gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:38:01 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  Wissen bestanden
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Wissen bestanden  (Read 1778 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Wissen bestanden
« on: April 20, 2014, 08:40:50 AM »
Mijn pc begint trager te reageren, nu heb ik al grote kuis gedaan op de schijven.
Een schijf defragmentatie gedaan en alle rommel + overbodige programma's die ik vond er af gegooid.
Gescand op malware en virussen
Het is iets beter geworden, maar nog niet wat het zou moeten zijn.
Ik ben nogal een hevige pc gebruiker, ik bewerk veel foto's die nadien kleiner worden of een ander naam naam krijgen.
ze worden ook vaak van locatie verplaatst.
Al wat niet meer nodig is verdwijnt onder de delete knop.

Dat verwijderen is maar een markering dat aanduid dat dit stukje HDD weer kan overschreven worden.
Waarschijnlijk staan beide schijven nu vol met data, waarvan het grootste deel wacht om overschreven te worden.
Ik gebruik hooguit 20 % van de schijven, die andere 80 % wordt wel iedere keer gelezen door windows

Zou het zin hebben om daar eens een erraser op los te laten.

 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Wissen bestanden
« Reply #1 on: April 20, 2014, 03:58:05 PM »
ik heb hier ook geen kennis van hoor , maar wel eens wat van opgestoken van m'n zwager.
Foto's en filmpies e.d. zullen het probleem volgens mij niet zijn....zeker niet als je een defragmentatie hebt gedaan.
Het is dat op den duur het windows systeem volloopt met allerlei dingen....je kan b.v. wel een programma verwijderen e.d. maar er blijft dan waarschijnlijk altijd wel wat achter in het systeem.  :P
je kent dat wel als je b.v. een scan uitvoert op je schijf.....je ziet dan al die filetjes voorbij komen en ik keek daar wel eens na vroeger hoever hij er dan al mee was.
Je zag dan dat de voorgang van zo'n balk bij je foto's en filmpies heel snel ging....waar het heel traag ging was altijd in het Windows systeem.
Zo'n scan maakt het niet uit of je filmpie nu 100 mb is.....je kan dus dan ook beter 1 file van 1000 Mb hebben dan 1000 filetjes van b.v. maar 10 Mb

wat ikzelf nu doe is dat ik de C: schijf niet meer gebruik voor bestanden die ik bewaren wil zoals foto's en filmpies en .txt en noem maar op.
Op mijn C: staat alleen Windows 7 en programma's die ik draai.....meer niet !
Doordat je dus niet elke dag nieuwe programma's installeert en verwijderen en hem ook niet "verknipt" met al die foto's die heen en weer gaan, scheelt dat dus wel.
Natuurlijk komt alles van Inet en b.v. updates van Windows en de programma's er wel weer op, maar ja dat hou je toch niet tegen.
En misschien is op een gegeven moment je PC zelf ( moederbord e.d.) ook wel een keer op.  :-x


Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Wissen bestanden
« Reply #2 on: April 20, 2014, 05:04:35 PM »
ik ben er al uit, het maakt niks uit.
Ik ga alles van hdd 2 back-uppen en de schijf formatteren, ik zit nu met een MFT die 6 keer groter is dan alle bestanden samen.
Dat is een soort van index samen met te overschrijven bestanden die Wind_doos bijhoud.

The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  Wissen bestanden
 

gfxgfx
gfx gfx