Tja...het zal best door wetenschappers zijn onderzocht, maar dan hadden die wetenschappers mij ook eens mogen bellen,
want als ik dit zo lees klopt e.e.a. niet helemaal.

Ik ben een "kleine" volwassenen (1,74 m) mijn zus is nog een kop kleiner en die is echt altijd de pineut.
Tot een paar jaar terug ( zo'n 4 'a 5 jaar) had ik nooit last van die muggen, maar de afgelopen jaren leek het alsof er veel meer van die muggen waren.
En die komen dan 's nachts in actie...dus na 24.00 uur begint de ellende...overdag heb ik nooit nergens last van...haha
Ik moet zeggen dat het vorig jaar nog meeviel...zeker minder muggen in dat jaar ofzo

Nu kan het zijn dat zo'n mug eigenlijk graag iemand anders zou willen steken met meer CO2, maar tja...ik woon alleen dus is dat voor die mug geen optie hé.
M.a.w. dan ben ik gewoon aan de beurt.

Dat ze op beweging afkomen is voor mij nieuw.....ik ben juist de pineut als ik b.v heel stil op de bank lig.
Ik lig dan al met mijn vliegenmepper klaar in de hand als ik er 1 of 2 voor het TV scherm zie vliegen....rare is dat je ze moeilijk volgen kan...daar zie je er een
en plots ben je hem alweer uit het oog verloren als ze zo rondzweven/vliegen....pfffff als ze er in 1x de versnelling inzetten ofzo
Maar ze wachten dan even op een beschut plekje en slaan dus toe als je heel rustig ligt....ze komen ook van achter aanvliegen en hoppa zo op mijn voorhoofd...PRIK !!!
Van steken op m'n been of arm heb ik dan verder geen last, maar als ze je op het voorhoofd steken, dan krijg ik werkelijk een platte bult van wel zo groot als een 2 Euro stuk. ( zit direct op bot/schedel)
Dit is elke zomer wel een keer raak de afgelopen jaren dus...telkens weer op mijn voorhoofd als ik rustig lig.