gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:23:46 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Internet FAQ  |  wifi op camping
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: wifi op camping  (Read 6782 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: wifi op camping
« Reply #30 on: June 03, 2014, 07:09:57 AM »
Mogelijke oplossingen
Controleer eens of de bewuste browsers wel cookies accepteren (dit hebben ze allemaal gemeen)
Bij Internet Explorer moet de cache-instelling op automatisch staan.
Wissen van de internetgeschiedenis en de browser opnieuw starten, wil ook wel eens helpen.
Let op met Knippen/ plakken van gegevens, dit werkt niet altijd.

Nog eentje, Koffie drinken in plaats van bier  :drink:
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #31 on: June 03, 2014, 09:40:17 AM »
Haha mebo als met zoiets bezig ben drink ik wel degelijk koffie hoor dan sluit ik mij soms zelfs echt af van de buiten wereld
En inderdaad caught eigenlijk is het een luxe probleem
Probeer maar eens iemand een ander progje te laten gebruiken.De meeste mensen zijn gewoonte dieren hé   
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #32 on: June 09, 2014, 08:34:39 AM »
@ Truckerke (of iemand anders), blijf je deze antenne een goede investering vinden?   
Het moet wel passen, ik krijg net een telefoontje van een oud collega die in Nieuwpoort op camping woont.
Hij vraagt me of ik niets afweet van Wifi antennes om wat sterker signaal te krijgen.
Momenteel is hij bezig met sim kaartjes maar dit is ook niet alles  :P
 
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #33 on: June 09, 2014, 10:17:46 PM »
@ Truckerke (of iemand anders), blijf je deze antenne een goede investering vinden?   
Het moet wel passen, ik krijg net een telefoontje van een oud collega die in Nieuwpoort op camping woont.
Hij vraagt me of ik niets afweet van Wifi antennes om wat sterker signaal te krijgen.
Momenteel is hij bezig met sim kaartjes maar dit is ook niet alles  :P
 
Tot nu toe is dit voor mij nog steeds een top product Caught
Met deze antenne en modem is mijn I-net sneller dan met het wifi signaal van de camping zelf
Indien hij dit wil proberen de dozen bijhouden jij kunt deze bij niet tevreden ook nog terugsturen hoor
zoals reeds vermeld hier heb ik op deze camping er nog 2 moeten installeren
Die mensen zijn ook nog steeds tevreden 
nog info nodig vraag gerust
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #34 on: June 09, 2014, 11:07:57 PM »
Bedankt nog voor de extra info  :cool:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #35 on: June 10, 2014, 01:02:03 PM »
Als jij wil spreken wij eens af volgende week in de week hoeft geen weekend te zijn  (kwestie van verkeer) dan kom ik af met antenne en modem
Dan kunnen wij eens kijken wat de mogelijkheden zijn daar op die camping
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #36 on: June 10, 2014, 06:41:26 PM »
Ik ga hem vanavond eens bellen  :cool:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #37 on: June 10, 2014, 09:07:07 PM »
Dus hij (Bart) woont dus sinds 2 jaar in een chalet aan zee met z'n vrouw. (Waar geen internet mogelijk is).
Momenteel zit hij te knoeien met een 5gb sim kaartje wat eigenlijk niet te doen is.
Graag zou hij contact met je opnemen om de mogelijkheden te onderzoeken.
Stel hij geraakt op een Telenet hotspot dan zal hij zelfs een contract met telenet moeten aangaan. (maar betaalt nu ook 30-40€ voor internet)
Misschien zijn er andere mogelijkheden en hij wil je eens bellen (Kan ik je nr krijgen via PM?).
Je moet dit zeker niet voor niets doen, hij zal je zeker vergoeden voor de kosten en raad.
Ik wil gerust ook afkomen maar ik kan niet in de week, maar misschien heb je mij er niet voor nodig we zien wel :P

 
     
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline wim1966

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: wifi op camping
« Reply #38 on: July 19, 2015, 02:22:18 PM »
Ziehier de lijst
 

Hey,
Ik snap de opzet zowat. Hier toch enkele vragen:
Allereerst heb ik hier thuis nog een werkloze 'Cisco Linksys Wireless-N Home ADSL2 + Modem router' liggen. Dit staat niet in jouw lijstje, maar is er een mogelijkheid dat de opstelling ook met deze Modem Router zou werken? Dan zou dat apparaat weer wat dienst kunnen doen. Het is zonde om die hier te laten leegstaan. Dan zou ik de opstelling in mijn tuinhuis opstellen wat ongeveer halfweg mijn tuin is en dan hoop ik ook dieper in de tuin wireless te hebben.

MIjn 2e vraag:
Je schreef in een andere topic dat je 2 laptops, 2 iPhones en je Vu+uno (deze laatste via netwerkkabel) op je router hebt aangesloten. De router haalt zijn signaal via je buitenantenne via een proximus-FON. Hoe configureer je je router dan om de proximus FON login te omzeilen? Ik begrijp dat dit voor de laptops en iPhone niet noodzakelijk is omdat je daar telkens zelf de login manueel kunt uitvoeren, maar dat geldt toch niet voor de VU+uno ontvanger? Moet deze laatste niet altijd zijn verbinding hebben, zonder login, van zodra je hem aanzet?
Vooral dat 2e interesseert me enorm want nu maak ik tijdens de winter gebruik van de proximus FON.

Alvast bedankt voor de reactie!
Wim


Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #39 on: July 19, 2015, 05:46:21 PM »
Hoi Wim,
Antwoord op vraag 1
Indien deze modem/router een ingang heeft voor uw Usb Power wifi antenne op aan te sluiten zou het best kunnen dat deze werkt
Hier zo'n router met usb stick Als jij zulke in huis hebt van uw provider kun jij dit eens testen
In het slechtste geval moet jij dan zo'n router nabestellen  :-x



Antwoord op vraag 2
Dit zit heel simpel met deze opstelling hoef jij maar met 1 apparaat in te loggen met uw _fon gegevens
Eigenlijk log jij zo uw modem aan op het fon netwerk en dan kun jij met elk apparaat op dit netwerk (uw modem) aanmelden
Wat ik hiermee wil zeggen is jij moet eerst met een pc/laptop/tablet aanmelden en dan maakt uw ontvanger automatisch verbinding
Simpel he  :-o
grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline jnn1

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 515
Re: wifi op camping
« Reply #40 on: July 21, 2015, 09:28:42 AM »
Een rare vraag: al eens internet via de sat. overwogen?
Zijn er hier trouwens leden die via de sat internetten? Ben benieuwd naar hun ondervindingen.

Offline wim1966

  • Full Member
  • **
  • Posts: 42
  • Country: be
  • Carpe Diem
Re: wifi op camping
« Reply #41 on: July 21, 2015, 11:18:39 AM »
Overwogen doch duurder dan mijn huidige oplossing voor mijn zomer-/winterverblijf.
Dat zou trouwens mijn afstandsprobleem naar mijn modem/router ook niet oplossen.
En als ik me goed herinner is de oplossing die TV Vlaanderen voorstelt geen pure satelliet oplossing.


Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: wifi op camping
« Reply #42 on: July 21, 2015, 12:13:21 PM »
Een rare vraag: al eens internet via de sat. overwogen?
Zijn er hier trouwens leden die via de sat internetten? Ben benieuwd naar hun ondervindingen.
Veel te duur voor wat het is
En jij hebt een 2de schotel nodig met speciale lnb wat ook 460€ enkel voor de hardware en dan nog eens een duur abo.
http://www.deschotelshop.nl/internet-via-satelliet/tooway-internet-via-satelliet-complete-set
grts peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Internet FAQ  |  wifi op camping
 

gfxgfx
gfx gfx