In de "U" profiel kan dan de bedrading lopen voor de voeding.
De bruine profiel is vastgemaakt aan de tv met de vijsjes v/d TV zelf (of iets langer wel opletten hiermee in verband met diepte)!!!