gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 07:21:02 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Zenderlijst overschreven...
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Zenderlijst overschreven...  (Read 9566 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Zenderlijst overschreven...
« on: July 08, 2014, 12:17:36 PM »
Ik gebruik een VU+ULTIMO met OPENPLI 4 en ik heb al met meerdere plugins geprobeerd om een stabiele zenderlijst op te stellen door gebruik te maken van DREAMBOXEDIT. Ik heb al geprobeerd om vanaf de belgische de nederlandse duitse enz. zenderlijst te beginnen. Met de DREAMBOXEDIT is dat allemaal perfect te doen. Maar, eens de lijst teruggezonden is naar de VU+ gebeuren er rare dingen, alhoewel gevraagd werd om de bestaande zenderlijst te schrappen alvorens de nieuwe te installeren.
Na installatie is "MIJN" zenderlijst goed te gebruiken, perfect, maar na enig zappen zit daar opnieuw de BASIC van TVV in. Ik kan dan wel "mijn" lijst terugvinden, maar aan het einde van de ganse serie, dus niet meer vanaf nummer 1.
Ik ben nu al meerdere weken aan een oplossing aan het werken, maar onbegonnen,steeds opnieuw komt die TVV-basic lijst erin.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?  :merci:
 :-?

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #1 on: July 08, 2014, 12:35:50 PM »
Kijk eens onder /etc/enigma2 of daar geen backup bestand aanwezig is.
Verwijder deze file en probeer nogmaals.
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #2 on: July 08, 2014, 11:05:01 PM »
Bedankt voor de snelle reactie, Caught, maar zo behendig ben ik nu ook niet met dreamboxedit. Waar en hoe kan ik /etc/enigma2 vinden? Ik heb al een poging gedaan maar opnieuw zonder succes. In het begin is het OK. maar na een tijd is het terug om zeep. Ik begin mij af te vragen of TVV niet aan de basis van dit ongemak ligt.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #3 on: July 08, 2014, 11:50:47 PM »
je probleem zit in open pli zelf, zenderlijsten die je van hun server haalt, krijgen nadien blijvend een automatisch update.
je mag die lijst 100 keer deleten, die komt telkens weer terug.


Je moet op de box zelf en via open pli de lijst van tv vlaanderen verwijderen, en daarna pas jouw eigen lijst uploaden.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #4 on: July 09, 2014, 08:09:58 AM »
Ik dacht dat hij via die autobackup file steeds terug kwam vandaar.

Daarom doe zoals mebo bedoelt hieronder nogmaals beschreven...

1. Plaats vanuit de openpli image de gewenste zenderlijst in de box.
2. Haal deze zenderlijst met Dreamset of Dreamboxedit naar je PC.
3. Dé-installeer vanuit de image de eerder geplaatste lijst via menu - applicaties - rode toets - settings - eender welke lijst - ok.
4. Bewerk je lijst op de pc naar jouw eigen idee.
5. Upload de zojuist aangepaste lijst weer terug naar jouw box.

  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #5 on: July 09, 2014, 10:03:00 AM »
Nogmaals veel dank voor jullie reactie.  :cool: Ik heb gedaan wat in voorgaand antwoord verwoord is en ik heb nu iets gedaan wat ik voordien niet deed, want na de druk op de rode knop, dacht ik de procedure beëindigd te hebben, niet dus.
En nu ga ik afwachten wat het wordt. Ik weet nog iets te vertellen, hoor. :merci:

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #6 on: July 09, 2014, 11:00:33 AM »
Dit zou idd de ontbrekende stap kunnen zijn  Cheesy
Thanks voor de feedback
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #7 on: July 09, 2014, 05:45:15 PM »
Spijtig genoeg is de bui nog niet over. Na gevolg gegeven te hebben aan:

1. Plaats vanuit de openpli image de gewenste zenderlijst in de box.
2. Haal deze zenderlijst met Dreamset of Dreamboxedit naar je PC.
3. Dé-installeer vanuit de image de eerder geplaatste lijst via menu - applicaties - rode toets - settings - eender welke lijst - ok.
4. Bewerk je lijst op de pc naar jouw eigen idee.
5. Upload de zojuist aangepaste lijst weer terug naar jouw box.
 
krijg ik na ...rode toets-settings.....het volgende:

systemplugins
   cablescan...
   fastscan...
   hdmicec...
   networkbrowser...
   osdposotionsetup...
   positionsetup...
   satfinder...
   skinselector...
   softwaremanager...
   videomode...
   videotune...
   wirelesslan...
Ik weet niet of daar iets teveel bij staat en daarom mijn vraag, mag daar iets uit verwijderd worden?
Maar misschien is er ergens anders nog iets te verbeteren, wie weet?
Bedankt voor jullie meedenken.

   

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #8 on: July 09, 2014, 06:21:41 PM »
Je moet niet zoeken in de systeemplugins maar enkel in de settings
En daar zou een kanaallijst moeten instaan.

Zoals hier te zien:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #9 on: July 09, 2014, 10:23:36 PM »
Dat is wat ik deed en om zeker te zijn heb ik de procedure nog eens herhaald maar dan kreeg ik de toestand zoals hierboven weer gegeven. Ik heb nu terug nog eens gekeken maar er is geen zenderlijst meer te bespeuren. Ik heb nu opnieuw een zenderlijst van mijn pc doorgestuurd en momenteel is die OK. morgen zien we verder.

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #10 on: July 10, 2014, 02:47:30 PM »
Niet in orde.  :-D  :-D  :-D

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #11 on: July 10, 2014, 04:03:55 PM »
Als je op je hdd van decoder een mapje backup heb staan zou ik die verwijderen.

Dan zou ik een nieuw Image erop zetten....tijdens doorlopen van wizzard krijg je in Pli de vraag; Back-up terug zetten...kies NEE

Dan krijg je ook de vraag van zenderlijst....( p.s.hier kies ik zelf dan even om alleen 19 oost erop te zetten...kan je na de instal zien of je image werk en beeld hebt)

Dan vervolgens als je alles doorlopen hebt en je netwerk OK is e.d. kan je je eigen zenderlijst weer terug plaatsen.
In jou geval zou ik dan even een nieuwe lijst downloaden hier zodat je zeker bent dat die fout niet in je lijst zelf zit die je nu telkens naar je PC haalt en terugzet.

DreamSet werkt ook wat makkelijker en heeft niet zoveel toeters en bellen als Dreambox edit

*******
Wat die Image bouwers toch met die back-up functies hebben en waarom dat zo handig zou moeten zijn....ik weet het niet !!!!
Geeft telkens alleen maar problemen als ik dat elke keer weer lees overal.

Zorg dat je je eigen dingen zoals zenderlijst en config files e.d. zelf als back-up op je PC hebt....meer heb je niet nodig.  :-x (zelfs die 2 dingen niet als het er op aan komt)
En van m'n PC heb ik ook altijd weer een back-up op externe schijf.
maak ook aantekeningen van wat je Tuner en AV instellingen zijn.....die weet ik ondertussen al uit m'n hoofd  Cheesy  maar ik heb er altijd even nog die aantekeningen bij
wat precies je IP nummers zijn die je weer vast moet zetten e.d. FAQ hoe je je schijven moet mounten en dat soort dingen.
Er is dan na 10 min. al weer beeld....dus nogmaals.....zo'n back-up van je Image: wat moet je ermee????


Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #12 on: July 10, 2014, 08:02:52 PM »
Gebruik je soms de Glass skin?
Want die wijzigt op de achtergrond instellingen.....

RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #13 on: July 10, 2014, 09:00:48 PM »
Lol het schiet me net te binnen dat de backup tussen de plugins staat.
Te bereiken met DCC > FTP en dan usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions
En daar de Autobackup folder deleten. Dan zouden de problemen toch moeten opgelost zijn.

  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline joristTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 12
  • Country: be
Re: Zenderlijst overschreven...
« Reply #14 on: July 12, 2014, 11:02:46 AM »
Ik denk dat er niets anders te doen valt dan opnieuw vanaf nul te beginnen. Ik ben er in geslaagd om """AL""" de zenders uit de ontvanger te verwijderen, alles uit mijn pc gedaan en dan een zenderlijst van Hans binnengehaald, naar de pc gehaald, opnieuw verwijderd uit de ontvanger, aanpassingen gedaan op de pc en dan terug naar de ontvanger, en... Om je bloot gat te laten zien(vlaamse uitdrukking). Vanaf nummer 1 begint de zenderlijst van TVV en op nummer 946 krijg ik mijn aangepaste lijst, netjes achter TVV. Moest het andersom zijn, eerst mijn klassement gevolgd door die van TVV, ik zou daar niet om balen, maar ik wil mijn 3 tv's dezelfde zenderlijst geven voor het gemak.
Moest iemand nog een idee hebben...en anders, allemaal bedankt voor de geboden hulp. :merci: :merci: :merci:

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Zenderlijst overschreven...
 

gfxgfx
gfx gfx