0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Welkom CorToch snel een vraagje waarom een schotel op een mast van 20 meter hoog, dat is vragen om problemen, schotels werken ook vanaf de grond.
Misschien kan hij niet op de grond een schotel plaatsen bij gebrek aan vrij zicht
De mast is een door mij gebruikte zendmast (radioamateur). Dit is een z.g. kantel schuifmast.In de laagste stand is deze ongeveer 8 meter en kan hij kantelen zodat je antennes vrij eenvoudig kan monteren.Wordt de mast weer rechtop gezet dan kan je deze uitschuiven (3 elementen) tot ongeveer 20 meter.
Overigens begrijp ik niet waarom een schotel op 20 meter erg anders afgesteld moet worden dan op b.v. 8 meter.De elevatie van mijn schotels is ongeveer 17 tot 18 graden en dan zou die een stuk anders worden als ik de schotel op20 meter zet?
Overigens begrijp ik niet waarom een schotel op 20 meter erg anders afgesteld moet worden dan op b.v. 8 meter.
Toch denk ik dat hij in 99 van de 100 gevallen op zulke hoogtes tegen een flink probleem gaat aanlopen, waar iets op zal verzonnen moeten worden, in de vorm van een regelbare constructie, af te regelen ginder boven. Een van de voorwaarden voor een goed werkend “draaibaar systeem” is dat de motor gemonteerd wordt op een mastbuis die loodrecht staat.Zowel vooraan als opzij, dit is basis voorwaarde nr 1, als dat niet in orde is kan men het wel schudden.Daar de schotel in staat moet zijn om de Clarke belt te volgen waar de satellieten in hangen, als de top buis scheef staat, komt dat nooit slim.
Copyright 30-10-2003-2023 LuxSat Satellite All rights Reserved.