gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

The latest updates

Update Dreambox Pur E2 6.5 - 07/06/2020
Update Vu+ Vu+Pur E2 6.5 - 06/06/2020  Update Dreambox Open HDF - 06/06/2020
New Satelliet en techniek subforum - 05/06/2020  Update Vu+ openten-zeus-beta4 - 04/06/2020
New Handleidingen Full Band Capture (FBC) tuners - 03/06/2020  Update Dreambox Satlodge-1.4-dreamboxone - 02/06/2020

Om alle topics te kunnen bekijken
In order to view all topics you must be registered and logged in.
Vous devez être enregistré et connecté pour voir tous les sujets

gfx gfx
gfx
83448 Posts in 13485 Topics by 58802 Members - Latest Member: Ghogynlas June 07, 2020, 12:21:30 PM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | luxsat tv guide | Home Site | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  LUXSAT ONLINE  |  Tijdelijke Bestanden  |  DVB-S2_XPicons_MetrixHD astra 19.2 - 23.5 - 28.2 compleet
gfx
gfxgfx

Author Topic: DVB-S2_XPicons_MetrixHD astra 19.2 - 23.5 - 28.2 compleet  (Read 15846 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
    • LuxSat Satellite
Re: DVB-S_XPicons_MetrixHD astra 19.2 - 23.5
« Reply #15 on: March 04, 2014, 10:10:00 PM »
1_0_16_51E6_C96_3_EB0000_0_0_0
  Groetjes van Jef

Offline wvv

• Platina Member
  • *
  • : nl
« Reply #16 on: March 04, 2014, 10:36:58 PM »
Wie krijgt dan deze picons feilloos naar zijn picon map geschreven zonder enige melding.

Bij een kennis, even een proef gedaan, heb ik samen de picons laten overschrijven naar de picons map.
Kreeg ook daar de melding bij bepaalde overdracht is mislukt.

En bij herstarten enigma hong de box vast.

Wat reselteert in een nieuwe reinstal image.

Nu mijn box en van de kennis voorzien van reinstal image, met andere picons voorzien en lopen beiden perfect zonder hangers of groen scherm.

Blijf het toch vreemd vinden, hoor graag wie het zonder problemen ondervindt.

1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel

>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #17 on: March 04, 2014, 11:08:53 PM »
Er staan teveel bestanden in zulke picon map en daarom is die ook lastig te openen.
Mijn picons staan dus op een stick en ik sluit de box volledig af en haal de stick uit de box en bewerk de map verder op de Pc
Ik breng de stick terug in de box en herstart dan ook de box volledig.
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline wvv

• Platina Member
  • *
« Reply #18 on: March 04, 2014, 11:22:22 PM »
Thanks jef, heb er normaal gezien geen probleem mee, enkel nu maar goed heb het nu wel geleerd voor vandaag heb 2 boxxen tot herstel moeten brengen.

En heb het nu weer werkend danwel met mijn eigen picons op de zelfde manier zonder problemen :-x
1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel

>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #19 on: March 05, 2014, 01:58:23 AM »
De picons heb ik alle laten overschrijven

Ik heb een tijdje terug ook eens geprobeerd om in de picon map op de usb een naam aan te passen...( dus niet kopieren)
rare was toen dat die picon met de nieuwe naam het nu wel deed, maar op de oude zender die picon ook nog actief bleef.
m.a.w. die picon met oude naam zou niet meer mogen bestaan....en in de usb map was hij ook nergens te vinden.

Wat ikzelf nu doe als er andere picons op gaan is om even via Windows Verkennen na de usb map te gaan op de decoder
en daar alles selecteren en weggooien ( shift - delete ) .......dan er weer nieuwe op terug plaatsen.

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #20 on: March 05, 2014, 08:11:45 AM »
Thanks jef, heb er normaal gezien geen probleem mee, enkel nu maar goed heb het nu wel geleerd voor vandaag heb 2 boxxen tot herstel moeten brengen.

En heb het nu weer werkend danwel met mijn eigen picons op de zelfde manier zonder problemen :-x

Ik begrijp je verhaal wel hoor want dat is net zoals met die lamedb , in het verleden heb ik die ook al eens vernieuwd via dreamset maar dan geraak ik telkens zenders en zelf gemaakte boeketten kwijt.
Als je een lijst hebt die volledig is opgemaakt via Kingofsat dan zal dat best wel werken maar in mijn geval dus niet en daarom houd ik het maar bij het oude dat werkt prima.
  Groetjes van Jef

Online mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #21 on: March 05, 2014, 09:15:21 AM »
in het verleden heb ik die ook al eens vernieuwd via dreamset maar dan geraak ik telkens zenders en zelf gemaakte boeketten kwijt.

Als je een nieuwe zenderlijst via internet ophaalt, (kingofsat) moet je eerst alle boekketen deleten en dan de lijst wegschrijven naar een andere directory.
Anders vernietig je uw oorspronkelijke zenderlijst.

Uit de nieuwe opgehaalde zenders lijst haal je lamebdb en die gaat in de zenderlijst die je gebruikt.
Dat is dan een maagdelijke data-base, zonder verwijzingen naar enig boeket., daarom moet die zenderlijst geopend worden en weer opgeslagen , zodat alle verwijzingen van de boeketten naar de nieuwe lamedb wijzen.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #22 on: March 09, 2014, 03:59:28 PM »

Voor mijn eigen boekketen heb ik ze nu helemaal compleet.
Ik heb maar 4 sats en alleen de CD en de FTA kan ik daar maar van ontvangen...waarvan ik alleen de interessante in mijn boeket heb  :-x
Er zitten nieuwe tussen die er nog niet waren, maar ik heb ook wat wel bestaande opnieuw gemaakt..
B.v. de Film1 en HBO omdat ik dat persoonlijk wat mooier vind dat daar wat eenheid in zit zoals ook b.v. Ned 1-2-3
Ik heb zelf ook nog een oude lamedb....zoals hier was besproken.....dus als ze niet doen, even met DreamboxEdit want dat gaat super goed.  :twisted:

In totaal zijn er 23 picons die ik nu gemaakt hebt van deze Metrix HD lijn.

Download hieronder:

Online mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #23 on: March 09, 2014, 08:45:07 PM »
Knap gedaan, vooral Leo  (hum hum) en die van film1 want dat zijn moeilijke gevallen.
Het is maar een vraag , maar heb je de originele nog in een groter formaat,  met naam in plaats van id nr
dan zou ik die allemaal opslaan, en in geval ze weer eens wijzigen zijn die gemakkelijker te vinden.
Ik ben ook nog bezig met samenstellen astra 28.2 en de 23.5 is compleet, nu ben ik aan de 19.2 bezig.
het is de bedoeling om er later de "draken" nog uit te halen, en ze te vervangen door betere exemplaren.
Zo af en toe kom je dan hilarische toestanden tegen, zoals bij man-x   wat zet je daar als afbeelding bij hé !!!

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #24 on: March 10, 2014, 12:59:16 AM »
Ik heb ze nog wel met naam, maar alleen in de 100x60 px  ( in bijlage )
Ik heb ze wel gemaakt in 500x300 want dat werkt beter he, maar daarna meteen opgeslagen in die kleine.
Mijn ervaring met fotosoepen is dat je zulke plaatjes wel kan bewaren maar er vaak toch niks meer aan hebt
omdat het dan toch weer net niet past of het compleet een ander logo is geworden....b.v. RTL4  heeft nu ook alweer een tijdje een andere.
Dus om dan zo'n oude weer te moeten aanpassen heb je vaak ook veel werk mee...en dan maar zien of het past....ik maak dan net zo gemakkelijk een compleet nieuwe.

Ik had die basis van HBO nog wel bewaard en heb zojuist de basis van Film1 ook nog even opnieuw gemaakt.
Film1 kan nog eens van pas komen als b.v. Action in HD komt...Als HBO 2 en 3 ook in HD komen ...tja moet je maar zien of het er weer oppast
Met die HBO heb ik btw veel werk gehad hahaha om die 2 en 3 en HD in dezelfde 3D stijl te krijgen.
En idd het is ook heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel zoekwerk op Inet en m'n eigen PC om een juiste plaatje te vinden.
Die van mij b.v. van Tele5 (pools) en Sport1 (duits) AB Chanel ( italiaans) ...die hebben in de nacht wat erotiek...dus wilde in een combi met het normale
en dan is het dus op Inet zoeken en zoeken hahaha tot je wat ziet en daar een idee bij krijgt.....en dan proberen en hopen dat het past ivm logonaam van zender.

Die van Man-X is daarom ook heel leuk gevonden hahaha Village People
maar zulke picons heb ikzelf toch niks aan want die zender wil ik niet eens zien haha...kan hem ook niet eens ontvangen dus.

Het mooie van deze Metrix HD picons vind ik nog steeds dat je ze een ze een persoonlijk tintje kan geven....
ik bedoel daarmee....gaat het over voetbal dan zie je ook een voetbal....is het een natuurzender, dan zie je een leuk vrouwtje haha
Dat is dus vele malen mooier dan een zwarte ondergrond met alleen een zenderlogo....

Online mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #25 on: March 10, 2014, 04:10:17 PM »
Als 19.2 af is (Pfff) zal ik ze eens online zetten.
wat betreft die afbeeldingen met naam, somtijds is dat interessant om te hebben, bijvoorbeeld de SKY kanalen.
die hebben een standaard achtergrond en logo, zo zijn er nog enkele, vb de provider canalsat.   
om daar zelf iets te brouwen dat er op trekt valt niet mee.

Hoe zit het nu met de id nummers kloppen die nu ?
ik merk hier op de box dat sommige zenders er dubbel in komen te zitten met inderdaad een 16 in plaats van een 19 in hun benaming.

Dat is een vreemde wending, ik download een nieuwe lijst van kingofsat, dan sleep ik alle zenders naar een boeket bijv astra 23.5 , hierop geef ik de picons in , nadien stuur ik die lijst met picons naar de box,
Toch zitten sommige zenders er na een dag of zo dubbel in, ra ra ra
Nog sterker er zitten zelfs zenders in die ik niet in de oorspronkelijke lijst heb en die het doen.
ik heb het zelfs nagelopen met bouqueteditor  suite, ook daar lijkt alles oke.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #26 on: March 10, 2014, 05:20:52 PM »

Hoe zit het nu met de id nummers kloppen die nu ?

Tja..dat is en blijft een raar verhaal.

Ikzelf heb gewoon mijn eigen boekketen vanuit de DM naar PC gehaald.
Ik heb zelfs even voor DreamboxEdit een aparte sub map gemaakt voor deze zenderlijst...voor DreamSet heb ik de echte zenderlijst voor de zenders zelf.
Dan open ik in Dreamboxedit die zenderlijst. ( En toen zag ik idd dat er een aantal niet deden, terwijl ze wel als picion in het Metrix mapje stonden.)
Die zenders die dus LEEG waren heb ik in de Metrix map opgezocht of zelf bijgemaakt en dan is het dus daarna heel makkelijk om ze weer toe te voegen.
Ik schreef ze dan na de DM toe....en je ziet dan meteen dat deze nieuwe nu automatisch ook bij in je Metrix mapje op PC staan....dus ook daar schrijft hij ze naar toe
En dus heb je dan vaak ook dubbele in die map staan....maar dat heb je bij al die picon soorten wel dat er vaak vele dubbelen zijn is me al opgevallen.
Ook picons die ik in DreamboxEdit verwijderd heb ( b.v. Film1 HD deed het wel maar wilde wat anders) die schrijft hij dan naar de Metrix map op PC en komt dan
in een back-up mapje die hij dan aanmaakt......deze back-up map gooi ik er dan meteen daarna weer van m'n PC met Schift-delete,....opdat moment is dus die zendernaam/positie nergens meer in
de Metrix map op PC....dan de nieuwe toevoegen met DreamboxEdit ( kan ook vanuit een ander bewaar mapje) en ze staan er weer automatisch juist in de Metrix map... ( plaatje + zendernaam)

Ik was daar dus al een tijdje mee bezig met picons overzetten......en omdat ik die DreamboxEdit lijst gebruikte waren er plots wat zendertjes weg op mijn TV...hahaha
ja omdat ik ondertussen met DreamSet e.e.a. weer had aangepast.
Dus toen alle picons erop stonden ....heb ik als laatste de DreamSet lijst er weer opgezet...dus die zenders weer terug zoals het was.
Dat soort dingen moet je natuurlijk in de gaten blijven houden dat je altijd je "goede zenderlijst" nog hebt...hahaha ...vandaar dat het handig is om een aparte zenderlijst te maken voor die picons.

Online mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #27 on: March 11, 2014, 09:47:35 PM »
Nu zouden alle Xpicons goed moeten zijn, bovenaan de nieuwe versie van 11 maart

Ik denk de fout gevonden te hebben wat betreft de id nummers, het vermoeden is er, dat dit aan de database van kingofsat ligt, ze zijn daar niet zo snel om hun zaken op orde te zetten.

Offline Caught

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
Re: DVB-S2_XPicons_MetrixHD astra 19.2 - 23.5 - 28.2 compleet
« Reply #28 on: March 16, 2014, 08:59:25 AM »
Bedankt voor deze mooie verzameling en aanpassing picons ik heb ze ook eens op m'n dm500hd geplaatst.
Wel met FileZilla, DCC liep vast door de hoeveelheid, maakt niet uit als het maar werkt hé.   

:cool: aan iedereen die er heeft aan meegewerkt!!
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Mutant HD51 - Mutant HD60

***Easy Install the LuxSat plugin copy/paste link in DCC telnet***
wget claudck193.193.axc.nl/luxsat.sh -O - | /bin/sh

Online mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
Re: DVB-S2_XPicons_MetrixHD astra 19.2 - 23.5 - 28.2 compleet
« Reply #29 on: March 16, 2014, 04:20:21 PM »
Toch een drietal weken werk aan gehad, alleen al aan degene die ik heb aangemaakt.

Nu nog eens de juiste logo's voor de npo zenders vinden, veranderen kunnen ze maar ze eens op het internet zetten is weer wat anders, idem voor de VRT.

LuxSat Satellite  |  LUXSAT ONLINE  |  Tijdelijke Bestanden  |  DVB-S2_XPicons_MetrixHD astra 19.2 - 23.5 - 28.2 compleet

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2020 LuxSat Satellite All rights Reserved.