gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 07:22:20 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  Snel opstartende desktop pc
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Snel opstartende desktop pc  (Read 3353 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

satbird

  • Guest
Snel opstartende desktop pc
« on: April 03, 2014, 12:25:51 PM »
We zijn van plan een nieuwe pc te bestellen
Zijn alle pc modellen tegenwoordig snel opstartend, we bedoelen binnen een paar sec gebruiksklaar.
Zoeken rond de prijs van €500  op de medion site zagen we een paar modellen staan
Of moeten we ergens op letten wat het snelle opstarten mogelijk maakt

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #1 on: April 03, 2014, 12:44:05 PM »
Ik heb nog NOOIT een kant en klare PC gekocht. ( ps. ja toch wel hahaha en laptop erbij)
Ik koop ( of liever gezegd daar ken ik mensen voor die er verstand van hebben   Cheesy ) dus alle onderdelen zelf
en dan zet men het even allemaal in elkaar....hoppa, dan heb je een PC die helemaal op JOU wensen is afgestemd.
Ik bedoel...je kan zelf kiezen hoeveel Tb schijven je erin wil...je videokaart bepalen....ben je b.v. een gamer e.d. en welk moederbord erin moet enzo

Ik heb nu b.v. alleen voor de C: schijf een SSD schijf....en op D: schijf 2 x een 1 TB schijf erin voor opslag. ( staan in raid)
Op de SSD schijf ( 500Gb ) staat hier alleen maar Windows 7 op en alle programma's die ik draai.....MEER NIET !!!!

En zo'n SSD schijf is denk ik waar je nu op doelt....dan start alles lekker snel op als je de PC aanzet....ook de  programma's gaan snel open.

satbird

  • Guest
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #2 on: April 03, 2014, 01:22:56 PM »
Volgende vraag is dan, waar vind ik deze mensen.
En scheelt dat echt veel
Dus je moet letten op een ssd schijf
Heb een simpele pc nodig, geen games enz.
Huis tuin en keuken

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #3 on: April 03, 2014, 02:06:32 PM »
Tja waar vind je die  :P  ik heb toevallig een zwager ( en ondertussen ook zijn zoon) die heel veel van al die dingen weten.
Ze letten dan op wat voor een prestatie/snelheid  van b.v. een moederbord heeft....en wat ik met een PC wil (b.v. veel bewerken van video en foto)
dan is het dus slim om een goede videokaart erin te hebben e.d.
je kan ook advies vragen in een PC winkel of hem daar laten bouwen....maar ja...zelf doen is in dat geval dan goedkoper en onderdelen kan je dan op Inet zelf ook kopen.

Zo'n PC kan je duur en goedkoop maken, maar mensen met bepaalde eisen willen dus de beste onderdelen erin...en die zijn dus ook duurder.
Maar als je gewoon echt alleen voor huis tuin en keuken een PC nodig hebt, dan zijn die standaard PC's natuurlijk ook gewoon goed.
Ikzelf was bij mijn huidige PC zo'n 1000 euri kwijt inclusief de btw van rond de 150 euri hahaha daar zit dan verder ook alles in zoals
Windows 7 rond de 70 euri en een kennis van m'n zwager die voor 30 euri alles in elkaar heeft geschroefd.
Die SSD schijf heb ik er later pas weer ingezet...die waren op moment toen ik de PC kocht nog te duur.
Ga je dus teveel bezuinigen op onderdelen, dan worden die prestaties van PC ook minder ...dus heeft het niet veel zin en kan je dan ook net zo goed zo'n standaard PC kopen.



Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #4 on: April 03, 2014, 02:49:22 PM »
Quote
Zijn alle pc modellen tegenwoordig snel opstartend, we bedoelen binnen een paar sec gebruiksklaar

Een paar seconden is wel heel erg snel , ik heb hier een goede laptop en die start alles gebruiksklaar op 1,5 minuut.
Maar opstart tijden kunnen nadien ook veranderen al naar gelang wat jij er allemaal bijzet op de Pc van programs die mee opstarten.
Een voortdurend goed onderhoud via verschillende programs is wel noodzakelijk.
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #5 on: April 03, 2014, 04:03:35 PM »
Hoe vaak zoek je die pc per uur op te starten ?
Snel opstarten is toch wel een verkeerd uitgangspunt om een nieuwe pc aan te kopen.
Ten andere nieuwe pc’s starten allemaal snel op, het is naderhand als er wat programma’s  op geďnstalleerd worden, die van alles op de achtergrond laten meedraaien, dat de snelheid naar beneden gaat.
 
Als je optimale kwaliteit wil, start je altijd met de processor , daarop zoek je een bijpassend moederbord.
Voor een gewone pc volstaat een kwalitatief  moederbord , +/- 4 Gigabytes aan werkgeheugen, een degelijke grafische kaart , welke ook HDMI ondersteunt.
Een groot werkgeheugen is het meest belangrijke en daar wordt vaak op bespaard. 
Een goede raad , blijf weg van voorgefabriceerde merk computers zoals HP en Medion PC’s als het om een desktop pc gaat.
Ik heb hier een Medion pc gehad, op een half jaar tijd heb ik het moederbord om zeep gekregen.
15 jaar terug het duurste model van HP gekocht, toen 80.000 Frank, wat nu nog staat voor 2000 €, daar is alles van kapot gegaan, behalve het geheugen.
Dwz; Moederbord, voeding, harde schijf, diskette lezer en Cd writer.
Ik ben nadien gaan zoeken op de onderdelen die daarin gebruikt werden, voor de processor was dat op één na, de slechtst  presterende processor die er toen voor handen was, en dat stoppen ze dan in een super dure desktop pc.

Ik bedoel maar, de prijs en de behuizing mag er dan verleidelijk uit zien, de gebruikte onderdelen zijn vaak van bedenkelijke kwaliteit.

En op merk computers is Windows ook veel moeilijker te herinstalleren omdat ze met OEM licenties (goedkoper) werken, die computer gebonden zijn.
je moet dan altijd met de bijgeleverde software beginnen en als het daar mis gaat ben je nog niet jarig om de drivers geďnstalleerd te krijgen.

Er zijn handelaars genoeg die een goede pc voor je in elkaar steken, voor enkele Euro’s extra, en dan heb je meteen de juiste software voor handen voor het moederbord.
Je moet enkel aangeven wat je met dat ding wil aanvangen .
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #6 on: April 03, 2014, 04:12:57 PM »
Helemaal mee eens mebo870  :cool:

Ik heb nu zo'n 20 jaar dat ik een PC heb en altijd heb ik er zelf een laten samenstellen.
Je kan dan zelf de beste onderdelen uitzoeken die prestaties verhogen e.d.

Maar zo'n SSD schijf is ook fijn hoor.....in het begin had ik nog een normale voor de C: schijf want die SSD waren toen nog te duur.
Maar een tijdje terug heb ik er dus toch maar een ingezet.....oude C: schijf had wat probleempies.
En ik merk een groot verschil met opstarten en programma's openen.....heb dat nu zelfs voor dit topic even met een timer opgenomen hoeveel tijd het kost.

Ik start m'n PC en ik moet dan ondertussen ook nog altijd even een paswoord invullen ...dus dat kost extra tijd.
Maar hier heb ik na 35 sec. dat hij is opgestart....ik druk dan meteen door om Fotosoep te openen ( ja dat is zo'n programma die wat tijd kost)
en al met al ben ik dus vanuit niks na 45 sec. al aan het fotosoepen.  :cool:
Als ik nu fotosoep open nu alles lekker draait, dan opent hij die in 2 sec.

satbird

  • Guest
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #7 on: April 05, 2014, 11:01:02 PM »
Is dit een goede samenstelling?

Kan hem zo laten bouwen

Advance Black Magic 8112G0
HKC SZ-420PR
Asus M5A78L-M LX3
AMD Athlon X2 240@2,8GHz.
Ssd van Kingston 60GB
Seagate Barracuda Spinpoint ST500DM005 500GB HDD
Samsung SH-224 DVD-RW
Voeding van 480 watt

Kost dan rond de €300

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4168
  • Country: be
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #8 on: April 06, 2014, 12:03:39 AM »
Je moet eens vergelijken met wat je krijgt bij deze man die sinds vele jaren ook op de pc beurzen staat.

Link PDF
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

satbird

  • Guest
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #9 on: April 06, 2014, 12:05:10 AM »
.????
Begrijp je antwoord niet echt goed
Welke man en waar

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #10 on: April 06, 2014, 12:14:25 AM »
 Deze losse componenten bij elkaar, kosten ongeveer € 260,00
Dus voor het in elkaar bouwen wordt ongeveer € 40,00 gevraagd.
Al met al schappelijk.
Maar de meeste van deze componenten zijn al vrij verouderd en zijn ook zeer low budget.

Voor wat op het internet te surfen, mail te lezen, en een briefje te schrijven, voldoet dit.
Maar verwacht er geen snelle pc van.
Groetjes Peter

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4168
  • Country: be
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #11 on: April 06, 2014, 12:59:04 AM »
.????
Begrijp je antwoord niet echt goed
Welke man en waar

Op de link drukken a.u.b. dan opent zich een pdf waarop verschillende aanbiedingen staan om te vergelijken.

Link naar PDF
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

satbird

  • Guest
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #12 on: April 06, 2014, 07:51:36 AM »
Ja nu zie ik het
Is dit een goed adres en betrouwbaar
Zie niks staan over ssd, is dit nog niet echt nodig op deze systemen?

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #13 on: April 06, 2014, 08:02:57 AM »
Je kan die man altijd eens contacteren, en vragen wat de meerprijs is voor een SSD schijf.
Ga in elk geval voor voldoende werkgeheugen (RAM) voor de huidige toepassingen is dit nodig.
The key to happiness
Stay away from idiots

satbird

  • Guest
Re: Snel opstartende desktop pc
« Reply #14 on: April 06, 2014, 08:06:38 AM »
Hoi

Ik heb hem inmiddels een mail gestuurd.
Ff wachten op bericht, laat het jullie weten.
Lijken goede prijzen.

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  Snel opstartende desktop pc
 

gfxgfx
gfx gfx