gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72200 Posts in 11152 Topics by 6355 Members - Latest Member: SAMY1680 April 16, 2024, 08:27:07 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)  (Read 1960 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21505
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
« on: July 15, 2014, 10:27:05 PM »



Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)

Iedereen kent wel een muggenafleider, de persoon die steeds met alle muggenbeten aan de haal gaat. Maar waarom wordt de ene persoon gebeten en de andere niet, vroeg nieuwswebsite Business Insider zich af.

Een op de vijf personen is een doelwit voor de bloedzuigende beestjes. Mannelijke muggen zijn helemaal niet geïnteresseerd in je bloed, maar vrouwtjes des te meer. Zij hebben die vloeistof nodig om eitjes te kunnen maken.

Ze kunnen je al vanop een afstand van 45 meter ruiken, maar hoe kiezen ze hun slachtoffers?

 • Bacteriën
Er leven een triljoen microben op onze huid en die zorgen voor onze  lichaamsgeur. Slechts 10 procent van die microben hebben we allemaal gemeen. Sommige mensen hebben dus een collectie microben die aantrekkelijker is voor muggen dan anderen.

 • CO2
Muggen zijn dol op CO2. Hoe meer CO2 je lichaam uitstoot, hoe makkelijker muggen je vinden. Daarom zijn volwassenen populairder bij muggen dan kinderen, en grote volwassenen populairder dan kleine volwassenen.

 • Beweging en warmte
Ook houden muggen van beweging en warmte. Als je bijvoorbeeld door het park rent of er voetbalt ben je makkelijker een doelwit. Als je dan nog eens buiten adem bent, ben je het perfecte slachtoffer.
  Groetjes van Jef

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
« Reply #1 on: July 18, 2014, 12:06:24 PM »
Minder Bier drinken want er zit veel CO2 in . :-?
Much Better Irish Whiskey ................. :)
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
« Reply #2 on: July 18, 2014, 12:36:30 PM »
Tja...het zal best door wetenschappers zijn onderzocht, maar dan hadden die wetenschappers mij ook eens mogen bellen,
want als ik dit zo lees klopt e.e.a. niet helemaal.  :)

Ik ben een "kleine" volwassenen (1,74 m) mijn zus is nog een kop kleiner en die is echt altijd de pineut.
Tot een paar jaar terug ( zo'n 4 'a 5 jaar) had ik nooit last van die muggen, maar de afgelopen jaren leek het alsof er veel meer van die muggen waren.
En die komen dan 's nachts in actie...dus na 24.00 uur begint de ellende...overdag heb ik nooit nergens last van...haha
Ik moet zeggen dat het vorig jaar nog meeviel...zeker minder muggen in dat jaar ofzo  :P

Nu kan het zijn dat zo'n mug eigenlijk graag iemand anders zou willen steken met meer CO2, maar tja...ik woon alleen dus is dat voor die mug geen optie hé.
M.a.w. dan ben ik gewoon aan de beurt.  :-x
Dat ze op beweging afkomen is voor mij nieuw.....ik ben juist de pineut als ik b.v  heel stil op de bank lig.
Ik lig dan al met mijn vliegenmepper klaar in de hand als ik er 1 of 2 voor het TV scherm zie vliegen....rare is dat je ze moeilijk volgen kan...daar zie je er een
en plots ben je hem alweer uit het oog verloren als ze zo rondzweven/vliegen....pfffff als ze er in 1x de versnelling inzetten ofzo
Maar ze wachten dan even op een beschut plekje en slaan dus toe als je heel rustig ligt....ze komen ook van achter aanvliegen en hoppa zo op mijn voorhoofd...PRIK !!!
Van steken op m'n been of arm heb ik dan verder geen last, maar als ze je op het voorhoofd steken, dan krijg ik werkelijk een platte bult van wel zo groot als een 2 Euro stuk. ( zit direct op bot/schedel)
Dit is elke zomer wel een keer raak de afgelopen jaren dus...telkens weer op mijn voorhoofd als ik rustig lig.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
« Reply #3 on: July 18, 2014, 01:21:07 PM »
Autan gebruiken hé, dat is zeer efficiënt, ik heb zo'n busje met spray, dat helpt ook tegen irritante vliegen.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline mistico

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 702
  • Country: 00
Re: Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
« Reply #4 on: August 08, 2014, 03:36:57 PM »
gewoon ne ventilator plaatsen in de kamer nooit meer gebeten die beestjes houden niet van trok  :-)
zie het licht niet meer

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
« Reply #5 on: August 08, 2014, 03:58:03 PM »
gewoon ne ventilator plaatsen in de kamer nooit meer gebeten die beestjes houden niet van trok  :-)

Die tip ga ik zeker eens uitproberen  :cool: :cool: :cool:
Momenteel dit jaar heb ik er ook niet veel last van.....er zijn er 's nachts niet zoveel (geen) meer in huis.
Misschien dat dat ook komt doordat ik eerder altijd in de tuin een oude ton had staan waar water in kwam te staan.
Dat is/was natuurlijk ook een bron waar die krengen dus hun eitjes in konden leggen en ik ze dus eigenlijk zelf aan aan kweken was in mijn tuin hahaha

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Waarom jij wordt gebeten door muggen (en anderen niet)
 

gfxgfx
gfx gfx